n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: עלייה במספר התאונות הקשות עם מעורבות נהגים שיכורים

ראשל"צ: עלייה במספר התאונות הקשות עם מעורבות נהגים שיכורים

על פי הדו"ח בכל שנה נפגעים למעלה מ-400 בני אדם בתאונות דרכים שבהן אחד הנהגים נהג תחת השפעת אלכוהול או סמים

צילום אור ירוק
צילום אור ירוק

מדו"ח חדש של עמותת אור ירוק המתבסס על ניתוח לנתוני הלמ"ס בחמש השנים שבין 2014-2018 עולה כי בכל שנה נפגעים בממוצע 407 בני אדם בתאונות דרכים שבהן אחד הנהגים נהג תחת השפעת אלכוהול/סמים – יותר מנפגע אחד בכל יום.

2,031 בני אדם נפגעו בתאונות אלכוהול בחמש השנים הללו (2014-2018) כאשר בשנת 2018 נפגעו 343 בני אדם בתאונות אלכוהול/סמים לעומת 314 בני אדם שנפגעו בשנת 2017 – עליה של כ-10%.

בחמשת השנים האלו בראשון לציון, התרחשו כ-39 תאונות בהן היו מעורבים נהגים שיכורים או תחת השפעת סמים, חמש מהתאונות היו קשות. הנתונים האלו מציבים את העיר במקום החמישי כשלפניה: תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהיגה בשכרות היא אחת הפעולות המסוכנות וחסרות האחריות שגורמות לתאונות דרכים. הכישלון הגדול של המדינה הוא בחוסר ההבנה של חלק גדול מהציבור כי נהיגה בשכרות מסכנת חיים.

בנוסף, אנחנו רואים שהציבור לא מפחד להיתפס על ידי המשטרה וממשיך לשתות ולעלות על ההגה. מדינת ישראל חייבת להכריז מלחמת חורמה בנהגים השיכורים המסכנים את החיים של כולנו בכביש.

חייבים להגדיל את מספר הניידות שיבצעו בדיקות אלכוהול בכל ימות השנה ויורידו מהכביש נהגים שיכורים. חייבים ליצור אווירה הרתעתית כזאת שתחזק אצל הנהגים את ההבנה כי מי שבוחר לשתות אלכוהול ולנהוג ייתפס וישלם מחיר כבד, כזה שלא יהיה לו כדאי לסכן את החיים של כולנו".

(צילום ארכיון: "אור ירוק")

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240418-WA0006

ראשון לציון מתמרקת לקראת הפסח

תפריט נגישות