n
דף הבית / בריאות / מה הקשר בין הצבע הירוק לשינה רצופה?

מה הקשר בין הצבע הירוק לשינה רצופה?

הצבע הירוק כמו בטבע קשור להתחדשות, לצמיחה, לטעינה באנרגיה ירוקה של חיוניות ויצירה חדשה אבל איך זה קשור שינה רצופה?

ירוק 1
צילום: pexels
שמיכת (עננים) מים – המולידה שמיכה ירוקה: ניתן לדמות את השינה הרצופה לחורף המתכסה בשמיכת עננים ומוריד גשם. במהלך שינה רצופה, במיוחד בשינה העמוקה המאופיינת בגל דלתא. הצבע הירוק כמו בטבע קשור להתחדשות, לצמיחה, לטעינה באנרגיה ירוקה של חיוניות ויצירה חדשה. כולם יודעים שבסתיו ובחורף מיד לאחר הגשם האדמה מתכסה בפלומה ירוקה ורכה. אני מכנה את הצבע הזה – "ירוק תינוק". גם הירוק נחשב לצבע יסוד למרות שהוא נוצר משילוב של כחול וצהוב.

הפוטנציאל מתגשם:

ירוק הוא צבע של הפוטנציאל הגלום בתחילת דרכו להתגשם. כל נביטה, למעשה, הופכת לירוקה ברגע שהיא מקבלת כוחות של פעולה ועשיה. חלומות, חזון, רעיונות, יוזמה, הצעה חדשה – כל אלה קשורים לתדר של הצבע הירוק.

התחדשות ושיקום:

ניתן לראות שבמהלך השינה נעשות פעולות של שיקום והתחדשות של תאים ורקמות, של חלקים באיברים השונים. למשל אנחנו הולכים לישון עם מערכת שלד אחת וקמים בבוקר עם מערכת מעט שונה וחדשה.

בהדרגה, לא בבת אחת, כל ארבעה חודשים כל תאי הדם שלנו מתחלפים! שרירים ורקמות רכות מתחדשות כל שישה חודשים, אפילו תאי המוח מתחדשים במהלך שנים עשר חודשים! נשאלת השאלה, אם הם מתחלפים,  בהתמדה, אז איך יש מחלות כרוניות שנמשכות במשך שנים?

זו שאלה מהותית שהתשובה עליה ניתנת באופן אישי מאחר והסיבות לכך שונות מאדם לאדם, עקב ייחודיותו.

חלימה ירוקה:

במשך שלב השינה הקשור לגל תטא, ניתן לראות את שלושת הסוגים הגבוהים של החלימה, הקשורים ליצירה חדשה ואפילו לחלומות נבואיים. התדר הירוק מביא יצירות חדשות כמו שמוצרט הביא מעולמות אחרים מוזיקה שמימית ממש. ניוטון הביא פתרונות לשאלות פילוסופיות ומתמטיות, שירית שנכתבו לאחר שהגיעו בחלום כמו השיר יסטרדיי של החיפושיות, הספר תהילה של ש"י עגנון חתן פרס נובל לספרות ועוד ועוד דוגמאות של יצירה מקורית וחדשנית שמגיעה לאחר שינה רצופה.

בחדר השינה:

בקשר לצבעים בחדר השינה גווני הירוק הבהיר מרגיעים ומחלימים אך גם מעוררים. מומלץ להשתמש בשילוב צבעים או ירוק בקבוק במצעים או בגדי שינה. קירות בצבע ירוק עדיף שיהיו מאד עדינים ומרומזים. עדיף לחדר עבודה. אפשר בהחלט גם בחדר שינה.

ירוק 2
צילום: pexels

הבחירה שלא:

זה לא מקרי שבכתבה זו על שינה, לא מצוין ההקשר הכלכלי, הדתי, הפוליטי או הצבאי של צבע זה. בשינה רצופה – כולם שווים ואהובים במיוחד.

שינה רצופה וחלומות פז.

 

 

ד"ר אירית שמשון
בשיתוף אתר מוקסיני  https://www.mokasini.co.il/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

DOVRUT WOLFSON (3)

וולפסון אירח כנס משפטנים של משרד הבריאות

תפריט נגישות