n
דף הבית / רחובות / צרכנות רחובות / החזר מס שלילי – בדיקה שיכולה לשנות את חייכם!

החזר מס שלילי – בדיקה שיכולה לשנות את חייכם!

החזר מס שלילי הוא כלי שהמדינה מציעה לכל אותם האנשים שמקבלים שכר נמוך להמשיך לעבוד – והמדינה תשלם להם כסף על כך שהם עובדים ולא נשארים בבית

החזר מס שלילי
צילום: FREEPIK

בין אם אתם שכירים ובין אם אתם עצמאים, מידיי חודש אתם נדרשים לשלם מס למדינה. ככל שההכנסה שלכם תהיה יותר גדולה, כך סכום המס שאותו אתם צריכים לשלם יגדל בהתאם. כך שאנשים שיש להם משכורת יפה, יכולים למצוא את עצמם משלמים סכומי מס לא קטנים בכלל.

אך אנו לא באים לדבר על כל אלה שמרוויחים יפה, כי יש אנשים שמקווים כי אלו יהיו הצרות שלהם. לא מעט אנשים משתכרים בשכר נמוך מאוד, שכר שהוא נמוך יותר משכר המינימום – והמדינה מבינה כי מדובר על בעיה שעלולה להביא אנשים למצב של עוני.

החזר מס שלילי בדיקה שיכולה לשנות את חייכם על כל המשתמע מכך, מדובר על בדיקה פשוטה שיכולה להביא אתכם למצב שבו אתם מגדילים את ההכנסה שלכם. החזר מס שלילי הוא כלי שהמדינה מציעה לכל אותם האנשים שמקבלים שכר נמוך להמשיך לעבוד – והמדינה תשלם להם כסף על כך שהם עובדים ולא נשארים בבית.

חברת החזרי מס – זכותך! היא אחת מהחברות המנוסות ביותר בישראל המתעסקות בנושאי החזרי מס מכל הסוגים. כך שאם אתם מרוויחים שכר נמוך ומתקשים לגמור את החודש, יש סיכוי טוב שמגיע לכם החזר מס שלילי. רוצים לבצע בדיקה החזר מס שלילי? שיחת טלפון אחת ואתם בדרך הנכונה.
החזר מס שלילי בדיקה – איך עושים זאת?

ישנן מספר אפשרויות שבאמצעותן תוכלו להגיש בקשה להחזר מס שלילי, כך יוכלו לבדוק את הזכאות שלכם לקבל את החזר המס. כמו שאתם בוודאי מבינים אתם צריכים לעמוד בקריטריונים מסוימים בכדי לקבל את ההחזר, אנו כמובן נפרט על הקריטריונים השונים בהמשך.

האפשרות הראשונה שלכם היא להגיש את הבקשה באופן עצמאי באתר של רשות המיסים. שם אתם תצטרכו לעלות טפסים שמוכיחים כי אתם מקבלים שכר נמוך וכי אתם עומדים בכל שאר הקריטריונים האחרים. לאחר אישור הטפסים ובדיקתם על ידי פקיד שומה – אתם תקבלו את הכסף.

האפשרות השנייה היא לפנות לחברת החזרי מס מקצועית שתבצעו את כל הפרוצדורה עבורכם. אתם רק תצטרכו להעביר לחברה את הניירת הנדרשת לצורך ביצוע החזר מס שלילי בדיקה, והחברה כמובן תהיה זאת שתבחן ביחד עם רשויות המס את נושא הזכאות. כך אתם תוכלו להמשיך בשגרת החיים שלכם, מבלי שבאמת תצטרכו לשנות דבר.

 

מי זכאי לקבל החזר מס שלילי?

ישנם מספר קריטריונים לקבלת החזר מס שלילי:

  • ישנה מגבלת גיל עבור החזר מס שלילי, כאשר המבקש חייב להיות מעל גיל 23. בנוסף למגיש הבקשה חייב להיות לפחות ילד אחד, כאשר אף אחד מהילדים לא עבר את גיל 19. אפשרות נוספת היא שמגיש הבקשה עבר את גיל 55, ואין לו ילדים.
  • אם יש לכם בעלות של יותר מ-50% על נכס מקרקעין, אתם לא תהיו זכאים לקבל החזר מס שלילי. הקריטריון הזה יהיה רלוונטי גם אם לאחד מהילדים שאתם מחזיקים אותם כלכלית יהיה נכס בבעלות של יותר מ-50%.
  • אם יש לכם ילד אחד או שני ילדים עד גיל 19 או שאתם בני 55 ומעלה וללא ילדים – ההכנסה שלכם צריכה להיות גבוהה מ-2,080 ₪ ונמוכה מ-6,435 ₪.
  • אם יש לכם ילד אחד או שני ילדים ואתם מוגדרים בתור הורה יחיד על פי החוק – ההכנסה שלכם צריכה להיות גבוהה מ- 1,280 ₪ ונמוכה מ-9,510 ₪.
  • אם יש לכם שלושה ילדים עד גיל 19 – ההכנסה שלכם צריכה להיות גבוהה מ-2,080 ₪ ונמוכה מ- 7,043 ₪.

הגשתם בקשת החזר מס שלילי? המתינו בסבלנות

אתם צריכים לקחת בחשבון כי הליכים בירוקרטיים יכולים לקחת זמן, ולכן אתם צריכים להתאזר בלא מעט סבלנות עד שיבחנו את כל המסמכים שאותם שלחתם. המדינה כמובן רוצה להעניק את המענק לאנשים שמתקשים להשאיר את הראש מעל למים, אך היא חייב לבחון כל בקשה לעומק.

מהסיבה הזאת מוטב שלא לנסות להגיש את הבקשה לבד כי יהיה לכם מאוד קשה לעקוב אחרי הסטטוס שבו היא נמצאת. ברגע שאתם מגישים את הבקשה ביחד עם איש מקצוע מנוסה, הוא יכול להגיד לכם בדיוק למה אתם צריכים להתכונן ואיך תוכלו להימנע ממצב שבו החזק מס שלילי בדיקה לוקחת זמן.

עבור לא מעט אנשים מדובר על האפשרות היחידה להשאיר את הראש מעל למים. לכן הלחץ לקבל את הכסף הוא מובן, אך בסוף חשוב מאוד שתתאזרו במעט סבלנות כי בסוף היום זה יהיה לכם מאוד משתלם, ואתם תוכלו לקבל לא מעט כסף – כסף שאולי לא ידעתם שמגיע לכם עד כה.

 

לא ביקשתם החזר מס שלילי? לא תהיו זכאים לקבל את הכסף

לא מעט אנשים נוטים לחשוב כי המדינה היא זאת שבודקת את ההכנסות של כולם, והיא זאת שתחלק על פי הקריטריונים שהיא קבעה את הכסף. אך בפועל זה לא באמת המצב שקורה, וכל אחד יצטרך להיות אחראי להגיש את הבקשה בצורה מסודרת על מנת לקבל את הכסף.

המשמעות היא מאוד פשוטה – אם אתם לא תגישו החזר מס שלילי בדיקה, אתם פשוט מאוד לא תקבלו את הכסף. גם אם אתם מאוד מתקשים לכלכל את המשפחה שלכם ואתם עומדים בכל הקריטריונים, המדינה לא תדע שאתם נמצאים במצב הזה – ולכן אתם לא תראו שקל.

אז מה אתם צריכים לעשות? פשוט תגישו את הבקשה על מנת שתוכלו לקבל את הכסף שמגיע לכם. זה לא משנה אם תחליטו להגיש את הבקשה לבד או בעזרת איש מקצוע, הכי חשוב שתתחילו להניע את העניינים. כך תוכלו להגיע למצב שבו אתם מצליחים לכלכל את המשפחה שלכם בכבוד, ומצליחים לגמור את החודש.

 

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-06-01 בשעה 11.18.39

המדף של בתי: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות