דף הבית / חדשות העיר / "כל אחד עושה מה שבא לו"

"כל אחד עושה מה שבא לו"

רונן דמארי

לטענת תושבים ברחוב אברבאנל, לפני מספר שנים החליטה העירייה כי הרחוב לא ימשיך אל עבר רחוב גבעתי ככביש רגיל, אלא כמדרחוב שתנועת כלי הרכב אסורה בו. כפועל יוצא מכך, הגישה לארבעה בניינים בקצה הרחוב הוגבלה באופן משמעותי ותושבים המתגוררים בהם טוענים כי הם נתקלים בסיוט החוזר על עצמו מדי יום ביומו, בגלל ההורים שמגיעים למקום מדי בוקר על מנת להשאיר את ילדיהם בגנים הממוקמים בסמוך.

אחד התושבים סיפר השבוע ל"גל גפן": "בבוקר כשכולם רוצים לצאת לעבודה זה ממש אסון – שניים שלושה גנים ממוקמים על המדרחוב שעשו החודש ולא השאירו להורים מקום להוריד את הילדים. לשני הנתיבים הקיימים צריך להוסיף בערך מאה רכבים של הורים שצריכים לשים את הילדים שלהם בגן או בבית ספר "רוזן" שנמצא בקרבת מקום".

-אין שילוט שאוסר להעמיד את רכב באופן שמפריע לציבור?

"יש תמרור שאומר כי אסור להחנות ואסור לעצור מאחר שאין שוליים ואי אפשר לעלות על המדרכה. אבל מה שקורה זה שבבוקר נתיב אחד הופך להיות חניה של כל ההורים שחונים בטור, ממש אחד אחרי השני. בשלב מסוים נחסם גם הנתיב השני ואז כשאנחנו רוצים לצאת לעבודה אנחנו כלואים בבניינים".

-כמה זמן אתם נאלצים להמתין?

"זה לוקח בערך רבע שעה לצאת מהחניה, עד שאבא מוריד את הילד שלו, כבר מגיע הורה אחרי ונעמד במקומו. כל מי שחנה וחסם והפריע, צריך לעשות פרסה ואז בכל יום יש סיטואציה של אולי 20-30 רכבים שמנסה לתמרן. אומרים לנו תעזבו את הפקקים ביציאה מהשכונה ובכביש ארבע, תוסיפו עוד 20 דקות. זה חוזר על עצמו גם בשעה ארבע בצהריים – אני לא יכול להיכנס הביתה, יש לנו דיירים שיוצאים בבוקר לעבודה עם חניה בטאבו ומחפשים חניה ברחוב בחוץ, כי שם צריך רק להיכנס לרכב ולנסוע, מבלי להתמודד עם ההורים בבוקר".

-פניתם לעירייה בנושא?

"אני גר שם שנה, יש לי שכנים מבוגרים שהרימו ידיים ואומרים שהם כבר שלוש שנים שולחים מכתבים, ואומרים להם שאין מה לעשות, זה מה יש. נראה שאין עם מי לדבר. צריכים להחליט על פתרון זמני, להציב כאן פקח בבוקר, יש שלט בקצה הרחוב אין כניסה פרט לדיירי הבניין כי נכנסים בעצם לחניון. יש הורים שמחנים בחניה של מישהו, שמים את הילד בגן וחוזרים לרכב. אמרנו לעירייה שאנחנו רוצים לשים שער חשמלי בכניסה לשטח הבניין שלנו, אז אומרים לנו שזה שטח ציבורי והכניסה היא לא שלנו, וזה אבסורד כי אין לנו אפשרות להתגונן. או שיפתחו את הרחוב בחזרה או שיאכפו את החוק וישימו פקח, חייבים למצוא פתרון כרגע כל אחד עושה מה שבא לו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "האזור מוכר ונאכף על ידי פקחי החברה לבטחון. רק בחצי השנה האחרונה נרשמו בקטע זה בלבד כ-40 דוחות, בעיקר לרכבים חונים שחסמו את המעבר. לאחרונה אף תגברנו את האכיפה במקום בשעות הבוקר ואחר הצהריים".

צילום: ליאור קינן

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות