n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / בין ראשון לנס ציונה: שוק איכרים

בין ראשון לנס ציונה: שוק איכרים

החל מיום שישי הקרוב יייתקיים שוק האיכרים: השוק החקלא"י" בפרדס רבינוביץ, אחד הפרדסים האחרונים שנותרו באזור המרכז, בין ראשון לציון לנס ציונה

פרדס רבינוביץ. צילום: קרול קרמונה
פרדס רבינוביץ. צילום: קרול קרמונה

ראשון לציון, היישוב היהודי הראשון שהוקם במדינת ישראל בשנת 1882 (פתח תיקווה כאילו הוקמה לפניו, אך ננטשה) מציגה: שוק חקלאים מהשדה לצלחת. "החקלא"י". מי שיזם את הקמת השוק וגם מנהל אותו הוא עו"ד שמואל (מומי) רביב (רבינוביץ). משפחתו של רביב הייתה בין המשפחות הוותיקות שהתיישבו בעיר. "פרדס רבינוביץ" עצמו נוסד בשנת 1924 על ידי אברהם רבינוביץ ז"ל, אביו של שימשון רבינוביץ ז"ל.

עו"ד רביב: "אחרי שלושה שבועות של הרצה אנחנו מרגישים בשלים לפתוח את "השוק  החקלא"י לציבור הרחב", הוא אומר ומוסיף: "ראשון לציון היא ערש החקלאות של מדינת ישראל. מי שיגיע לכאן יוכל לראות את ישראל היפה במיטבה. זה קורה בדיוק בזמן שהאחדות בעם עומדת מעל לכל. זה לא רק שוק חקלאי, זה גם מקום מפגש נעים ומהנה בין עצי פרי ההדר המוצלים של הפרדס. זהו אחד הפרדסים המניבים האחרונים שנותרו באזור המרכז. כדאי לבוא, לטעום, לקנות וליהנות. ביום שישי זה אנחנו פותחים את המקום גם לקהל הרחב, ולא רק לחברים שלנו".

ביום שישי הקרוב יוצבו בדוכנים פירות וירקות , צמחי תבלין מבקעת הירדן, ביצי משק  ממושב קידרון, דבש הדרים מבית עובד, שמן זית ממושב נטעים, אבטיחים מעמק בית שאן, ועוד.

בתקופת ההרצה השוק החקלא"י יפעל רק בימי שישי בשעות 8-14.00. בקרוב הוא ייפתח גם בימים רביעי וחמישי.

בוויז- "פרדס רבינוביץ'"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240421-WA0069

״אני אוהב את ראשון לציון אהבה אמיתית, נולדתי כאן גדלתי והתחנכתי וכאן אני גם מגדל את שלושת ילדי״

תפריט נגישות