n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: הכירו את "גן ישראל קיסר"

ראשון לציון: הכירו את "גן ישראל קיסר"

בטקס שנערך היום במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וראש עיריית ראשל"צ רז קינסטליך, נקבע כי גן ההסתדרות, שבפינת הרחובות ז'בוטינסקי-רוטשילד בעיר, ישמש להנצחת שמו וזכרו של ישראל קיסר ז"ל, שכיהן כמזכ"ל ה-11 של הארגון

גן עש ישראל קיסר צילום אגף הדוברות בהסתדרות
חונכים את גן ישראל קיסר- צילומים: אגף הדוברות בהסתדרות

בטקס מיוחד נחנך היום (ד'), גן ההסתדרות בראשון לציון על שמו של ישראל קיסר ז"ל. קיסר, שהתגורר בראשון לציון, עמד בראש ההסתדרות בין השנים 1984 – 1992, ופעל רבות למען זכויות העובדות והעובדים בישראל. הגן נחנך אשתקד בסמוך למבנה ההסתדרות בעיר (ברחוב רוטשילד 60), וכעת ייקרא על שמו של קיסר.

טקס הסרת הלוט נערך במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך. באירוע אשר התקיים באוויר הפתוח תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות, השתתפו גם משפחתו של ישראל קיסר וחברו הקרוב אביגדור קהלני, מנכ"ל ההסתדרות ורמ"ט יו"ר ההסתדרות, עו"ד אופיר אלקלעי, יו"ר אגף ארגון ומרחבים אבי יחזקאל, מ"מ יו"ר ההסתדרות במרחב ראשון לציון דוד ראובן, עובדי המרחב ומוזמנים נוספים מהעירייה.

קיסר, שנולד בעיר צנעא בתימן, עלה לישראל עם משפחתו בגיל שנתיים וסיים את שירותו הצבאי כקצין בדרגת סרן. את דרכו בהסתדרות החל בשנת 1966 ולאחר מגוון תפקידים בשורות הארגון, כולל כגזבר ההסתדרות וכראש האגף לאיגוד מקצועי, נבחר בשנת 1984 למזכ"ל ה-11 של ההסתדרות.

במהלך כהונתו כיו"ר הארגון, קיסר היה שותף לתוכנית לייצוב הכלכלה הישראלית ומילא תפקיד מוביל לקידום מעמדם ורווחתם של העובדים ובגיבוש הסכמים קיבוציים שנועדו לשמור על זכויותיהם.

לאחר כשמונה שנים משמעותיות כיו"ר ההסתדרות, המשיך קיסר את פעילותו הציבורית כשר התחבורה וסגנו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. בספטמבר 2019, הלך לעולמו ישראל קיסר בגיל 88 בעקבות סיבוך של מחלת דלקת הריאות.

גן ההסתדרות בראשון לציון נחנך בשנה שעברה, לציון מאה שנים להקמת הארגון. בגן הוצבו תריסר מוצגי קבע המציגים את מורשת ההסתדרות מראשית הקמתה. על אחד השלטים צוין כי דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון שהיה ממייסדי ההסתדרות וכיהן כיו"ר הארגון בין השנים 1935-1921, היה פועל ייצור ביקב של ראשון לציון, שבו גם התרחשה שביתת העובדים הראשונה בארץ ישראל.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד אמר במעמד הטקס: "אני נרגש במיוחד להיות כאן היום. את ישראל קיסר פגשתי לראשונה בשנת 1984 בבית החולים וולפסון, עת נולדו תאומיי. ראיתי פמליה גדולה של אנשים ובמרכזם את מזכ"ל ההסתדרות דאז ישראל קיסר. הם היו בסיור בבית החולים וישראל עבר בין העובדים ושאל כל עובד לשלומו. גדולתו, צניעותו ונמרצותו הרשימו אותי מאוד.

כפי שדאג לכל עובד, ישראל קיסר הביע תמיד דאגה רבה לחלש ולתושבי הפריפריה. אולמות המופת ומרכזי התרבות והספורט של ההסתדרות אותם ייסד, הם רק חלק קטן ממורשתו לסייע ולהנגיש לכל עובד ועובדת תרבות פנאי לצד הגנה על זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי. אני רוצה להודות לראש העיר רז קינסטליך על שיתוף הפעולה הפורה ועל הנכונות להנציח כאן במקום הכי מרכזי, את בן העיר ישראל קיסר".

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "ללא עבר אין עתיד. לכן היום, פה, בלב ליבה של העיר ראשון לציון בחרנו להנציח את תושב העיר ומזכ"ל ההסתדרות לשעבר ישראל קיסר. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על היוזמה ועל העזרה התמידית לאורך השנים".

יו"ר אגף ארגון ומרחבים אבי יחזקאל: "כתושב העיר ראשל"צ וכתלמידו הצעיר של ישראל קיסר, אני נרגש להיות פה היום. ישראל קיסר היה מנהיג צנוע ועממי, הוא הסיר גדרות ופרץ ללבבות העובדים. ישראל הנהיג ללא הצורך להתעמת עם הבריות, וכך נזכור אותו".

מ"מ יו"ר ההסתדרות במרחב ראשון לציון, דוד ראובן: "כבר מגיל צעיר עת הכרתי את ישראל קיסר והתרשמתי מאישיותו. ישראל תרם רבות למעמד העובד, ומשפחתו יכולה להיות גאה מאוד במעשיו ובמורשת אשר הנחיל".

השר לשעבר וחברו הקרוב של קיסר, אביגדור קהלני: "ישראל היה אחד בדורו, מי שהיה קרוב אליו ונגע בו, ידע את העוצמה של האיש. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ולראש העיר על שאר הרוח והחזון בהחלטה להנציח את המנהיג הלאומי ישראל קיסר כאן בראשון לציון".

בנו של ישראל קיסר, אבישי קיסר: "כמה סמלי שגן ההסתדרות ייקרא מעתה על שם אבא. עברנו לגור בעיר כאשר אבא נבחר למזכ"ל ההסתדרות ועד יום פטירתו היה אבא תושב גאה של העיר ראשון לציון.

אבא מאוד אהב את העובדים ותמיד אמר שלעובדים מגיע יותר מאשר רק ללכת ולחזור מהעבודה ולכן עסק בהקמת אולמות המופת ורשת הקאנטרי קלאב. אבא תמיד דאג לעובד שלמטה כי טען שהשורש חשוב יותר מהצמרת. אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות ולראש העיר שהוציאו מהכוח אל הפועל את הגן הזה לזכרו של אבא"

גן ההסתדרות על שם ישראל קיסר 2 (1) צילום אגף הדוברות בהסתדרות

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות