n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראיון חגיגי עם ראש העיר רז קינסטליך ליום העצמאות ה-74 למדינה

ראיון חגיגי עם ראש העיר רז קינסטליך ליום העצמאות ה-74 למדינה

ישראל חוגגת -74, ראשון לציון חוגגת השנה 140, עיתון "גל גפן ראשון לציון" ישב לשיחה עם ראש העיר רז קינסטליך והבין ממנו מה הכי מרגש אותו ביום ההולדת למדינה, מדוע החליט להשאיר את מופע הזיקוקים בעוד מספר ערים אחרות החליטו לבטלם, האם הקפיד על סכומי הזמרים שיופיעו בבמות ומה התחושה שמלווה אותו במעבר החד מיום הזיכרון ליום העצמאות.

ראש העיר רז קינסטליך בכחול לבן . צילום: דוברות עיריית ראשל"צ

ישראל חוגגת -74, ראשון לציון חוגגת השנה 140, עיתון "גל גפן ראשון לציון" ישב לשיחה עם ראש העיר רז קינסטליך והבין ממנו מה הכי מרגש אותו ביום ההולדת למדינה, מדוע החליט להשאיר את מופע הזיקוקים בעוד מספר ערים אחרות החליטו לבטלם, האם הקפיד על סכומי הזמרים שיופיעו בבמות ומה התחושה שמלווה אותו במעבר החד מיום הזיכרון ליום העצמאות.

אחרי שנתיים של קורונה וריחוק חברתי, אתה מתרגש מכך שהשנה המונים יפקדו את הבמות?

"השנתיים האחרונות היו בהחלט לא פשוטות. נגיף הקורונה מנע מאתנו דברים בסיסיים שהיינו רגילים אליהם, וביניהם הרצון להיות יחד בחברת האנשים האהובים עלינו והקרובים אלינו. לאחרונה החזרנו את האירועים לטובת התושבות והתושבים, ואני יותר משמח שביום העצמאות הנוכחי התושבים יזכו ליהנות מאירועי יום העצמאות שלא נערכו בשנתיים האחרונות. אחד הדברים שיותר משמחים וממלאים אותי זה לראות שהתושבים נהנים באירועים שאנחנו מארגנים עבורם, ואני בטוח שזה יימשך גם בחודשי הקיץ"

מה עמדתך בנוגע להחלטה של מספר ראשי ערים לוותר השנה על מופעי הזיקוקים?

לכל ראש עירייה יש את מכלול השיקולים שלו. לצד מיעוט הערים שהחליטו לבטל את הזיקוקים – רוב הערים דווקא כן מקיימים את מופעי הזיקוקים המסורתיים, כגון – ת"א, ירושלים, חיפה, אשדוד, פתח תקווה ועוד'. אני חושב שהזיקוקים הם סממן בולט של יום העצמאות והתושבים מחכים לזה כל השנה. כילד, אני זוכר את עצמי בגן המושבה מחכה למופע הזיקוקים ביום העצמאות. במיוחד לאחר שנתיים בהן נמנע מאתנו לחגוג באופן מלא, יש רצון לחזור לשגרה ולחגיגות כהלכתן. השנה החלטנו שלצד הזיקוקים, אנחנו נפרסם את שעת הזיקוקים בכל במה, על מנת להתחשב ככל הניתן במי שזקוק לכך, על מנת שרעש הזיקוקים לא יהיה במפתיע.

גם השנה עלתה שאלת סכומי הכסף הגדולים שמקבלים האמנים, האם הקפדתם השנה בנושא?

מאז כניסתי לתפקיד, הצהרתי שלא נשלם ביום העצמאות מעל ל-80 אלף ₪ עבור אמנים. כפי שהיה בשנים קודמות, גם השנה זה יהיה כך. לאחרונה, הרבה ראשי ערים הצהירו כי הם הולכים בעקבות ראשון לציון. חשוב להבין שזה לא נגמר רק בתשלום לאמנים, אלא יש גם הוצאות נלוות – תאורה מיוחדת, הגברה, במה, נגנים ועוד.

אני חושב שמן הראוי לא לשלם סכומי כסף גדולים מהקופה הציבורית על הופעות ביום העצמאות. יחד עם זאת, הצלחנו השנה להביא אומנים מהשורה הראשונה שעמדו בתקרת השכר שלנו, ואני מזמין את התושבים להגיע לבמות.

 

רז עצמאות 1
צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

 

מה הדבר שהכי מרגש אותך ביום העצמאות?

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל מרגש אותי כל שנה מחדש, ואני חושב שהוא מייצג במידה מסוימת את הזהות שלנו כישראלים. אני תמיד מתמלא גאווה ומוצף ברגשות כשאני רואה את החיילים צועדים ואת המשואות נדלקות. וברמה המקומית – טקס הנפת הדגל במוזיאון ראשון לציון שאנט מקיימים באופן סמלי בכל שנה. חשוב שנעביר לילדים שלנו את הגאווה המקומית והציונית שלנו.

 

כראש עיר ואיש ציבור אתה משתתף בטקסי יום הזיכרון ומיד לאחר מכן פותח את חגיגות יום העצמאות. מהי התחושה שמלווה אותך ברגעים אלה?

 

זה אף פעם לא קל לעבור באופן כה קיצוני בין עצב לשמחה, אבל זאת המדינה בה אנחנו חיים. ביום הזיכרון אנחנו זוכרים את הנופלים שהקריבו את חייהם למען המדינה, ומיד לאחר מכן חוגגים את העצמאות שלנו שהיא בזכותם. זה רגע מאד עוצמתי כמדינה שמלווה במערבולת של רגשות ותחושות, אבל אני חושב שזה מה שמייחד אותנו כעם.

 

מה אתה מאחל לראשון לציון ולמדינת ישראל?

 

ראשון לציון תחגוג השנה 140 שנים להיווסדה ונמצאת בפיתוח אדיר ואנחנו מתכננים מספר מהפכות שישנו את פני העיר. בימים אלה אנחנו כבר רואים את השינויים בשטח – מתחם האלף צפוי להתחיל להתאכלס בשנה הקרובה, פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת רמת אליהו רוקם עור וגידים, העבודות על הרכבת הקלה החלו במערב העיר ועל שטח בסיס צריפין בנינו שכונות חדשות ובשנים הקרובות, עם פינוי שטחים נוספים, נרחיב את הפיתוח במתחם.

כל אלה יביא לפריחה ושגשוג בעיר, ואני מאחל לכולנו שנמשיך לפתח את העיר ולראות אותה צומחת ומתפתחת. למדינת ישראל אני מאחל בעיקר ביטחון, שלווה אחדות בנינו וכמה שיותר אהבת חינם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות