n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: אפשרויות להתנדבות בפרויקטים בעיר

רחובות: אפשרויות להתנדבות בפרויקטים בעיר

היחידה להתנדבות, בעיריית רחובות. הוקמה במטרה להסדיר ולרכז נושא ההתנדבות באופן כלל- עירוני

פעילות מתנדבים בעיר רחובות 3
צילום: דוברות עיריית רחובות

בשנה האחרונה עיריית רחובות הסדירה את נושא ההתנדבות בעיר באמצעות היחידה להתנדבות שבאגף לשירותים חברתיים בפרוייקטים רבים ומגוונים עם מטרות שונות למען הקהילה זקוקים לסיוע של מתנדבים, בכל גיל ובכל מסגרת זמן שהמתנדב/ת מוכנה להקדיש לכך – רק תבחרו:

בשנה האחרונה הוקמה היחידה להתנדבות הינה חלק מהמחלקה למשאבי קהילה, באגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות. מטרת היחידה הינה להסדיר ולרכז את כל נושא ההתנדבות באופן כלל- עירוני.

בין היתר, היחידה פועלת לחיזוק ערך ההתנדבות, המתנדבים וארגוני המתנדבים הפועלים בעיר, יוצרת ומתאמת שיתופי פעולה בין ארגונים, מגזרים וקהילות שונות בעיר, ומתאמת בין משאבי העירייה, הקהילה וההתנדבות בשגרה ובחירום. לצורך כך, היחידה פועלת במשך כל ימות השנה מול ארגוני מתנדבים, עמותות, ומח' עירייה השונות ומול תושבי העיר המעוניינים להתנדב.

צוות היחידה מלווה את המתנדבים בכל שלבי ההתנדבות החל מגיוס המתנדבים והפנייתם למשימות ההתנדבות המתאימות להם, הסדרת ביטוח לזמן ההתנדבות, ובדיקת שביעות רצונם מההתנדבות.
במסגרת היחידה להתנדבות פועלים כ- 1000 מתנדבים בפרויקטים שונים, בכל גיל.

בימים אלה יוצאת היחידה בקמפיין בקרב תושבי העיר בקריאה להתנדב במסגרות שונות בקהילה למען מגוון של מטרות, המתאימות לכל העדפה ולכל גיל.

אלה הפרויקטים שאליהם מגייסים מתנדבות ומתנדבים:
• זהירות בדרכים בבתי הספר: מדריכים לילדי גן וכיתות א-ג, סיוע בחציית מעברי חציה בסמוך לבתי ספר .
• אמץ שכן-הפגת בדידות לאזרחים ותיקים.
• הנגשה דיגיטלית- לאזרחים ותיקים.
• סיירת תיקונים- הנדימן, אינסטלטורים וחשמלאים מורשים לתיקונים קלים בבתים לאוכלוסיות נזקקות, אזרחים ותיקים, ועוד.
• חונכויות אישיות לילדים ובוגרים.
• התנדבות בחירום.
• מורים ללימוד עברית.
• מומחים בתחומי מיצוי זכויות: עורכי דין ליעוץ ראשוני, רואי חשבון בתחום של ענייני עבודה, מומחים בתחומים של ביטוח לאומי/חובות ועוד…
• התנדבות חד פעמית: חלוקות מזון בחגים, העברת הרצאות וסדנאות בנושאים שונים (לאזרחים ותיקים חד הוריות)
• מתנדבים דוברי שפות: רוסית/אוקראינית/ אמהרית ועוד.. לשילוב בפרויקטים השונים.

לא מצאתם תחום שמתאים לכם? פנו אל היחידה להתנדבות והם ינסו להתאים עבורכם את ההתנדבות המתאימה לכם.

פנינה קושנרוף, מתנדבת בשי"ל מספרת: "לתת זה בעיקר לקבל- זאת לא קלישאה אלא מימוש זכותו של כל אדם לתרום מזמנו ולעזור לחברה מרצונו החופשי. אני מקבלת ידע רב בתחומים שונים ומגוונים מחבריי לצוות, סיפוק בהשגת המטרה כאשר מצליחים לעזור לפונים אלינו והרבה שמחה."

המתנדבת הנייה פיינשטיין מספרת על המתנדב משה בנאי: "את משה בנאי הכרתי מעט קודם אך השעות הרבות בהן שוחחנו ובהן ביקרתי בבית משפחתו – היו יקרות לי ומיוחדות. משה פתח בפניי את ביתו ואת ליבו וחשתי שהתמזל מזלי להכיר מקרוב תכונות אנושיות ייחודיות כמו אמון בעצמו, תעוזה, נדיבות, לקיחת אחריות, התמסרות, פתיחות וויתור על האגו. בעזרת תכונותיו אלו משה תמך, קידם ושינה גורלות של אנשים רבים, והוא ממשיך בכך גם בגיל 85!"

ורד ברון, מתנדבת בפרויקט "אמץ שכן" בשכונת שד' חן : "התחלתי להתנדב בהתחלה כי רציתי תחושה של שייכות לשכונה, להכיר את השכנים, שהילדים שלי יכירו ילדים אחרים מהשכונה . היום ההתנדבות היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. היא נותנת לי תחושת סיפוק, אהבה והערכה של תושבי השכונה והמתנדבים האחרים. אני מאוד נהנית ממנה וכל הזמן חושבת איך אפשר עוד לפתח ולעשות עוד דברים ( למרות החוסר בזמן). אני מאוד נהנית מהאוירה של הביחד שנוצרה בשכונה. פרוייקט "בידוד ללא בדידות" סימל בעייני את סיפור ההתנדבות הכי משמעותי שהיה לי. היכולת לחבר בין אנשים מבוגרים למתנדבים ולרקום רשת של עזרה הדדית היתה ממש מופלאה בעיני! השיחות להפגת הבדידות, הקניות למען האחר, אפילו ללכת לשכן מבודד ולהוריד לו את הזבל היה מעשה מדהים בעיני. היו עוד הרבה קשרים יפים נוספים שנרקמו כמו אמא בחופשת לידה שהסכימה לטייל עם מישהי מבוגרת בזמן שהיא מטיילת עם התינוק שלה ועוד רבים אחרים"

עדי מוסקוביץ, מתנדבת בשכונת נווה יהודה: "הרצון לעשות טוב ולראות את האושר כאשר יצרתי חיבורים מחמם את הלב. אמרה לי אחת השכנות במסגרת אמץ שכן שסיפקנו לה סלי מזון כשהיא לא יצאה מהבית בגלל הפחד מהקורונה: כל שבוע חיכיתי לך כמו מלאך הגעת אלי, ועכשיו אני מסתדרת תעזרו למישהו אחר "

ראש העיר, רחמים מלול: "ברחובות יש קהילה חמה עם יכולת ורצון גדולים מאוד – לתת. בימים אלה אנו מרחיבים את האפשרויות להתנדב ולהעניק לקהילה. והמתנדבים נתרמים מכך לא פחות מכל מי שזקוקים לסיוע. אני קורא לתושבות ותושבים בכל גיל – בואו להתנדב ולהעניק מזמנכם לאחרים שזקוקים לכך"

חבר המועצה שמוליק בר דאנזאן, מחזיק תיק שירותים חברתיים: "העיר רחובות התברכה בקהילה עם ערבות הדדית גבוהה מאוד, ראינו זאת בתקופת הקורונה. היום, גם אחרי הקורונה אנו רוצים להמשיך מסורת זו. אני קורא לכל מי שרוצה לתרום ולחוות סיפוק גדול תוך חיזוק חוסנה של קהילת העיר להצטרף אלנו למגוון רחב של תחומים של התנדבות ועשיה למען הכלל."

 

פעילות מתנדבים בעיר רחובות 2
צילום: באדיבות דוברות עיריית רחובות

 

פעילות מתנדבים בעיר רחובות
צילום: באדיבות דוברות עיריית רחובות

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מחלקים תווי שי למשפחות נזקקות

רגע לפני חג פסח: עיריית רחובות השלימה את מבצע 'קמחא דפסחא'

תפריט נגישות