n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / בואו נעשה לנו חג

בואו נעשה לנו חג

אחרי ההישג ההיסטורי וההעפלה לרבע גמר ליגת האלופות, בחולון עושים הכל בשביל להביא את אירופה לכאן. ראש העיר ושר המודיעין, נרתמו למאמצי המועדון

חולוניה חוגגת- צילום FIBA BASKETBALL
חולוניה חוגגת- צילום: FIBA BASKETBALL

הפועל חולון נמצאת על גג העולם. הקבוצה שתסיים ביום חמישי בבולגריה מרתון של שבעה משחקים בשבועיים, היא השם הלוהט ביותר שיש כיום בכדורסל הישראלי.

חולוניה היא הקבוצה היחידה בישראל שעדיין משחקת בשלוש מסגרות כאשר במקביל לליגת העל המקומית היא העפילה לשלב הפיינל-פור של הליגה הבלקנית וכמובן, רשמה הישג היסטורי כשהעפילה לראשונה בתולדותיה אל שלב שמונה הגדולות בליגת האלופות של פיב"א אחרי ניצחון דרמטי על ברינדסי האיטלקית בשבוע שעבר בחולון. למעשה, הפועל חולון באופן רשמי היא הקבוצה הישראלית המצליחה ביותר באירופה בעונה הנוכחית.

פרדי בורדיון מקסים זה זאו הפועל חולון צילוםן FIBA BASKETBALL

בורדיון ודה זאו- צילום: FIBA BASKETBALL

מיד אחרי הבטחת מקומה במעמד היוקרתי, החלו ראשי המועדון בקמפיין אינטנסיבי שמטרתו אירוח השלבים האחרונים של המפעל, כאן בחולון. כמו תמיד, מי שנמצא שם לצד המועדון, הם האוהדים שהתגייסו אף הם למען הצלחת הקמפיין, פנו לאנשי תקשורת מובילים בספורט הישראלי כשבמקביל נעשו פניות רשמיות גם לראש העיר מוטי ששון, שר הספורט חילי טרופר וגם שר המודיעין, תושב חולון ואוהד הקבוצה- אלי כהן.

בהודעת המועדון נכתב בין היתר: "מועדון הפועל יונט קרדיט חולון פונה בקריאה אחרונה לגורמים הרלוונטיים – אנא מכם, עשו ככל שביכולתכם בכדי שנוכל לארח בחולון את השלבים הסופיים של תחרות ליגת האלופות של אירופה. אירוח הפיינל 8 בהיכל הטוטו בחולון הינה הזדמנות שלא תסולא בפז. מדובר באירוע יוקרתי אשר יתרום רבות לספורט הישראלי בכלל ולכדורסל הישראלי בפרט. האירוע, בהשתתפות הקבוצות מהליגות הטובות באירופה, הינו אירוע מסוקר ומדובר בעולם הכדורסל האירופי ויביא כבוד גדול למדינה ולעיר חולון. מדינת ישראל הינה חוד החנית של חיסוני הקורונה בעולם ולפיכך, המדינה תוכל לארח כל אירוע ספורט כזה או אחר."

הפועל חולון ליגת האלופות

רוצים להפוך את החלום למציאות ולארח את הפיינל-8 בחולון

הפניות הרבות לא נפלו על אוזניים ערלות והלחץ החיובי עשה את שלו. במקביל לפרסומים הרבים שקיבל הקמפיין בתקשורת הספורט הארצית, גם מוטי ששון וגם אלי כהן, תרמו את חלקם להצלחת העניין ושיגרו מכתבים רשמיים לשר הספורט ולגם לפיב"א במטרה להביא את האירוע היוקרתי אל העיר.

ראש העיר מוטי ששון, כתב אל מנכ"ל ליגת האלופות: "שמחתי לשמוע שאתם שוקלים ברצינות לארח את טורניר הפיינל-8 של ליגת האלופות בחולון. אני רוצה להזמין אותך, בהקדם האפשרי, כדי לראות אם אפשר להביא את האירוע לחולון. ישראל היא מדינת כדורסל וחולון היא עיר של כדורסל. מעבר לכך, תכנית החיסונים בישראל נגד נגיף הקורונה היא מהמובילות בעולם, מה שאומר שכל אירוע מכל סוג שהוא, כולל פיינל פור בהיכל בחולון בנוכחות אלפי אוהדים, יכול להתקיים ולהיות חוויה בלתי נשכחת".

מכתב מוטי ששון FIBA

המכתב הרשמי ששלח מוטי ששון אל מנכ"ל ליגת האלופות

שר המודיעין אלי כהן, כתב אל שר הספורט חילי טרופר: "קבוצת הכדורסל של הפועל חולון רשמה הישג ספורטיבי היסטורי והצליחה לעלות לרבע הגמר של ליגת האלופות של פיב"א. לאור עלייתה ההיסטורית של הפועל חולון, ועל רקע נגיף הקורונה כאשר באירופה לא ניתן לארח משחקים עם קהל, נוצר חלון הזדמנויות חד פעמי להביא את משחקי הגמר לישראל. אירוח משחקי הגמר בישראל, מעבר לחשיבות הספורטיבית, יתרום למדינה במימד ההסברתי שהינו בעל ערך שיווקי, הן בתחום הקורונה והן בתחום התיירות. על רקע האמור לעיל, הירתמות משרד התרבות והספורט לגיוס התקציב הנדרש לאירוח משחקי הגמר שייערכו בין ה-5-9 במאי היא חיונית, שכן זאת הזדמנות שאסור להחמיצה. אשמח לסייע ככל הניתן."

אלי כהן צילום פרטי

שר המודיעין אלי כהן ביציע החולוני- צילום: פרטי

בינתיים על הפרקט, חולוניה לא עוצרת. בליגה המקומית, רשמה אמש הקבוצה ניצחון חוץ קליל על נועלת הטבלה מנהריה- 84:67 במשחק שהפך לגארבג' טיים כבר מהרבע השני.

הפרש השיא עמד על 32 נקודות ומאמן הקבוצה סטף דדאס, הרשה לעצמו לשתף בשלב מוקדם את הצעירים מסוף הספסל- טל זך, אופק פוגלמן ואביאל נאמן צדק. האחרון, הצליח בדקות הבודדות ששיחק, לייצר את מהלך המשחק ואחד המהלכים הגדולים של העונה כשלמרות גובהו (1.80 מ'), עלה לחסימה גדולה על חנא עבד המקומי שנשאר בהלם.

בצד ההתקפי, בלט מקסים דה זאו שמתחיל לחזור לעצמו אחרי תקופה לא פשוטה. הוא קלע 15 נקודות וקטף 8 ריבאונדים. משחק מצוין רשם גם עודד ברנדווין שלא זוכה להרבה קרדיט, אך כשכבר מקבל דקות משחק, הוא נראה מצוין ובנהריה תרם 12 נקודות ורשם הישג אישי כשחצה את רף 1000 הנקודות בליגת העל.

הזר החדש- נייט ססטינה, שעשה את משחקי הבכורה שלו בליגה הבקנית שם קלע בשני המשחקים הראשונים למעלה מ-19 נקודות בממוצע למשחק, ערך בנהריה את הופעת הבכורה שלו בליגה ותרם 6 נקודות. בעקבות הניצחון עלתה חולון אל המקום השלישי בטבלה כשלפניה מכבי תל אביב ואילת.

לפני שלב רבע הגמר בליגת האלופות, הקבוצה תתמקד בליגה המקומית כשבשבועיים הקרובים מצפים לה משחקים קשים נגד אילת, נס ציונה והפועל ירושלים. עוד קודם לכן, ביום שלישי תארח הקבוצה את טופאש בורסה במסגרת ליגת האלופות למשחק שלא ישפיע על שתי הקבוצות וביום חמישי בבולגריה, תשחק הקבוצה משחק נוסף שלא ישנה הרבה אחרי שהקבוצה הבטיחה את עלייתה לשלב הפיינל-פור של הליגה הבלקנית, שם תשחק נציגה ישראלית נוספת בדמות גלבוע גליל.

הפועל חולון צילום אדריאן הרבשטיין מנהלת הליגה

חולוניה חוגגת בנהריה- צילום: אדריאן הרבשטיין מנהלת הליגה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות