דף הבית / חדשות העיר / קובי מידן לא ינחה את טקס יום הזיכרון

קובי מידן לא ינחה את טקס יום הזיכרון

רונן דמארי

יו"ר ועד המשפחות השכולות בראשון לציון, חיים דינר, פנה בשבוע שעבר לשדרן והעיתונאי קובי מידן וביקש ממנו לוותר על הנחיית טקס יום הזיכרון בעיר, זאת לאור התבטאותו לפיה הוא "מתבייש להיות ישראלי" בעקבות פעילות לוחמי צה"ל בעזה. בפנייתו ציין דינר: "בשם ועד המשפחות השכולות של יד לבנים ראשון לציון, הריני מבקש ממך לוותר על הנחיית המופע "במותם ציוו" אשר מתקיים בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה בעיר ראשון לציון וזאת מפאת הרגישות הרבה של משפחות שכולות הנוטלות חלק בערב זה ובכלל".
העתקים מהמכתב נשלחו גם לראש העיר, דב צור ולמנכ"ל החברה העירונית אלי פולק.
יצוין כי מידן השיב למכתבו של דינר וציין כי הוא אינו מתכוון לוותר על הנחיית הטקס בראשון לציון: "… לא כתבתי מילה כנגד חיילי צה"ל היקרים לכולנו. לא זאת הייתה הכוונה ואם כך פורשו הדברים -אני מתנצל על כך. לי עצמי יש בן חייל בשירות סדיר ואני מעריך מאוד את התרומה שלו לצה״ל ולמדינה. טקס ערב יום הזיכרון קרוב ללבי ואני מתכוון להנחות אותו גם השנה. אני חושב שלאור הדברים שכתבתי לעיל, ראוי שתשקול אם למשוך את מכתבך חזרה".
דבריו של מידן עוררו סערה רבה ברשת החברתית ותושבים בעיר קראו לעירייה ולעומד בראשה לבטל את ההתקשרות עם מידן ולהציג חלופה אחרת להנחיית האירוע הממלכתי. חבר מועצת העיר, מאיר עקיבא פנה לראש העיר וביקש ממנו לפעול להחלפתו של מידן בהנחיית הטקס. במכתב שהעביר הוא ציין: "לא יעלה על הדעת שעיריית ראשון לציון תבחר אדם כמו קובי מידן אשר מצהיר קבל עם ועדה שהוא מתבייש בישראליותו ובצבא הגנה לישראל". בנוסף חבר המועצה אסף דעבול העביר פנייה לכל חברי המועצה וביקש מהם לחתום על זימון ישיבת מועצה מיוחדת לטובת דיון בנושא הטעון.
גורמים בעירייה אמרו כי ברקע של הדברים התנהלו שיחות בין צור ויו"ר המשפחות השכולות, חיים דינר, עם קובי מידן על מנת לשכנע אותו לוותר על ההנחייה בערב יום הזיכרון או לחילופין לפרסם התנצלות פומבית לכל הציבור. לצערם של צור ודינר, מידן התעקש לא להתנצל. הואיל והחשיבות העליונה היא באחדות הציבור סביב כאבן של המשפחות השכולות שנפגעו מדבריו, לא נותרה ברירה אלא לוותר על הנחייתו בערב זה.

קובי מידן. צילום: אבי קקון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות