n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / הסטודנטים מהקריה האקדמית הפגינו בדרישה להנחות בשכר הלימוד

הסטודנטים מהקריה האקדמית הפגינו בדרישה להנחות בשכר הלימוד

סטודנטים מהקריה האקדמית אונו קיימו בתחילת השבוע הפגנה בדרישה להנחה בשכר הלימוד בגלל משבר הקורונה. הקריה האקדמית בתגובה: "אנחנו עושים כל שנדרש על מנת לספק פתרונות לסטודנטים בתקופה רגישה זו"

ביום ראשון בשעות הצהרים התקיימה הפגנה בתוך הקריה האקדמית אונו בדרישה להפחתה של 20% משכר הלימוד בגלל המשבר הכלכלי שיצרה מגפת הקורונה. להפגנה הגיעו עשרות אחדות של הסטודנטים וצפו בה כמה מאות דרך הזום. הסטודנטים נשאו שלטים בגנות השכר המופרז של חלק מן המרצים בקריה תחת הכותרת 'המרצים המנותקים בישראל'. את ההפגנה הוביל יו"ר אגודת הסטודנטים אלחנן פלהיימר שאמר בראיון ל'גל גפן',  "ערכנו סקר" הוא אומר, "שהראה לנו ש- 60% מהסטודנטים משלמים את שכר הלימוד בעצמם. ו- 40% מהסטודנטים הוצאו לחל"ת. אנחנו הראשונים שנותרנו ללא עבודה. למרות כל זאת אנחנו ממשיכים לשלם שכר לימוד גבוה כשאין לסטודנטים מה לאכול. אנחנו שילמנו על דבר מסוים וקבלנו דבר אחר כמו הוראה מרחוק באמצעות הזום. אנחנו חתמנו על חוזה מול ההנהלה שבה ילמדו אותנו בצורה מסוימת ובפועל זה לא מה שקורה. בימים רגילים אין לנו בעיה עם השכר שמרוויחים המרצים וההנהלה. אבל עכשיו זה הזמן להראות סולידריות, לבוא לקראת הסטודנטים. הם (ההנהלה) טוענים תמיד ש'אונו זה הבית' אבל אנחנו שואלים היכן הלב? יש מאות סטודנטים שצפו בהפגנה בזום והגענו לכאן היום לדרוש בשמם 'הנהלת הקריה – רדו אל העם'. תבואו לקראתו, אנחנו בתקופה נוראית. תנו לנו הנחה בשכר הלימוד ותעזרו לנו לגמור את החודש".

 

הפגנות הסטודנטים
צילום: איתן אלחדז ברק

 

המשבר החמור בין הסטודנטים להנהלה החל בתחילת משבר הקורונה אז נציגי אגודת הסטודנטים פתחו בשיח מול ההנהלה בדרישה להפחתה ריאלית של 20% משכר הלימוד בסמסטרים בהם מתבצעת למידה מרחוק "החתמנו לא פחות מ- 2,500 סטודנטים התומכים במאבק, לרבות שליחת מכתבים לשרי האוצר והחינוך, משה כחלון והרב רפי פרץ. ההנהלה זרקה לנו עצמות".

שיאו של המשבר התרחש כאשר לפני כמה שבועות הוציאה ההנהלה דרישה להסדרת תשלום שכר הלימוד באופן מייד, "זאת בעיצומו של משבר הגל השני ובניתוק מוחלט כאמור מהמשבר המשתולל בארץ" לבסוף מספרים באגודה כי הפגישה השנייה שנערכה עם רנן הרטמן מנכ"ל הקריה התפוצצה שוב.

 

"שותפות מלאה עם אגודת הסטודנטים"

מהקריה האקדמית אונו נמסר בתגובה: "מאז ראשית המגיפה הקריה האקדמית אונו  הייתה המוסד האקדמי הראשון בישראל, שהכיר במצוקת הסטודנטים והתגייס למתן סיוע פיננסי  – בצורת הלוואות בסיבסוד מלא של המכללה, ללא ריביות וללא עלויות. מתוך מחויבות לסייע לכל סטודנט שנתקל בקושי כלכלי בעקבות הקורונה, מתאימה הקריה האקדמית אונו פיתרון שיאפשר לו המשך למידה תקינה אם זה במתן מלגה, הלוואות ללא ריבית פריסת תשלומים ופתרונות נוספים .

לשם כך אף הרחבנו את קרן המלגות שלנו באופן משמעותי על מנת להגיע ולסייע לכמה שיותר סטודנטים ולוודא שכל סטודנט שנמצא במצוקה יקבל מענה.

עד כה העבירה הקריה מיליוני שקלים לטובת סיוע כלכלי לאלפי סטודנטים.

 

הפגנות הסטודנטים 2
צילום: איתן אלחדז ברק

 

מעבר לכך, תחת מגבלות הקורונה והקשיים הלוגיסטיים, נרתמנו באופן מיידי ומקסימלי במטרה לוודא את קיום הלימודים – בלמידה מרחוק, ובהרצאות זום בצמוד ללו״ז האקדמי, ולאפשר המשך לימודים תקין וסיום התואר במועד.

לצורך כך, התגייסו כלל העובדים בקריה האקדמית אונו  תוך השקעת שעות עבודה נוספות: הרחבנו את מערך התגבורים, התאמנו את תכנית הלימודים כדי שתהיה נגישה בזום, התאמנו את מערך המבחנים, הענקנו תמיכה טכנית, שירות לסטודנט ועוד פעולות רבות ורחבות שנעשות על מנת לאפשר ולהמשיך למידה תקינה.

לכל אורך המשבר, פעלנו בשותפות מלאה עם אגודת הסטודנטים אשר הציפה את בעיות הסטודנטים ואנו נרתמנו מיד על מנת למצוא פתרונות. לצערנו, בימים האחרונים, בחרה אגודת הסטודנטים מטעמים אישיים ופוליטיים להוביל קו מחאתי ולתקוף את המוסד בו היא פועלת ושאיתו שיתפה פעולה עד כה. פעולות אלו פוגעות בראש ובראשונה בציבור הסטודנטים אותו היא שואפת לייצג. אין לנו אלא להצר על כך, אך לא ניתן לדברים לפגוע בעשייתנו למען הסטודנטים.

הקורונה יצרה מצב מורכב, כלכלית, אקדמית ורגשית לכולנו, ואנו ועושים כל שנדרש על מנת לתת פיתרון אמיתי וראוי לכל סטודנט או סטודנטית בכל בעיה שהיא.

דלתנו תמשיך להיות פתוחה לסיוע לכלל הסטודנטים שלנו בעיתות שגרה ומשבר תוך הבטחה לאפשר להם לקיים את לימודיהם בהנאה, במקצועיות וברווחה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות