n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: 272 צעירים נפגעו בתאונות דרכים ליליות בעשור האחרון

ראשל"צ: 272 צעירים נפגעו בתאונות דרכים ליליות בעשור האחרון

על פי נתוני "אור ירוק" בשנת 2020 נפגעו בעיר תשעה צעירים בלילה, מהם צעיר אחד נהרג. במחקר ענק שכלל עשרות אלפי צעירים, מתברר כי למעלה ממחצית הצעירים לא יהססו לנהוג אחרי שתיית אלכוהול

צילום: אור ירוק
צילום: אור ירוק

בימי הקיץ ובוודאי בחופשה, בני נוער וצעירים רבים יוצאים לבילויים עד השעות הקטנות של הלילה. בחלק מהמקרים ישתו אלכוהול, חלקם ינהגו עייפים, ובכל מקרה עשויים הבילויים הללו להעמיד את אותם צעירים בסיכון להיות מעורבים בתאונות דרכים במיוחד עכשיו לעומת שאר השנה.

מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) קרוב ל-900 צעירים בגילאי 15-24 בכל ישראל, מהם 19 צעירים נהרגו.  בשנת 2020 נפגעו בראשל"צ  תשעה צעירים בלילה, מהם צעיר אחד נהרג.

מנתוני מחקר רחב היקף שביצעה עמותת אור ירוק בקרב כ-50 אלף בני נוער עולה כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפע אלכוהול, במהירות מופרזת או ברכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה כמעשה מסוכן. המחקר בדק את השפעת התכנית על דעותיהם של בני הנוער בכל הנוגע לתפיסת הסכנות בכביש. התלמידים נשאלו שאלה זהה לגבי השקפותיהם בנושאים שונים הקשורים לבטיחות בדרכים לפני ההשתתפות בתכנית ובסיומה  וזאת במטרה לראות האם מסרי הבטיחות שינו את עמודותיהם והשקפתם.

25% מהנשאלים טענו כי זה לא מסוכן בכלל לנהוג ללא רישיון או אם נוהגים בזהירות בכבישים צדדים. לאחר שנחשפו לתכנית חל שינוי של 35% בקבוצת הסיכון (אלו שטענו כי זה לא מסוכן כלל או "התנדנדו")

55% מהצעירים טענו כי קיים סיכוי שינהגו הביתה לאחר שתית שליש בירה או מנת אלכוהול אחרת (החוק קובע כי אסור לנהג צעיר לשתות אלכוהול, אפילו טיפה אחת ולנהוג). לאחר שנחשפו לתכנית חל שינוי של 39% בקבוצת הסיכון.

  30% מבני הנוער לא פסלו כי יחזרו הביתה עם חבר ששתה חצי ליטר בירה (13% אף טענו כי חצי ליטר בירה לא משפיעה – בקטנה). לאחר שנחשפו לתכנית חל שינוי של 28% בקבוצת הסיכון.

43% מבני הנוער לא חושבים שלסמס בנהיגה "תמיד מסוכן", (24% אף טוענים כי זה לא מסוכן אם הנהג מנוסה ונוהג לאט). לאחר שנחשפו לתכנית חל שינוי של 48% בקבוצת הסיכון.

 52% מבני הנוער טענו כי לא יעמדו על כך שחבר שנוהג במהירות מופרזת יאט את הרכב (24% טענו כי אין מצב שיגידו  משהו – פאדיחה). לאחר שנחשפו לתכנית חל שינוי של 30% בקבוצת הסיכון.

32% מבני הנוער לא חושבים שחשוב מאוד לחגור חגורת בטיחות  במושב האחורי בכל מצב (16% אף טענו כי לא חשוב לחגור ודיווחו כי לא יחגרו). לאחר שנחשפו לתכנית חל שינוי של 32% בקבוצת הסיכון.

21.5% מבני הנוער טענו כי לא חשוב לחבוש קסדה ולציית לחוקי התנועה והתמרורים בעת רכיבה על אופניים חשמליים. (11% טענו כי חשוב רק מדי פעם לחבוש קסדה ולציית לחוקים). לאחר שנחשפו לתכנית חל שינוי של 29% בקבוצת הסיכון.

  74% מהנשאלים חושבים שלבנות יש יכולת להשפיע לטובה על נהיגת הבנים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

שלט חוצות עוסים 2 צילום דוברות ראשון לציון

בראשון לציון עו"סים כבוד

תפריט נגישות