n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: לפני שנה בדיוק נהרג פרח הטייס רב טוראי ליהוא בן בסה

ראשל"צ: לפני שנה בדיוק נהרג פרח הטייס רב טוראי ליהוא בן בסה

אימו של ליהוא, שיבולת סיפרה לבתי לוין שמכירה את המשפחה, על השנה הקשה בחייה: "אני צריכה להשלים עם זה ואני פשוט לא יכולה, כמו ילדה קטנה שאומרת שאולי זה לא באמת קרה"


רק בן 19. ליהוא ז"ל. צילום באדיבות המשפחה
רק בן 19. ליהוא ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

היום  (24.11)  בשעה 12 תתקיים אזכרה לנפילתו של רב טוראי ופרח הטיס ליהוא בן בסה שנפל לפני שנה כשהוא בן 19 בלבד, בהתרסקות מטוס קל  בדרום יחד עם רב-סרן (מיל') איתי זיידן ז"ל, בן 42, מקיבוץ שובל. האזכרה תתקיים בבית העלמין בגני אסתר.

מפרטי התחקיר שהיה  נראה כי קצין המילואים, טייס קרב מנוסה, ופרח הטיס ליהוא בן בסה שהתגייס שלושה חודשים לפני, המריאו לטיסת אימון בדרום בשעה 11:00 בבוקר. מקום הטיסה שנבחר היה מוכר לשניהם. בשעה 11:35 התרסק המטוס בשדה שליד קיבוץ משמר הנגב. ההתרסקות הייתה פתאומית וקצין המילואים ופרח הטיס לא הספיקו לדווח למגדל הפיקוח. כוחות הצלה, אזרחים וצוות של יחידת החילןץ 669 קבעו במקום את מותם.

שיבולת בן בסה אימו של ליהוא  ז"ל לא מרבה להתראיין, מהיכרותי איתה כגננת של מאי אחיו התאום של ליהוא  ז"ל,  היא תמיד שמרה על פרטיות, עדינות, טוהר וממלכתיות.

כשהיא שלחה לי הודעה והזמינה אותי לאזכרה של שנה לזכרו של ליהוא, מיד התקשרתי אליה, במהלך השנה עוד ניסינו להיפגש מספר פעמים אבל לאבל יש חוקים משלו ולא לחצתי.

ליהוא ז"ל. תמונה באדיבות המשפחה
ליהוא ז"ל. תמונה באדיבות המשפחה

 

דיברנו על הקושי ועל זה שהשכל מתקשה להכיל והלב עוד יותר.

"אני לא מבינה כלום" אמרה לי שיבולת בשיחה  "ואני לא מקבלת את זה, אני צריכה להשלים עם זה ואני פשוט לא יכולה, כמו ילדה קטנה שאומרת שאולי זה לא באמת קרה, הוא רק התחיל את המסלול הצבאי שלו".

בן נשימה לנשימה מספרת שיבולת שגדלה כילדה בקיבוץ וראתה הרבה נופלים על קדושת הארץ, את החששות שלה ששיתפה בהם את ליהוא בעת הגיוס "התלבטתי אם לשתף את ליהוא בפחדים שלי ובסוף בעדינות ממש אמרתי לו והוא ענה לי "אמא, את יודעת שהרבה יותר מסוכן זה לצאת לכביש" הוא הרגיע אותי, לרגע התהפכנו בתפקידים הוא ההורה ואני הילדה, לצערי השיחה הזאת לא היתה המציאות שלנו, 20 שנה שלא קרה דבר כזה בקורס, איך זה קרה דווקא לו?

שלושה חודשים לפני הוא עוד נבחן לבגרויות, שבוע לפני המקרה עוד התקשרו מהתיכון שאבוא לקחת החזר כספי, זה פשוט לא נתפס."

יש רגעים שגם לי ככתבת נעלמות המילים.

אז שיבולת אני רוצה שתדעי שעשית עבודה נפלאה כאמא, לא את כל ההורים ב20 השנים שלי במערכת החינוך אני זוכרת במדויק כמוך, יהיו עוד שמחות קטנות וגדולות, יש לך את מאי, אחיו התאום של ליהוא ז"ל, הבן המדהים שלך.

לאט לאט. צעד צעד.

שיבולת שכותבת בשנה האחרונה, הסכימה שנפרסם שיר שכתבה לזכרו של בנה, יהי זכרו ברוך.

שוב לא באת 

גם השבת

שוב 

אתה וכל עצמך המתוק

והחי.

חיכיתי,

אפילו שאמרו 

ושמעתי.

חשבתי –

החיוך שלך ימיס את הנורא המר 

הרי אתה אמת ישרה פשוטה של יופי –

בא לקראתי

מלא עצמך 

אמיתי

כמו שגדלת להיות

ילד שהופך נער 

הופך גבר 

צעיר 

מלא דעת, גם מכאוב

למדת.

אתה פה

אבל שוב לא 

לא הגעת

שוב אינך, לא מגיע

היום שוב לא!

אלוהים!

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

kalaniyot lifnei hageshem – iryat rishon lezion (1)

מיזם ״כלניות לפני הגשם״ הגיע לראשון לציון

תפריט נגישות