n
דף הבית / ראשון-לציון / צרכנות ראשון לציון / איפה כדאי לחפש עבודה בהייטק?

איפה כדאי לחפש עבודה בהייטק?

התחרות בעולם ההייטק עזה ורף הדרישות גבוה למדי. לכן, למי שמחפש עבודה בתחום זה, חשוב מאוד למצות את כל הדרכים האפשריות שעומדות לרשותו

הייטק
צילום: PIXABAY

עולם ההייטק הוא עולם תחרותי מאוד. מחד, המשרות הרבות שמוצעות בו "קורצות" עם שכר גבוה ותחומי עיסוק מעניינים. מאידך, התחרות עזה ורף הדרישות גבוה למדי. לכן, למי שמחפש עבודה בתחום זה, חשוב מאוד למצות את כל הדרכים האפשריות שעומדות לרשותו. אם כך, היכן כדאי לחפש עבודה בהייטק?

 

במודעות דרושים

מודעות דרושים, הן הדבר הראשון שעליו חושבים בדרך כלל, כאשר ניגשים לחפש עבודה. ואכן, זו עדיין הדרך העיקרית לפרסם ולמצוא משרות חדשות. מעבר על מודעות של דרושים בהייטק, צריך להיעשות באופן יום יומי. לאור ריבוי המודעות, חשוב גם לעשות זאת באופן יעיל ככל הניתן, שיצמצם את הזמן הרב שתצטרכו להשקיע בחיפוש העבודה, בכל מקרה.

 

אצל חברות השמה

ישנן חברות השמה שמתמחות במשרות הייטק – דוגמה בולטת היא חברת דיאלוג. עבודה עם חברות השמה אלה מומלצת במיוחד, מאחר שהן מכירות היטב את חברות ההייטק שמציעות את המשרות. כתוצאה מכך, חברות ההשמה עשויות גם לדעת על משרות חדשות עוד לפני שהן מתפרסמות לציבור הרחב. כמו כן, הן כמובן מיומנות בהתאמה בין מועמדים לבין משרות ובכך, עשויות לחסוך לכם זמן רב של חיפוש.

 

מומחי השמה עצמאיים

נוסף על חברות השמה, ישנם גם מומחי השמה שעובדים עצמאית וידועים כ"הד האנטרים". עד כמה המונח המרשים הזה אומר משהו, זו שאלה אחרת, אבל העיקר – מדובר במומחים להשמה. מסיבה זו, כדאי לנסות לעבוד גם איתם. זה עשוי להיות יקר יחסית, אך אם אותו מומחה מספק את הסחורה, הדבר ישתלם לכם. כל אחד והשיקולים שלו.

 

"חבר מביא חבר"

מידע על משרות שמועבר מפה לאוזן, הוא במקרים רבים המקור להשגת עבודה בהייטק. ברקע לכך, נמצאת העובדה שאנשי הייטק מחליפים עבודות בקצב לא קטן. הם מחפשים עבודות מכניסות יותר וחלקם עובדים על פרויקטים זמניים או במשרות זמניות. עובדות אלה ואחרות, תורמות לדינאמיות הגדולה של המשרות בתחום זה ושל איושן. כתוצאה מכך, אנשי הייטק גם שומעים הרבה על משרות שונות שפתוחות, בין אם בחברה שבה הם עובדים או בחברות אחרות.

 

ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות מהוות כיום גם מקום מרכזי לחיפוש עבודה. במקרים מסוימים, יש תחומים מקצועיים שבהם תמצאו קבוצות פייסבוק לאותו תחום ואפילו עבור מציאת עבודה במסגרתו. הרשת החברתית לינקדאין, היא מקום נוסף שבו מומלץ מאוד להתעמק. היא שונה מאוד מפייסבוק, אבל שימו לב שהשוני נובע מכך שהיא מיועדת במקור (ועדיין) להיות רשת חברתית למקצוענים! כדאי לנצל זאת. עם זאת, בלינקדאין השיטה היא לא שנכנסים ומחפשים עבודה – זה לא עובד בצורה פשוטה כזו. חשוב להבין, שנדרשת שם השקעה ראשונית, שעיקרה יצירת פרופיל איכותי ואז גיבוש רשת קשרים רחבה. חיפוש באמצעות רשתות חברתיות דורש התמדה ונוכחות שוטפת למציאת המשרה, ולכן כדאי להתמיד, לא להתייאש ולשמור על גישה חיובית במהלך החיפוש.

 

בירידי תעסוקה

ירידי תעסוקה, ככל שישנם רלוונטיים לתחום הספציפי שלכם, עשויים להיות מקור נוסף למציאת עבודה. יתרון חשוב לגביהם, הוא היכולת להתרשם ישירות ממפגש עם נציגי החברות המגייסות השונות.

 

באתרי חברות ספציפיות

לעתים, מחפשי עבודה יודעים באילו חברות הם היו רוצים לעבוד. במקרים כאלה, מומלץ לעבור על אתר החברה ולחפש שם אזור של מודעות דרושים. כך גם לגבי עמודי הפייסבוק שלהן אם ישנם ולגבי נוכחותם בלינקדאין.

 

בגופי הכשרה

מי שנמצא במסגרת הכשרה מקצועית מסוימת או שסיים כזו לאחרונה, עשוי למצוא סיוע גם בגוף ההכשרה עצמו. גופים אלה, מסייעים לעתים לבוגריהם במציאת עבודה ולפעמים, מציעים למצטיינים להשתלב בהדרכה אצלם.

 

לסיכום

מעבר יסודי ושיטתי על המקורות השונים שהזכרנו כאן, יבטיח שתקבלו את הסיכוי הגדול ביותר למציאת משרת חלומותיכם בהייטק. בהצלחה!

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-09-10 בשעה 00.27.03

המדף של בתי עם מוצרי ניקיון לפסח: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות