n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / האם בקרוב זוגות חד מיניים יוכרו כמשפחות בעיריית ראשון לציון?

האם בקרוב זוגות חד מיניים יוכרו כמשפחות בעיריית ראשון לציון?

בהצעה לסדר שהגישה חברת המועצה, אילנית הרוש (מרצ) לראש העיר רז קינסטליך, היא מבקשת כי העירייה תכיר בזוגות החד מיניים כמשפחה ברמה העירונית. מהעירייה נמסר בתגובה: "הנושא ייבחן"

דגל גאווה
צילום: Pixabay

חברת המועצה אילנית הרוש (מרצ) הגישה הצעה לסדר לראש העיר רז קינסטליך, בה היא מבקשת כי העירייה תכיר בזוגות החד מיניים כמשפחה ברמה העירונית.

הרוש מציעה להנפיק תעודת משפחה עירונית שתקנה למשפחות הכרה מוניציפלית בקבלת שירות עירוני. יצוין כי יוזמה דומה אושרה לאחרונה בתל אביב, רמת השרון, מודיעין והצעות דומות מוגשות גם בערים נוספות בארץ.

בהצעתה לראש העיר מציינת הרוש בין היתר כי העירייה "תנפיק תעודת משפחה עירונית, אשר תהיה פתוחה לכל תא משפחתי בעיר אשר יבחר להשתמש בה, בין אם מדובר בתא משפחתי שזוכה להכרה מהמדינה או לאו. על מנת להיות מוכרים כמשפחה כל בני המשפחה חייבים להתגורר בעיר. העירייה תקבע את המסמכים שלפיהם ניתן יהיה לקבל הכרה עירונית כתא משפחתי, אך ככלל אצבע ניתן יהיה להסתמך על תעודות רשמיות מטעם המדינה. לחלופין, ניתן יהיה לקבל הכרה גם על ידי הצהרה של בני הזוג שאינם נשואים לאדם אחר, הצהרה בנוסח שייקבע מראש על בני הזוג כידועים בציבור או הצהרה של אדם אחר המכיר את בני הזוג ובני ביתם כמשפחה".

על פי ההצעה התעודה תהיה קבילה רק במישור המוניציפלי.

הרוש מסרה ל"גל גפן": "יש מגוון רחב של משפחות אצלנו בעיר. החל ממשפחות בעלות מבנה מסורתי וחלקן עם בני זוג מאותו המין, הורה יחיד, הורות משותפת ועוד. בעוד שמשפחות במבנה מסורתי לא זוכות לבעיה והמדינה מכירה בהן, משפחות אחרות נתקלות בבעיות אחרות, כתוצאה מחוסר ההכרה הזאת".

עוד אמרה חברת המועצה: "משפחה במבנה מסורתי מקבלת שירותים עירוניים כמשפחה. אם זה שימוש במתקני העירייה, כניסה לבריכה במחיר משפחה, במתנ"ס, באגודות הספורט. אין לה בעיה. אבל למשפחות שאינן במבנה המסורתי אין את האפשרות הזאת והם הרבה פעמים נדרשים לשלם מחיר יקר יותר, למשל, כי מתייחסים אליהם כאנשים נפרדים ולא כתא משפחתי".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הנושא ייבחן".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240418-WA0006

ראשון לציון מתמרקת לקראת הפסח

תפריט נגישות