n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / "ראשון לציון, היא העיר הראשונה שיצאו מתוכה 3 אלופים אולימפיים"

"ראשון לציון, היא העיר הראשונה שיצאו מתוכה 3 אלופים אולימפיים"

ראש העיר רז קינסטליך בראיון חגיגי מספר על השנתיים וחצי שעברו עליו מכניסתו לתפקיד, על מהפכת התחבורה שהולכת לשנות את העיר, מתחם האלף במערב והעיר וגאוות העיר: האלופים האולימפיים

רז עם האלופים האלופיים האולימפיים
רז קינסטליך עם האלופים האולימפיים
צילום: עידן גרוס

יומיים לפני שעשה ראש העיר רז קינסטליך את החיסון השלישי נגד נגיף הקורונה פגשנו אותו לשיחת סיכום חגיגית ופתוחה על השנה הלא פשוטה שהייתה.

"כשנכנסתי לתפקיד ראש העירייה לפני כשנתיים וחצי, הפשלתי שרוולים ונערכתי לניהול העיר על כל המשתמע, אתגרים תחבורתיים, הקמת שכונות, אישור תוכניות חיזוק, הקמת בתי ספר, ניהול תקציב ועוד." מספר קינטליך "חודש לאחר מכן עברה ההחלטה על פיזור הממשלה, ומאז ועד היום עברנו מבצע חגורה שחורה, ארבע מערכות בחירות, משבר הקורונה ומבצע "שומר החומות" עם שתי קורבנות תושבות העיר. רצף האירועים האלו הבהירו לי עד כמה חלקה של הרשות המקומית חשובה בהתמודדות היומיומית של התושבים, עד כמה יש לנו, כל נבחרי ועובדי העירייה, השפעה ואחריות להיטיב ולהקל בימים של משבר, של קושי, של התמודדות לאורך זמן".

 

קיבלת קדנציה לא פשוטה עם התעסקות הקורונה שהפכה את הרשויות המקומיות לספסל מרכזי מול התושבים, איך אתה מרגיש את זה אצלך בעיר?

"התפרצות הקורונה, והמשבר שנוצר בעקבותיו, גרמו לכולנו לעשות חישוב מסלול מחדש. להבין שאנחנו, ראשי הרשויות, צריכים להתאים את השירות לתושב גם במציאות החדשה ומהר. אף אחד לא היה מוכן למציאות הזו והתושבים לא ציפו שיהיה למישהו את כל התשובות, אבל הם חיפשו מבוגר אחראי שינהל את האירוע בשקיפות, וודאות וייתן מענה בהתאם לצרכים.

הנחת העבודה היא שהקורונה כאן כדי להישאר. מנתוני התחלואה בעיר, שנגישים ושקופים לכולם באתר העירוני, אנחנו רואים שיותר משליש מהחולים הם צעירים עד גיל 19, כלומר התחסנות בני הנוער תשפר משמעותית את רמת התחלואה. אנחנו מפעילים מתחמי חיסונים בכל פעם במוקד אחד בעיר, על מנת לעודד כמה שיותר התחסנות".

 

מהפיכת התחבורה הצפויה בשנים הקרובות בעיר, איך זה יעבוד?

"ראשון לציון צפויה לקלוט בשנים הקרובות כמאה אלף תושבים חדשים, זה כמו עיר נוספת. כבר היום ראשון לציון "מככבת" במדד הפקקים הארצי ואם לא יהיה מענה תחבורתי לצד הפיתוח, העיר תיסתם לגמרי. אנחנו מקדמים היום את תוכנית התחבורה הגדולה והמקיפה ביותר בתולדות העיר שעל תכנונה שוקדים בעיריית ראשון לציון, משרד התחבורה ונתיבי איילון וכוללת טכנולוגיות שונות של מערכת להסעת המונים שישתלבו זה בזה ויצרו למעשה ניידות מקסימלית בזמן מינימלי בתוך העיר וגישה מהירה לערים השכנות וכמובן לתל אביב. סך הפרויקטים התחבורתיים בעיר עומדים על למעלה מ-15 מיליארד ₪. בין היתר מדובר על ארבעה קווים של רכבת קלה שיכנסו לתוך העיר, הקו האדום והירוק (רק"ל) שיגיעו מגוש דן ויכנסו לתוך העיר במערב ובמזרח. הקו החום שיפעל בטכנולוגיית ART , אוטובוסים ארוכים הנעים על גבי מיסעות נפרדות שיכולים להכיל עד 450 נוסעים. הקו הירוק שיפעל בטכנולוגיית BRT ,אוטובוס ארוך דמוי רכבת קלה, מונע בחשמל וללא צורך במסילה. לאלו יצטרף קו מטרו M1 שיחצה את העיר מצפון לדרום.

