n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / גני תקווה: "אזור התעסוקה שלנו יהיה הפנינה של בקעת אונו"

גני תקווה: "אזור התעסוקה שלנו יהיה הפנינה של בקעת אונו"

ראש מועצת גני תקווה ליזי דלריצ'ה מספרת על שני מרכזים גדולים שצפויים להיפתח בגני תקווה וישנו את מפת האזור, על כך שהמועצה מהווה עוגן לתושבים במיוחד בימים טרופים אלה, ועל השמחה שבלהיות סבתא לראשונה

ליזי דלריצה
ליזי דלריצ'ה
צילום: איתן אלחזז ברק

לכבוד השנה החדשה ראש מועצת גני תקווה בראיון חגיגי משתפת איך זה לנהל עיר בצל הקורונה וכיצד היא רואה את העיר שנים קדימה מהיום.

 

כיצד אזור התעסוקה הולך לשנות את פני גני תקווה?

"כיום אין בגני תקווה מרכז תעסוקה ומסחר גדול ופעיל וזה גורם כמעט לכל תושב לעבוד מחוץ ליישוב. זה פער שאנחנו פועלים כדי לצמצם. בטווח הנראה לעין ישנם שני מרכזים גדולים על הפרק – הגוש הצפוני העתידי ומרכז צים שצפוי להיפתח עד סוף השנה. חברת צים זיהתה את הפוטנציאל של גני תקווה ושמחה לקדם איתנו את הפרויקט, שהוא הסנונית הראשונה בשדרוג מרכזי המסחר והתעסוקה ביישוב. "בטווח הארוך יוקם גם הגוש הצפוני. כשבגני תקווה יפעל מרכז חדשני ועתידני עם תכנון אורבני מתקדם, אז גם התושבים יעבדו ביישוב וגם אנשים מבחוץ יבואו לעבוד כאן.

"בבקעת אונו יש אזורי תעסוקה תעשייתית ואנחנו נקים מרכז שלא יכלול תעשייה כבדה אלא יהיה יותר 'בוטיקי' באופיו. מדובר ברובע אורבני שייבנה בקונספט עירוב שימושים ויכלול עסקים ומסחר לצד מגורים על מנת לצמצם תנועת רכבים.

שטחי התעסוקה יתוכננו כפארק היי-טק חדשני, שיהיה מרכז תעסוקה איכותי לחברות מובילות שיבחרו להיות כאן איתנו. אנחנו, מצידנו, נפעל להביא את החברות הטובות ביותר. זה ישתלם להן. איכויות התכנון של הפארק יהיו מובילות וכוח האדם האיכותי ביותר כבר נמצא כאן.

"עשינו הרבה מאוד עבודה מקדימה ולמדנו איך עושים את זה נכון מרשויות רבות בארץ ובחו"ל – איזור התעסוקה הזה יהיה הפנינה של בקעת אונו- מה שכן, כל זה לא יקרה בלי שיקודם כביש 289."

 

איך תיראה גני תקווה שנתיים מהיום?

"יפה, חדשנית, מטופחת וקהילתית – כמו היום ואפילו יותר. בשאיפה לשיפור מתמיד אנחנו מתמודדים עם האתגר הזה כל הזמן. אנחנו בוחנים את האיזון בין צורכי ההתפתחות למרקם החברתי והקהילתי של גני תקווה. המועצה מקדמת בברכה לא פחות מ-1,000 תושבים חדשים בשנה ביישוב, מה שמדגיש את המשימה העיקרית שלי לקדם את נושא התחבורה למציאת פיתרון במלוא הנחישות". "כמי שמתקשרת אישית להגיד לכל אחד מהם 'ברוך הבא', אני עם יד על הדופק בנוגע למגמות ההתרחבות של היישוב. התפקיד שלנו במועצה הוא לשמור על הצביון הקהילתי. גם כשהיישוב יגדל – אנשים עדיין ירגישו שהם חלק מקהילה ושתישמר להם הנגישות לאיכות חיים, שירותים וחינוך ברמה גבוהה.

"אנחנו מתפתחים ומשנים אבל לא משתנים. אנחנו יודעים איך לנהל התפתחות ותשתיות. הגידול שמתרחש כאן לא קורה במקרה – אלא מנוהל. גני תקווה תמשיך להיות הרשות המובילה בארץ בתחום החינוך, שמביאה אליה תושבים חזקים ויזמים חזקים.

"נלווה את היזמים החדשים שיגיעו לגני תקווה ויסייעו לנו לפתח את היישוב, נשקיע משאבים והם ירגישו שברגע שהם נכנסים לפה אנחנו נהיה עבורם משפחה ובית. ככה הם ירגישו מחויבות הדדית וחיבור ליישוב. כל מה שנעשה – נשאף לעשות הכי טוב שאפשר".

 

הקורונה הפכה את הרשות המקומית לשחקן מרכזי מול התושבים, איך את מרגישה את זה אצלך בגני תקווה?

"הרשויות המקומיות הן הזרוע הביצועית הגדולה ביותר המיישמת את מדיניות הממשלה. בימים טרופים אלה אנחנו מהווים כתובת לכל תושב, בכל סוג של שאלה, גם בשאלות שנוגעות למדיניות ממשלתית ואפילו לפעולות והחלטות שהן לא באחריותנו. בעיניי זה סימן מצוין שסומכים עלינו ופונים אלינו לקבל תשובות ואני מברכת על כך. בנוסף, הקהילה כולה נרתמת לבקשותינו לסייע למבודדים ולחולים בכל צרכיהם, התושבים מתנדבים מכל הלב– הבקשות מופצות על ידי מחלקת המתנדבים שלנו ולכל קריאה יש תמיד עונה. זה מרגש.

"מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים ואני מקפידות לצלצל לכל מאומת חדש ביישוב, לשמוע איך נדבקו, איך הם מרגישים ולהציע עזרה בכל דבר. בהינתן הבלאגן הגדול שהעולם וישראל היו נתונים בו – התושבים שלנו מצאו שקט, הקשבה והכלה בקרב המועצה ובקרב הקהילה שלהם. הקורונה חיברה את הקהילות ואת הבניינים, יצרה חברויות ורגישות שלא היו קודם לכן".

 

מעבר לקורונה, איפה עוד צריך לתת לרשויות יותר סמכויות ולמה?

"כאמירה כללית צריכה להיות אוטונומיה לרשויות המקומיות. צריך להקטין את הרגולציה לרשויות שמוכיחות את עצמן. חינוך הוא נושא בוער שמצריך אוטונומיה רשותית במקצועות בחירה, תוכניות לימוד. רצינו לעשות שנת איכות סביבה, להכניס הכשרות מורים, להכניס הרצאות. אני אומרת לממשלה 'אל תתנו תקציבים ייעודיים, תנו לי גמישות להחליט עבור היישוב שלי למה לייעד את הכסף'. כיום גם תקציבים לבניית מוסדות חינוך הם לפי מה שהממשלה מתווה שנכון. תנו לי גמישות בניהול תקציבים להקמת מבנים חדשניים ומהפכניים!".

 

המקום הכי אהוב עלייך בגני תקווה?

"המקום האהוב עליי ביישוב הוא ללא ספק שדרת התקוות. שדרה שהפכה עם השנים ללב ליבו של היישוב, שבה תמיד יש התרחשויות. אנחנו עושים כאן אומנות, מופעי תרבות, ספורט על כל הרמות שלו – מספורט תחרותי במגרש הכדורגל של קריית החינוך ועד לספורט הכי יום-יומי של ריצות. זה מקום מפגש של קהילה רב גילאית וגם מקום של חינוך".

 

איך החגים ייראו אצלך בבית?

"את החגים נחגוג עם המשפחה, הבנות והנכדים שלי. בשנה אחת הפכתי סבתא לשניים וזה אושר שלא חוויתי מעולם. אני מתפוצצת מאושר מכל תמונה וסרטון שאני מקבלת בוואטסאפ מהבנות שלי ומקדשת כל רגע עם הנכדים. מעבר לכך יש מה לעשות גם בארץ היפה שלנו. נטייל בטבע, ננוח, נקרא ספרים ונראה קצת את המשפחה המורחבת. אני מצפה לחגים בקוצר רוח".

 

מה את ממליצה לתושבים לעשות במהלך חגי תשרי?

"בדיוק מה שאני רואה את עצמי עושה בחגים הללו. צאו לטייל בארץ, להיות בטבע, ודאגו לפעילויות גיבוש משפחתיות".

 

איזה דבר טוב השגת מהשנה וחצי האחרונות?

"בהקשר לעבודה – ייעול זמנים. יש פגישות שעדיף ונכון לקיים בזום. הזום מייעל את הזמן ומאפשר לנו לשהות פחות זמן בתנועה ובכבישים. ברמה האישית אני מקדישה יותר זמן לספורט ומקפידה, ככל שלוח הזמנים שלי מאפשר, לאכול בריא ולשתות המון מים – אני מקפידה על תזונה הכי בריאה שאפשר".

 

איזה פעילות מרגיעה אותך?

"פילאטיס, יוגה, הליכה וריצה ובעיקר בילויים עם הנכדים החדשים והקטנים שלי!".

 

 

ליזי דלריצה
ליזי דלריצ'ה
צילום: איתן אלחזז ברק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות