n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / ליזי דלריצ'ה ראש מועצת גני תקווה: "לבחור לראות את הצד הטוב"

ליזי דלריצ'ה ראש מועצת גני תקווה: "לבחור לראות את הצד הטוב"

ראש מועצת גני תקווה ליזי דלריצ'ה שחיתנה רק לפני שבועיים וחצי את בתה יובל, החליטה לאור ההנחיות החדשות לפתוח את חצר ביתה הפרטי לזוגות שצריכים מקום להתחתן. ל"גל גפן" היא מספרת למה היא החליטה לעשות את זה, מה אמרו במשפחה ואיזה תגובות היא קיבלה

ליז בחצר הבית שלה
ליז בחצר ביתה
צילום: פרטי

ביום שני בערב, לאחר שורת הגזרות החדשה והקשה שפורסמה בתקשורת, פירסמה ראש מועצת גני תקווה ליזי דלריצ'ה פוסט קצר ואישי בעמוד הפייסבוק שלה: "נשבר לי הלב לראות את כל הזוגות שמתבטלת להם החתונה. יש לי גינה שמתאימה בול לאירוח של 50 אורחות/ים. מכירות/ים זוג שיצאה להם הנשמה מהנחיות הממשלה וצריכים מקום? אני מזמינה אותם לעשות את החתונה בחצר שלנו, פנו אליי בפרטי, רק בשמחות".

דלריצ'ה לא שיערה שהפוסט הקצר הזה יעורר כל כך הרבה תגובות, שיתופים ולייקים ויחצה את גבול גני תקווה.

ביום שלישי בבוקר, דלריצ'ה מסבירה למה היא החליטה לעשות מעשה ולפתוח את חצר ביתה לזוגות שרוצים להתחתן: "כשראיתי אתמול את ההחמרה של התקנות, דיברנו כל המשפחה בטלפון על כך שאנחנו ברי מזל שהצלחנו לעשות אירוע חתונה עם 250 משתתפים רק לפני שבועיים כשביתי יובל התחתנה".

איפה הייתה החתונה?

"החתונה הייתה בים, היא הייתה מקסימה באוויר הפתוח, אנשים הרגישו שהם יוצאים לשמוח ולחגוג במיוחד בתקופה הלא פשוטה שאנחנו עוברים. היו הרבה חבר'ה צעירים שרקדו ועשו הרבה שמח. כמובן שהייתה הקפדה על כל מה שצריך, אבל היה שמח מאוד והרגשנו שזה נס שהצלחנו לחגוג. לאחר החתונה גם חיכינו במתח לבדוק שאף אחד לא נכנס לבידוד, ולמזלנו אף לא אחד נכנס לבידוד.

אתמול אמרתי לעצמי אחרי שראיתי יש החמרה באולמות ובאירועים, שצריך לעשות משהו טוב לאחרים, וקפץ לי רעיון שיש לנו חצר והיא גדולה והיא יכולה להכיל עד 50 אנשים במרווחים יפים, ואז חשבתי להציע- שאם יש מישהו שמקבל הודעה שהוא צריך לדחות או לבטל את החתונה שיבוא לעשות אצלי, נכון זה לא  הפתרון הכי טוב אבל בכל זאת זה משהו שיכול לשמח זוגות אחרים במגבלות שיש לנו כרגע. זה לבחור לראות את הצד הטוב".

דלריצ'ה התייעצה במיוחד עם בעלה שאחראי על התחזוקה של הגינה, "בעלי הוא זה שמטפח את הגינה ורציתי להיות בטוחה שזה בסדר מבחינתו, הוא אמר שזה רעיון מקסים והוא נותן את החצר אבל אין לו כישורי הפקה והוא לא יכול להיות על תקן מפיק. אמרתי לו שהוא לא צריך אפילו להיות בבית".

לא היו לך היסוסים אם לפתוח את הבית או אולי לעשות במקום אחר ציבורי?

"התלבטתי אם לעשות מיזם עירוני למען זוגות, אבל יש רישוי עסקים וחוקי עזר והרבה חוקים ותקנות שצריכים לעבור את היועצת המשפטית וזה לוקח זמן, בגינה הפרטית אין בעיה ופה לשמחתי אני יכולה ליזום דברים כאלה".

הופתעת מהבאזז שהפוסט יצר?

"האמת שלא האמנתי שיהיו כל כך הרבה תגובות וכל כך הרבה שיתופים של הפוסט. בנוסף, עוד חברות טובות שראו את הפוסט הצטרפו ליוזמה וגם הן מציעות את הבית שלהן, גם דיי ג'יי הציע שירותי מוזיקה וגם מישהי שנותנת שירותי פרחים- הם כתבו לי רעיון טוב, גם אנחנו מתגייסים. בסופו של דבר אני מאמינה שנצליח לחתן לפחות זוג אחד בגינה, אבל זה ייקח יום יומיים ואנשים יעכלו את ההנחיות החדשות- ויבחרו את הדבר הטוב ביותר עבורם, בסוף מבינים שמה שרצית לא יהיה ולכן בוחרים מתוך האופציות שיש ולא מתוך האופציות שאין".

מה דעתך באופן כללי על ההנחיות החדשות?

"חסר לי השקיפות והמידע, ואם הייתה הסברה נכונה לתקנות אז היה קל יותר להסכים, אבל יש פער בין התקנות לבין מה שאומרים, למשל אמרו שבריכות שחיה לא מסוכן מבחינת הדבקה אז למה סוגרים? אני לא רואה הגיון והתאמה בין המידע שפורסם לבין הפעולות".

ולסיום, היום את יוצאת מבידוד אחרי שהיית עם יעלה מקליס בכנס פורום ה-14

"נכון עד היום בשתיים בצהריים כל מי שהיה במגע עם יעלה בכנס לפני שבועיים נכנס לבידוד.

אני מרגישה מצויין ואני מקווה שנעבור את התקופה במהרה בכמה שפחות נזקים כלכליים ובריאותיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות