n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / פני העיר משתנה : מתקני תצוגה מחוץ לחנויות, סגירת לילה מחוץ לבתי העסק

פני העיר משתנה : מתקני תצוגה מחוץ לחנויות, סגירת לילה מחוץ לבתי העסק

שינוי חוק העזר "שמירת הסדר והניקיון" עבר בישיבת המועצה בשבוע שעבר, כיצד זה ישפיע על בעלי העסקים והצרכנים?

צילום: פרטי

 

האם נראות פני העיר בכל הקשור לעסקים עומד להשתנות בעקבות שינוי חוק העזר שעבר במועצת העיר בשבוע שעבר?

חוק העזר שמירת הסדר והניקיון ראשון לציון נחקק לפני 30 שנה, בחוק מוסדרים שעות פתיחת העסקים, הוצאת ציוד מחוץ לעסקים, מתחמי הבילוי ועוד, כל אלה השתנו לבלי הכר בשלושה עשורים מאז נחקק החוק, כעת אושר תיקון לחוק העזר שמועצת העיר העבירה בשבוע שעבר, דבר שיקל על העסקים במיוחד לאחר שנתיים של וירוס הקורונה בהם רבים נסגרו.

אז מה מחדש תיקון החוק ואיך זה ישפיע על בעלי העסקים ותושבי העיר?

הצבת מתקני תצוגה בחוץ, בגדים, פרחים, צעצועים ועוד, הצבת שולחנות וכסאות, סגירות עונתיות וסגירת לילה לעסקים בעיר מחוץ לכותלי בית העסק.

המשנה לראש העיר אפי משה מסביר את הדברים ל"גל גפן ראשון לציון

"השינוי בחוק העזר הוא בשורה גדולה לעסקים ולתושבים כאחד, סוף כל סוף יוכלו בעלי העסקים להוציא מתקני תצוגה למרחב הציבורי מחוץ לבית העסק מבלי לקבל קנסות, שעות הפתיחה של העסקים הורחבו.

התושבים מאידך יהנו מזיקת מעבר חופשית על המדרכות וזאת עקב חיובם של בתי העסק להותיר מדרכה פנויה במרחק של 2 מטר לפחות מהכביש. מעבר רחב זה (שלא קיים היום) יאפשר גם מעבר נכים ועגלות תינוקות שעד כה נאלצו לרדת לכביש ולסכן את עצמם, בנוסף עצם הוצאת תצוגה החוצה תרחיב את שטח העסק דפקטו ותמנע הצטופפות בקרב הלקוחות. חשוב מכל הוא נושא סגירות הלילה בו יחוייבו העסקים המרעישים באזורי מגורים. העסקים יסגרו את מקומות הבילוי המרעישים בסגירה אקוסטית ויפנו את הרמקולים כלפי פנים העסק. בשום פנים ואופן לא תותר הצבת רמקולים מחוץ למועדונים. עסק שלא יעמוד בתנאים יאסר עליו להשמיע מוסיקה. זוהי בשורה של ממש לתושבים שעד כה סבלו סבל רב מרעש הפאבים הבלתי נסבל במרכז העיר.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון מקסים בביצקי בירך על החוק אבל ביקש להסדיר לאחר הסתייגות את נושא הרעש במרכזי הבילוי בלילות ואחרי ישיבת ההנהלה התקיימה ישיבה דחופה  בהשתתפותו, יחד עם ראש העיר ,אפי משה ומחלקת עסקים והיעוץ המשפטי כדי לתקן את הצעת חוק העזר כאשר סוכם כי דלתות וחלונות  בתי העסק יהיו סגורים אחרי השעה 23:00, הרמקולים יהיו בתוך בית העסק ויופנו כלפי בתי העסק ולא לבחוץ והיתר לילה באזורי מגורים יותנה באישור יועץ אקוסטי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

kalaniyot lifnei hageshem – iryat rishon lezion (1)

מיזם ״כלניות לפני הגשם״ הגיע לראשון לציון

תפריט נגישות