בסך הכל יחצו את העיר שמונה עורקים עיקריים שישתלבו אחד בשני וניתן יהיה לעבור ממסלול אחד לשני בתיאום זמנים. יתווספו קווי אוטובוס ויורחבו שעות הפעילות משעות הבוקר המוקדמות ועד חצות. נתיבי תחבורה ציבוריים יתווספו, יוקמו חניונים ענקיים ליותר מ-4,000 כלי רכב יוקמו בסמוך למחלף מבוא איילון, כדי שניתן יהיה לחנות ולהמשיך לגוש דן, יתווספו נתיבים מהירים לאורך נתיבי איילון ויוקמו מסופי תחבורה ציבורית ברחבי העיר עבור טעינת האוטובוסים החשמליים".

 

מתחם האלף בראשון לציון, הוא באמת המטרופולין הבא?

"מתחם העסקים של ראשון לציון במערב העיר, הוא ללא ספק העתיד הוורוד של העיר. אנחנו מדברים על מתחם שבסופו של דבר ישפיע על כל אחד מתושבי העיר, בין אם באופן ישיר מבחינת תעסוקה ומגורים והן מבחינת הכנסות לעירייה ומיצובה של ראשון לציון כמטרופולין מרכזי במדינה. חברות גדולות במשק כבר הבטיחו את מקומם במתחם, בהם קבוצת דיסקונט, רוגובין, אמות, בסר 'הפניקס, פרשקובסקי ועוד. המתחם יכלול תעסוקה, מסחר, פארקים וגם מגורים".

 

ממש לקראת סוף השנה קיבלנו 3 אולימפיים חדשים לעיר, איך התחושה?

"ראשון לציון, היא העיר הראשונה שיצאו מתוכה 3 אלופים אולימפיים. פיטר פלצ'יק זכה במדליית ארד בג'ודו, הצטרף אליו ארטיום דולגופיאט עם זהב בהתעמלות מכשירים ולינוי אשרם שהביאה לנו מדליית זהב נוספת בהתעמלות אומנותית. שלחנו לאולימפיאדת טוקיו 5 ספורטאים בני העיר ובנוסף לשלושת המדליסטים ייצגו אותנו בכבוד גם דיאנה ויסמן ואופיר דיין וגם הן הגיעו להישגים מרשימים. לא סתם ראשון לציון מעוטרת בספורטאים מצוינים, כל מי שגר בראשון לציון יודע שאנחנו מעודדים לעיסוק בספורט מגיל צעיר. אנחנו מבינים שספורט הוא מרכיב משמעותי לבריאות הגוף, בריאות הנפש ויש לו היבטים גם קהילתיים, חברתיים, חינוכיים ותרבותיים. דרך החברה העירונית מתאמנים, מתמודדים ומשחקים מעל ל-15 אלף ילדים ובני נוער ביותר מ-25 ענפי ספורט, מאתלטיקה, העמלות אומנותית ועד לטניס שולחן, חץ וקשת וסייף. מלבד זאת, אנחנו תומכים, הן כלכלית והן באמצעות מתקני ספורט ב-22 אגודות. כך שבסופו של דבר אנחנו מחנכים כאן לתרבות ספורט וגאים שיצאו מהעיר חמישה ספורטאים אולימפיים שצברו יחד שתי מדליות זהב ואחת ארד".

 

מה אתה רוצה לאחל לתושבי העיר ולעצמך לקראת השנה החדשה?

"אני רוצה לאחל לכל אחת ואחד מתושבי העיר שנה טובה ומבורכת. שהשנה ניפרד סוף סוף מכל האתגרים הבריאותיים שזימנה לנו הקורונה ונדע שנה של בריאות ושקט חיובי בכל המישורים. אין כמו תושבי העיר הזו – תושבים מתנדבים, מסייעים ועוזרים ואני מאחל שנמשיך להיות עיר מלוכדת וסולידרית. אין דבר שאני יותר אוהב מלקום בבוקר ולדעת שאני משרת את תושבי העיר הזו ואני מאחל לעצמי להמשיך ולקום עם אותה התשוקה והאהבה למקום הזה ולתושביו".

 

רז עם המשפחה
משפחת קינסטליך
צילום: פרטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות