n
דף הבית / ראשון-לציון / צרכנות ראשון לציון / איך נולד מקדם אתרים? כל מה שרציתם לדעת על קריירה בתחום ה-SEO

איך נולד מקדם אתרים? כל מה שרציתם לדעת על קריירה בתחום ה-SEO

כאשר הביקוש לשירותיהם של מקדמי אתרים רק הולך וגובר, יותר ויותר אנשים מבינים כי מדובר באפשרות לקריירה מספקת ומכניסה. אז למי מתאים להיות מקדם אתרים ומה כוללת העבודה? התשובות במאמר זה

קידום אתרים
צילום: פוטוליה

תחום קידום האתרים הוא אינו תחום חדש, אך הוא צובר תאוצה ככל שחולפות השנים והאינטרנט מתקבע בחיינו כמקור המידע המרכזי כמעט בכל תחום. מחפשים מסעדה לארוחת ערב רומנטית? רוצים לברר את שעות הפעילות של סניף הבנק שלכם? מתעניינים ברהיטים במבצע לדירה החדשה שלכם? על מנת לקבל את התשובות שאתם מחפשים ככל הנראה תפתחו את מנוע החיפוש של גוגל ותקלידו שאילתת חיפוש ספציפית. שאילתת החיפוש שלכם תניב תוצאות רבות ואתם תשתמשו בפריטי המידע המגוונים המופיעים לפניכם על מנת למצוא את התשובה הטובה ביותר בעבורכם.

זוהי בדיוק הזירה שבה פועלים מקדמי האתרים – דפי תוצאות החיפוש של גוגל. מטרתו של המקדם היא להגדיל את תנועת הגולשים הרלוונטית לאתר, כך שהגולשים יוכלו לבצע עסקה, להשאיר פרטים או כל תוצאה אחרת הנגזרת מתחום פעילותו של האתר. על כל שאילתת חיפוש מתחרים אלפי אתרים שונים שרוצים ללכוד את תשומת לבו של הגולש ולגרום לו להקליק על התוצאה שלהם, כך שמדובר בזירה תחרותית שבה הטוב ביותר מנצח. מקדם האתרים הוא זה שאמון על מיטוב האתר והבאתו למצב האופטימלי להצלחה בתחרות קשה זו, שבה נדרש להגיע לדירוגים גבוהים בעבור מילות מפתח רלוונטיות.

אם כן, ניתן לומר היום במידה רבה של ודאות שתחום קידום האתרים (SEO) כאן כדי להישאר. אתר אינטרנט שאינו מטופל מבחינת SEO לא יצליח למצות את הפוטנציאל שלו ולהביא רווחים לעסק שאותו הוא משרת. וכך, כאשר יותר ויותר בעלי אתרים מבינים כי מדובר בשירות חיוני להצלחתם, הביקוש למקדמי אתרים בשוק הישראלי רק הולך וגובר. אז מה זה אומר להיות מקדם אתרים ולמי זה מתאים?

ראשית, חשוב להבהיר כי התחום הידוע גם בשם קידום אתרים אורגני הוא תחום דינמי מאוד. בכל יום ענקית החיפוש גוגל מעדכנת ומשנה את אלגוריתם החיפוש שלה, זה שקובע כיצד ידורגו האתרים בתוצאות החיפוש בעבור כל שאילתה. מקדמי אתרים צריכים לעקוב אחר שינויים אלו ועוד רבים אחרים המתרחשים בזירת ה-SEO הסוערת וללמוד דברים חדשים ללא הפסקה. מקדם שאינו מסוגל להסתגל לשינויים, ללמוד בכוחות עצמו או מאחרים בתחום, לחפש מידע חדש, מגמות ועדכונים ולהתאים את עצמו ואת אסטרטגיות הקידום שלו למציאות המשתנה – יישאר מאחור ולא יוכל עוד להביא תועלת לאתרים שתחת קידומו.

אז גם אם סיימתם בהצלחה קורס קידום אתרים וכבר התחלתם לעבוד בתחום, תהליך הלמידה לעולם אינו עומד להסתיים. פורומים, בלוגים, אתרי חדשות SEO ועוד הם מקורות המידע היומיומיים של כל מקדם רציני ומקצועי. בנוסף, ישנם קורסים המאפשרים לבוגריהם לחזור ולהתעדכן בשינויים שחלו בתחום בכל עת שיחפצו בכך, וזהו כמובן בונוס מצוין לכל מקדם אתרים.

שנית, מקדם אתרים נדרש ליכולות ניתוח מעמיקות, דוגמת ניתוח תחרותי, ניתוח מילות מפתח, ניתוח נתוני התנועה לאתר ועוד. זוהי אינה עבודה של רובוטים המבצעים אחד לאחד את שלמדו בקורס, אלא עבודה הדורשת בדיקות יומיומיות, איסוף מידע והפקת ממצאים והמלצות המתאימים לכל אתר באופן ספציפי. מדובר לעתים בעבודה מאומצת מאוד, אך כשהיא מבוצעת נכון – התוצאות לא מאחרות להגיע.

שלישית, מקדם אתרים נדרש לקיים קשרים טובים ומועילים עם אנשי מקצוע ולקוחות. היכולת להסביר לאנשים את המלצות הקידום ולרתום אותם לביצוען היא חשובה מאוד והיא דורשת יחסי אנוש טובים ויכולות מילוליות טובות. בין אם מדובר במתכנת או בכותב תוכן, בבעל אתר חסר כל ידע בתחום או בצוות בניית אתרים שחושב שהוא יודע הכול – מקדם האתרים הוא זה שצריך לחבר בין כל הגורמים הללו ולהפיק מהם את התוצאות שלהן הוא מצפה. מאמץ זה עלול להיות מתסכל לעתים, אך מי שיצליח לשכנע, לעודד ולהוביל את שותפיו בדרך שהוא מתווה – יגיע למטרה הרצויה.

אז אם אתם מוכנים ללמוד, להתנסות, לטעות ולהיכשל, להוביל תהליכים, לשכנע ולהסביר, להיכנס לעומקם של דברים ולהבין כיצד דברים פועלים – ייתכן מאוד שקידום אתרים הוא הקריירה בשבילכם. אתם מוזמנים להכיר את קורס קידום האתרים הוותיק והמוביל בישראל ולצאת לדרך חדשה ומאתגרת ששכרה בצדה.

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-09-10 בשעה 00.27.03

המדף של בתי עם מוצרי ניקיון לפסח: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות