n
דף הבית / ראשון-לציון / צרכנות ראשון לציון / דרכים טבעיות ופשוטות להתמודדות עם כאבי גב

דרכים טבעיות ופשוטות להתמודדות עם כאבי גב

העלייה החדה בשיעורם של אלו העובדים מהבית היושבים שעות רבות אל מול המסכים, גורמת ללא מעט בעיות בריאותיות כשהנפוצה שבהן היא הופעתם של כאבי גב רבים. איך ניתן להתמודד איתם? הנה כמה טיפים יעילים

כאבי גב
צילום: Shutterstock

 

רויטל מור

 

בימים כתיקונם, או לפחות באלו שקדמו לשגרת הקורונה שנכפתה עלינו, רבים מאיתנו עמוסי משימות – הן בעבודה והן בבית, ניסו להספיק כמה שיותר בזמן קצר ובפרט, נאלצו להתמודד עם לא מעט עומסים. בשגרת הקורונה מצב זה השתנה ורבים מאיתנו מצאו עצמם עובדים בעיקר מהבית, עבודה שכללה ישיבה ממושכת אל מול המסכים והזום ואינה תאמה את תנאי העבודה האידיאליים במשרד הכוללים, בין היתר, כיסא נוח. ישיבה ממושכת ולא נכונה זו עשויה לתת את אותותיה ולעורר לא מעט בעיות רפואיות כשהעיקרית מביניהן היא הופעתם של כאבי גב לא נעימים, בלשון המעטה.

כאבי גב יכולים להופיע בפתאומיות לאחר ביצוע תנועה לא נכונה, הרמת משא או סיבוב חד או שיכולים להיגרם כתוצאה מעומס יתר ממושך על שרירי ועצמות הגב, מיציבה לא נכונה, מפגיעה מבנית ואפילו מסטרס. במצבים קיצוניים חשוב להתייעץ עם גורמים רפואיים אך בכאלו קלים יותר, ישנן כמה דרכים יעילות שיכולות להקל ולסייע בהתמודדות עם התופעה וביניהן עיסויים, דיקור סיני וכן משחות כאלו ואחרות ייעודיות לטיפול בסוגים שונים של כאבי גב.

אילו עוד דרכי טיפול טבעיות עשויות לסייע בהתמודדות עם כאבי גב? הנה כמה מהן.

 

טיפול ומניעה של כאבי גב תחתון

נהוג לחלק את כאבי הגב התחתון לשני מצבים: כאבים אקוטיים המופיעים בפתאומיות ויכולים להימשך עד 6 שבועות, וכאבים כרוניים הנמשכים לאורך תקופה של יותר משלושה חודשים. גם במצבים בהם קיימת פגיעה במבנים שבגב, ההמלצה העיקרית היא להמשיך בתנועה ולהימנע מהרמת משאות כבדים ובמידה ואין דרך להימנע מכך, לעשות זאת באמצעות שרירי הרגליים והליבה ולהפחית את העומס מהגב. זאת ועוד, מומלץ להימנע ממתיחה ומכיפוף של הגוף אך להוסיף ולהניע אותו. אם בעבר סברו כי מנוחה היא דרך ההתמודדות הנכונה, כיום הדעה הרווחת בעניין היא כי יש להמשיך בפעילות מתונה.

תרופות ותזונה

רופאים עשויים להמליץ על תרופות כאלו ואחרות המקלות על כאבי הגב אולם חשוב להתייחס לנטילתן בזהירות שכן שימוש ממושך בהן עלול אף לגרום להתמכרויות ולהפחתת יעילותן. קיים מגוון רחב של מזונות העוזרים להילחם בדלקות כמו עלים ירוקים, אספרגוס, חמוציות ופירות יער. גם כורכום או תוסף תזונה המכיל כורכומין יכול לסייע בהתמודדות עם כאבי גב. לצד המזונות שכדאי לצרוך, חשוב גם להימנע מאלו המעודדים דלקות דוגמת שוקולד, פירות הדר, עגבניות וחצילים.

 

שינוי ושיפור היציבה

בעוד ששעות ישיבה ארוכות במיוחד מעמיסות רבות על הגב, גם יציבה לא נכונה צפויה להשפיע על הופעתם של כאבי הגב. יציבה נכונה הן בעמידה והן בהליכה, ואפילו בזמן השינה, צפויה להקל משמעותית על הכאבים.

עבור אלו שישיבתם מול המחשב ממושכת, מומלץ להוסיף כרית קטנה שתתמוך בשקע הגב התחתון. גם ישיבה כל כיסאות אורתופדיים יעניקו תמיכה נוספת נדרשת או לחלופין ישפרו את היציבה בזמן הישיבה. אם אתם נמנים בין אלו הישנים על הצד, מומלץ שתניחו כרית בין הברכיים או מגבת קטנה לתמיכה נוספת בגב.

 

לא חייבים חדר כושר – אימון שרירי הליבה

ישיבה ממושכת ומחסור בפעילות גופנית מובילים להיחלשות שרירי הליבה – אותם שרירים שמספקים תמיכה לעמוד השדרה. פעילות בחדר הכושר יכולה להיות מאומצת ולא תמיד בריאה לטיפול בכאבי גב, אך דווקא שיטות אימון אחרות דוגמת יוגה, פלדנקרייז, פילטיס או טאי צ'י, יעזרו לחזק את שרירי הליבה בדרכים עדינות ולמנוע כאבי גב עתידיים.

 

רפואה אלטרנטיבית ודיקור סיני

לעיתים דווקא הרפואה האלטרנטיבית יודעת לעזור במקומות בהם הרפואה המערבית מתקשה. כיוון שטיפולי הרפואה האלטרנטיבית מתייחסים לאדם כמכלול, טיפולי עיסוי למשל יכולים להוריד את רמות הלחץ או לשפר את זרימת הדם ובכך להביא לרוגע ולהורדת מפלס הכאב. בנוסף, הראו מחקרים אחרונים כי דיקור סיני יעיל בטיפול בכאבי גב תחתון ובכאבים כרוניים בכלל. טיפול באמצעותו יכול להשפיע על פעילות אנדוזין המשפיע על רמות הכאב בגוף.

 

לא לשכוח נעליים נוחות

כאבי גב ועקבים אינם הולכים יד ביד. נסו להימנע משימוש בנעלי עקב או לחלופין בכאלו שאינם נוחים ועלולים להשפיע לרעה על כאבי הגב, בפרט אם כרית כף הרגל שטוחה במיוחד.

אם כן, כאבי גב הם חלק קטן מהשלכותיה של העת המודרנית בה יציבה לא נכונה, ישיבה ממושכת, אכילה שאינה מאוזנת ומיעוט בקיומה של פעילות גופנית מצטרפים אל הסטרס ומתנקזים אל הגב ומכאוביו. שינוי הרגלי היציבה, הקפדה על ביצוע פעילות גופנית מותאמת, הורדת רמות הלחץ וכן שימוש במשחות ייעודיות מתאימות, צפויים לסייע רבות בהתמודדות עם כאבי הגב ולמנוע את הישנותם.

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-09-10 בשעה 00.27.03

המדף של בתי עם מוצרי ניקיון לפסח: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות