n
דף הבית / ראשון-לציון / צרכנות ראשון לציון / משפחה מראשון לציון רצתה לכרות עץ בחצר ואז גילתה שיש בעיה

משפחה מראשון לציון רצתה לכרות עץ בחצר ואז גילתה שיש בעיה

כשנוטעים אותם הם נראים קטנים ובלתי מזיקים, למי שאינו מכיר את הבעייתיות שבדבר, עצים קטנים יכולים להראות תמימים למראה אך ככל שהם גדלים, ובמיוחד אם הם ניטעים באזור לא מתאים, יכולים להגיע לגבהים שיוצרים בעיה. זה בדיוק מה שקרה למשפחה מראשון לציון

כורת עצים
תמונה: pxhere

כמעט כל בעל גינה פרטית מכיר את אחת הבעיות עם עצים בחצר. כשנוטעים אותם הם נראים קטנים ובלתי מזיקים, אך לאחר מספר שנים יכולים לגלות פתאום שהעץ החמוד נמצא במקום הכי לא מתאים…

חדירה של שורשים לביוב, הצללה מוגזמת, שלכת, לכלוך ואפילו מקום קינון לעטלפים, הופכים החלטה לא מוצלחת שנעשתה לפני מספר שנים, לסיוט עכשווי.

זה בדיוק מה שקרה למשפחה מראשון לציון שכמו משפחות רבות עם בית קרקע, נטעה עצי נוי בחצר ביתם.

למי שאינו מכיר את הבעייתיות שבדבר, עצים קטנים יכולים להראות תמימים למראה אך ככל שהם גדלים, ובמיוחד אם הם ניטעים באזור לא מתאים, יכולים להגיע לגבהים שיוצרים בעיה.

זה יכול להיות קרבה מסוכנת לקווי מתח אך לעתים גם כשנוטעים אותם קרוב מאוד לבית, הענפים עשויים להגיע עד לחלונות הבית בקומות הגבוהות יותר.

לכאורה לא צריכה להיות כאן בעיה אך לעתים הענפים האלה יכולים למשוך אליהם חרקים ומכרסמים שמוצאים את דרכם הישר מן העץ אל חלונות הבתים.

בנוסף, ישנם עצים רבים שמתאפיינים בשורשים חזקים במיוחד שיכולים לחולל נזקים לצנרות ביוב ובמקרים קיצוניים אפילו למבנה כולו.

כמו רבים אחרים, חיפשה המשפחה פתרון והדבר הראשון שעלה היה כריתת העץ. אלא שלאחר שיחה עם חברה לכריתת עצים בראשון לציון התברר שלפי החוק במדינת ישראל, אסור לכרות עצים בוגרים בלי לקבל היתר.

 

מדוע צריך היתר לכריתת עצים בראשון לציון

הסיבה לכך שלא ניתן לכרות עצים באופן חופשי, הוא הרצון של מדינת ישראל לשמר את הנוף הירוק. העצים מהווים משאב טבע שצריך לשמור עליו ולכן כל נושא כריתת העצים נמצא תחת פיקוח הדוק של הקרן הקיימת לישראל.

אין זה אומר שאי אפשר לכרות עץ כזה או אחר, אך כדי לעשות זאת חשוב לנהוג לפי החוק ולערב את פקיד היערות הממונה על אזור ראשון לציון כדי שזה יבדוק ויאשר את הבקשה.

חשוב לציין שהחוק מתייחס לכל סוגי העצים, לרבות אלה שמצויים בטבע או במרחב העירוני, אך גם לעצים שניטעו בחצרות בתים פרטיים.

אי ציות לחוק, עלול להוביל לקנס כספי ואפילו לרישום פלילי. יתירה מכך, כל בעל מקצוע שיסכים לכרות עץ בלי אישור, מסכן את רישיון העסק שלו, מה שמקשה עוד יותר על הפעולה.

 

איך מקבלים אישור לכריתת עצים

העניין לכאורה נראה מסובך אך במציאות הגשת הבקשה להיתר הרבה יותר פשוטה.

לאחר בדיקה קצרה, פנתה המשפחה אל עיריית ראשון לציון ואמצעות הגשת טופס לקבלת היתר לכריתת עצים, הגיע האדם הממונה על הנפקת האישורים לחצר ביתם.

בדיקה קצרה העלתה שמאחר והעץ מהווה סכנה הן מבחינת הקרבה לעמודי חשמל והן מבחינת שורשיו שמגיעים מתחת למבנה, יש לכרות אותו ולא ניתן להסתפק בפעולות קוסמטיות כמו גיזום.

עם קבלת ההיתר, פנתה המשפחה לכורת עצים מוסמך שכרת את העץ בהתאם להיתר.

 

מה חשוב לדעת על כריתת עצים בראשון לציון?

רבים לא יודעים שכריתת עצים במדינת ישראל היא לא עניין של מה בכך, ונוטים לקבל החלטות פזיזות שלבסוף עלולות לסבך אותם ולעכב את ביצוע הפעולה.

צריכים לכרות עץ ולא ממש בטוחים איך עושים את זה? לפניכם מספר כללי ברזל שיסייעו לכם ויהפכו את החיים שלכם לקלים יותר.

  1. הכלל הראשון הוא לוודא שיש הצדקה לכריתת העץ ושלא ניתן להסתפק בפעולות חלופיות כמו גיזום.
  2. חובה להגיש בקשה לקבלת היתר מהרשות המקומית שתבדוק את הנושא ואם ימצא מוצדק, תנפיק לכם אישור מתאים.
  3. רק לאחר הימצאות האישור, יש לפנות לכורת עצים מוסמך ובעל רישיון שמתמחה בכריתת עצים.
  4. חשוב לוודא שבידי כורת העצים יש את כל האישורים הדרושים ושהוא מבוטח. כריתת עצים יכול להיות עניין מסוכן וחשוב לוודא שיש ביטוח ושאתם לא תהיו כתובת לתביעה אם ייגרם נזק לרכוש או חלילה לנפש.
  5. בזמן הצעת המחיר חשוב להבין אם צריך להוציא גם את הגדם והשורשים. אם כן, יש לתמחר זאת כדי למנוע הפתעות.

מי שנוהג על פי הכללים האלה יכול להיות סמוך ובטוח שהמטרה תושג ושבתוך פרק זמן שלא עולה על שלושה שבועות, יהיה מאחורי כל התהליך.

 

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-09-10 בשעה 00.27.03

המדף של בתי עם מוצרי ניקיון לפסח: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות