n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: ההנצחה הושלמה- רחוב "הפרח בגני" נחנך בשיכון המזרח

ראשון לציון: ההנצחה הושלמה- רחוב "הפרח בגני" נחנך בשיכון המזרח

35 שנה אחרי שהלך לעולמו, הנציחה עיריית ראשון לציון את זהר ארגוב בקריאת רחוב ע"ש להיטו שהפך לנכס צאן ברזל. השבוע שונה שם רחוב "הפרח" בשכונה שבה נולד וגדל לרחוב "הפרח בגני". אסף דעבול, שהוביל את המהלך: "אני שמח שהצלחתי להנציחו."

רחוב הפרח בגני ראשון לציון צילום מערכת גל גפן
צילום: מערכת "גל גפן"

עיריית ראשון לציון, הנציחה השבוע את זהר ארגוב ז"ל: רחוב "הפרח" בשכונת שיכון המזרח, שבה נולד וגדל, שונה לרחוב "הפרח בגני". על שלט הרחוב החדש נכתב: "נכס צאן ברזל בזמר העברי בישראל ועל שם יצירתם של אביהו מדינה והזמר זהר ארגוב".

ארגוב- נולד, גדל, התגורר ונקבר בשיכון המזרח. הוא נחשב לגדול זמרי המוזיקה המזרחית והאחראי המרכזי על ההכרה במוזיקה הים תיכונית כחלק מההוויה הישראלית ואף כונה "הזמיר" ו"המלך". יחד עם זאת, ארגוב הוא דמות שנויה במחלוקת, בשל התמכרותו לסמים והעבירות הפליליות שבהן הורשע. בן השאר הוא הורשע באונס וריצה מאסר.

בנובמבר 1987 כשהוא בן 32 בלבד, אחרי שירד מגדולתו בשל היותו מכור לסמים, שלח ארגוב יד בנפשו, בעת שהיה בתא המעצר במשטרת ראשון לציון.
35 שנה אחרי שהלך לעולמו החליטה מועצת עיריית ראשון לציון לקבל את הצעת סגן ראש העירייה, אסף דעבול, ולהנציח את ארגוב בשכונה בה נולד. הצעת דעבול לשנות את שמו של רחוב "הפרח" לרחוב "הפרח בגני" – התקבלה פה אחד.

רחוב הפרח בגני בראשון לציון צילום מערכת גל גפן

צילום: מערכת "גל גפן"

"הפרח בגני" נחשב לאחד מציוני הדרך המרכזיים של המוזיקה המזרחית בישראל. את מילות השיר כתב אביהו מדינה על נערה שגרה לידו בקיבוץ ואת הלחן חיבר ביחד עם משה בן מוש והעיבוד הוא של ננסי ברנדס. השיר זכה בפסטיבל דרור – למנצח שיר מזמור של רשות השידור וסלל את דרכו של ארגוב ללב הקונצנזוס הישראלי ולצמרת המוזיקה המזרחית.

בישראל יש רחובות בשם "הפרח בגני" – בנווה אילן, בהרצליה, ביישוב חד נס, ובהם מצוין כי הרחובות הן על שם הלהיט של ארגוב, שהביא לו את הזכייה בפסטיבל הזמר והפזמון בשנת 1982. ברמלה יש כיכר תנועה על שמו של ארגוב.

דעבול נשמע השבוע מרוצה: "אני שמח שהצלחתי להנציח את הזמר זהר ארגוב, זאת לאחר פניות רבות שקיבלתי מתושבים. גם לאחר קבלת החלטת מועצת העיר להנציחו המשכתי לקבל תגובות ושיחות טלפון מתושבי העיר ומחוצה לה, שחיזקו את ידי. אני שמח שבסופו של יום זהר הונצח בעיר בה נולד ונקבר. שיריו ימשיכו להתנגן ויושמעו עוד שנים ארוכות וישמחו אנשים רבים".

אסף דעבול. צילום: פרטי

חבר המועצה אסף דעבול. צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. לפי זכרוני הוא נולד במרבד הקסמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן

״תפקיד ראש העיר הוא תפקיד שאתה לומד בו כל יום עשרות דברים חדשים״

תפריט נגישות