n
דף הבית / בת ים / בת ים חינוך / לומדים לשנות: הכירו את ביה"ס החברתי החדש בתל אביב יפו

לומדים לשנות: הכירו את ביה"ס החברתי החדש בתל אביב יפו

אין מבחנים, אין צלצולים ומסלולי לימוד כאלה טרם ראיתם. ככה נראה בית הספר “התיכון החברתי – תל אביב יפו” של רשת “דרור בתי חינוך”. תלמידי ותלמידות כיתות ט’-י”ב שרוצים ללמוד אחרת? זה המקום הנכון בשבילכם

חברתי חיפה אקו ים6
צילום: דרור בתי חינוך

האם מבחנים הם מדד להצלחה בבית הספר?
האם תלמיד יכול לבטא את יכולותיו בכתה שבה 40 תלמידים?
ומה חשוב יותר? לקבל ציון גבוה במבחן או ידע נרחב על תהליכים חברתיים ואקולוגיים?

שימו בצד את כל מה שידעתם על בית ספר בגילאי חטיבת הביניים והתיכון. בדומה לבתי הספר החברתיים שפועלים בצפון, גם העיר תל אביב -יפו תהנה בקרוב ממערכת פדגוגית חדשנית שבה המרכז הוא התלמיד והדגש מושם על התפתחות אישית ועל הרצון לשנות תהליכים בחברה ובעולם.

בתיכון החברתי של רשת “דרור בתי חינוך” זרקו לפח את הצלצולים, המבחנים ומערכת השעות המונוטונית. בתיכון החברתי מאמינים שתהליכי למידה מקורם בדיאלוג הדדי, הקשבה, עידוד למחשבה ואקטיביזם, לקיחת אחריות, עבודה משותפת, ומסלולי לימוד שונים וחווייתיים.

איך זה עובד?

  • הלימודים מתבצעים במתכונת של שני מחנכים/ות בכתה, כשבכל כתה 20-25 תלמידים.
  • לכל תלמיד קשר אישי עם המחנך/ת שלו.
  • תהליכי למידה מתבצעים בקבוצות על מנת לעורר סיעור מוחות ועזרה משותפת.
  • לימודי שטח בהם מגוון התנסויות, סיורים ומפגשים.
  •  Social Project Based Learning – SPBL למידה מבוססת פרויקטים חברתיים.

.

לרשות התלמידות והתלמידים שלושה מסלולי לימוד המשלבים בתוכם לימודים לתעודת הבגרות

מסלול אקו חקלאות אורבנית – מגמה ראשונה מסוגה בישראל שמהותה שילוב בין לימוד חקלאות עירונית לסוגיה (גינות קהילתיות, גינון על גגות, קירות ירוקים, הידרופוניקה ועוד), תכנון וניתוח של מרחבים עירוניים, וחשיבה אקולוגית הוליסטית על הקשר ביניהם. הלימודים ייעשו תוך מפגש ושיתוף פעולה עם אנשי אקדמיה ופעולה סביבתית, ויכלולו מפגשים ויוזמות משותפות עם חברות אגרו-טכנולוגיה מובילות, והרבה פעולה מעשית בשטח- יציאה למחאה בנושאי האקלים, פלייסמיקינג ועיסוק בשינוי חברתי-סביבתי.

כחלק מתכנית הלימודית יוכשרו התלמידים במגוון תחומים- גינון הידרופוני, דבוראות ביו-דינמית, שרטוט ממוחשב, תכנות מיקרופרוססורים ועוד. במקביל הם יקימו עסק בתחום החקלאות האורבנית ויתנסו בכל הצדדים של הקמת עסק- שיווק, גיוס משאבים, ניהול מדיה ותקציב, תכנון מוצר ועוד.

 

תיכון חברתי
צילום: דרור בתי חינוך

 

מסלול אמנות ותקשורת חברתית – תכנית לימודים ייחודית ופורצת דרך נכתבה למען הקמת המגמה לאמנות ותקשורת חברתית. התלמידים והתלמידות ילמדו ויתנסו בתחומי דעת ויצירה שונים, כגון, קולנוע, צילום סטילס, כתיבה יוצרת, תחקיר ועיתונות, עיצוב גראפי ומיתוג. את תהליך הלמידה ילוו סדנאות רבות אשר יועברו על ידי מיטב היוצרות והיוצרים בארץ מתחומי התעשייה והיצירה הללו. בכל מחצית יציגו הלומדות והלומדים במגמה את תוצריהם המתפתחים בתערוכה אשר תצבע את קירות בית הספר כולו באווירה של חממת יצירה וחשיבה. בתוכנית המגמה יחשפו ויתנסו בטכניקות מסורתיות ועכשוויות של עשייה בתחומי הדעת השונים, כאשר את כל שלבי הלמידה ילווה תוכן עיוני עדכני אשר יפותח לחשיבה ביקורתית והשוואתית.

מסלול סאונד והפקה מוזיקלית מגמת הסאונד בתיכון החברתי היא בית ליצירה, ללימודי טכנאות סאונד והפקה מוסיקלית. תלמידי ותלמידות המגמה מתפעלים אולפן הקלטות מקצועי המשרת עשרות לקוחות מהתעשייה בלב הפועם של תל אביב. כחלק מההכשרה כטנאי סאונד התוכנית הלימודית נוגעת בתחומים רבים כגון: הפקה מוסיקלית, סאונד ואקוסטיקה, הגברה ותאורת מופעים, תקלוט, הקלטה באולפן, רדיו, מוסיקה ונגינה.

צוות המגמה מלווה את התלמידים והתלמידות לאורך כל התהליך עד שיצאו מבית הספר עם ניסיון של 3 שנות בעבודה כטכנאים, מפיקות ומנהלים באולפן ההקלטות החברתי אשר נמצא בבית הספר.

מידע נוסף ניתן למצוא ב www.hevrati-tlv.com

טלפון לברורים: אלעד- 054-6735076

 

כתבה פרסומית בשיתוף רשת “דרור בתי חינוך”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ילדי ניר עם בגן בראשון קרדיט דרור ישראל2

גני ראשון לציון אירחו לפורימון משמח, את ילדי ניר עם

תפריט נגישות