n
דף הבית / בריאות / משרד הבריאות: הורים, תזהרו מה"רולאפס"

משרד הבריאות: הורים, תזהרו מה"רולאפס"

משרד הבריאות פרסם אזהרה חמורה בנוגע לממתק שמשגע את ילדי ישראל

רולאפס צילום רועי אסף גל גפן

משרד הבריאות פרסם היום (רביעי) אזהרה חריגה וחמורה בנוגע לממתק ה"רולאפס" שמשגע כבר מספר שבועות את ילדי ישראל. 

למי שעדיין לא מכיר, מדובר למעשה בסוג של "שטיח גומי" אותו אמורים למלא בגלידה ואז לסגור אותו, הוא קופא והופך לממתק קראנצ'י. רולאפ הפך לפופולרי במיוחד הרבה בזכות ה"טיק-טוק" שם גילו אותו הילדים לראשונה ומאז ההורים עסוקים בלהשיג את הכמות הגדולה ביותר במחיר הכי פחות מופקע.

אז כאמור, משרד הבריאות קצת "קלקל" את החגיגה ואולי בעצם עשה טובה ענקית להורים המיואשים עם האזהרה החמורה שפרסם היום ובין היתר נכתב בה: "לפני שמצטרפים לטרנד ומשלמים מחירים מופרכים על ממתק שעוטף גלידה, אולי כדאי שתכירו כמה מהרכיבים שהוא מכיל: גלוקוז, סירופ תירס וסירופ תירס מיובש הם כולם סוכר – המון סוכר ומסוגים שונים.

צריכת סוכר נמצאה קשורה בעליה במשקל. אל צריכת סוכר מיוחסות מגוון תחלואות נלוות כגון מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם, סוכרת מסוג 2, כבד שומני, סרטן, עששת ועוד. בנוסף כל הסוכרים עלולים להחמיר תסמינים של ADHD ולהשפיע על דפוס התזונה ובחירת מזונות. עקב כך, כבר ב-2015 ההמלצות התזונתיות לציבור מטעם גופים ממשלתיים וארגוני בריאות רבים כללו הפחתה משמעותית של צריכת סוכר.

שמן דקלים ושומן שעבר הידרוגנציה מכילים רמות גבוהות של שומנים רוויים, המעלים את הכולסטרול הרע ואת הסיכון למחלות לב וכלי הדם. זאת בנוסף לבירוא היערות לצורך הפקת השמן, שזו השפעה שלילית עצומה על הסביבה וגם חומרי טעם וריח טבעיים ומלאכותיים המקנים פרופיל טעמים לא טבעי ושעשוי להשפיע על דפוס אכילה, בחירת מזונות ותחושות רעב ושובע."

הורים יקרים, אתם מוזמנים להקריא את האזהרה לילדים ואולי זה יצליח לצנן קצת את הטירוף הלא בריא שהשתלט לנו על הדור הצעיר

רולאפס בתוך סוכר צילום רועי אסף

יותר מידי סוכר. צילומים: "מערכת גל גפן"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240506-WA0009

טקס יום השואה העירוני בחולון: אף עין לא נשארה יבשה

תפריט נגישות