n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / המיזם שיביא לשיפור איכות החיים של המתנדבים

המיזם שיביא לשיפור איכות החיים של המתנדבים

תלמידי כיתה ט ברחובות? דרושים מתנדבים שישמשו כמנטורים להאקתון: "שיפור איכות החיים"

כיתה באליעזר – מרכז הצעירים של חולון, צילום-טל קירשנבאום

אחרי שנת קורונה מורכבת ובמציאות חדשה של חיים לצד המגיפה, קידום יוזמות ושיתופי פעולה מרגשים שמתכתבים עם חינוך איכותי, חיי קהילה ערים ולמידה עתידית הם דבר חיוני. בתקופה שבה כולנו מתעסקים באיכות החיים, בדברים החשובים לנו כמשפחה, כקהילה וכאנשים שעתידים לחיות בעולם של המאה ה – 21, היה זה אך מתבקש לחבר שותפים טבעיים כמו עיריית רחובות, אשכול פיס רחובות וקבוצת ידיד לחינוך רחובות לקיום האקתון בנושא "איכות חיים" בהשתתפות תלמידים, מורים וגמלאים מתנדבים.

היוזמה נבטה אצל אבי אזרד, מנכ"ל חברת "אל אופ ישראל" בעבר, ומתנדב ידיד לחינוך בהווה, המוכר כ"שועל" האקתון מנוסה, אשר העלה את הרעיון בתקופת הקורונה כחלק מפעילותו השוטפת כמתנדב בידיד לחינוך והשתתפותו בתכנית ח"ץ (חוקרים צעירים) במסגרתה מתנדבים גמלאים מומחים בתחומם מובילים הרצאות לתלמידי בתי ספר בטכנולוגיה ובמדעים.

תכנית ההאקתון שתצא לדרך בשנת הלימודים הקרובה תשפ"ב קיבלה את תמיכת אגף החינוך והנוער בעיריית רחובות בראשות הגב' אפרת צוקרמן וכן את הירתמותה המיידית של מנהלת אשכול הפיס ברחובות, הגב' עירית דוידוביץ. החיבור המיידי הוביל להקמת צוות משותף להתנעה ולהובלת המהלך שכלל בין היתר את מובילת המיזם בהתנדבות מטעם ידיד לחינוך, רחלי כהן סמסון מפקחת לשעבר במשרד החינוך, את ד"ר אדריאנה כץ – חוקרת במכון ויצמן ומתנדבת בידיד לחינוך, את אתי גולד, מתנדבת ידיד לחינוך ואחראית תכנית העשרה ולמידה בידיד לחינוך, המתנדב אבי אזרד ושלומית רוט נבון מנהלת אזור השפלה בידיד לחינוך.

ב"ידיד לחינוך" מתנדבים אלפי אזרחים ותיקים ביותר מ – 600 בתי ספר ב- 45 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. ברחובות הוקמה קבוצת 'ידיד לחינוך' בשנת 2013 על ידי אתי גולד תושבת רחובות, וכיום מובילה אותה הרכזת המתנדבת מירי רגירר אף היא תושבת רחובות. הקבוצה הרחובותית מונה 127 מתנדבים, הפעילים פיזית ובזום ב – 27 בתי ספר בעיר.

האקתון הוא אירוע תחרותי שמטרתו לייצר פתרונות חדשניים לבעיה נתונה תחת לחץ זמן. בהאקתון מתחרות קבוצות מעורבות במשך 12-48 שעות, על מנת לזכות בפרס. ההאקתון הנוכחי יעסוק באתגר טכנולוגי או מסחרי, ועל הקבוצות לחשוב על רעיון יצירתי שעומד בתנאי האתגר, לפתח הדגמה או מסמך המפרט את הרעיון, ובסופו של דבר להציג אותו בפני צוות שופטים.
הנושא הנבחר להאקתון המקומי ברחובות הוא "שיפור איכות החיים שלנו" כדי שנצליח לחיות בעולם טוב יותר לכולם. תתי הנושא האפשריים לבחירת הרעיונות על ידי התלמידים והמנטורים הם מגוונים:
1. חינוך ולמידה – שיפור חווית הלמידה
2. תרומה לקהילה – מענה לקהילות שזקוקות לעזרה
3. ספורט וכושר גופני – שיפור אורחות חיים וכושר גופני
4. חברתיות – יישומים חברתיים לחיזוק קשרים חברתיים
5. בית חכם – יישומים לשיפור איכות החיים בבית
6. בעלי חיים – יישומים לשיפור איכות החיים של בעלי החיים ובעליהם

מטרות האקתון בהיבט החינוכי – לימודי הם רבות וכוללות, רכישה ועידוד כישורי חשיבה חדשנית ויזמית; התנסות פרקטית בתהליך פרוייקטאלי; טיפוח חשיבה יצירתית, פיתוח מיומנויות של עבודת צוות; העלאת השערה, בדיקת חלופות, קבלת החלטות; פיתוח מיומנויות של שימוש בכלים דיגיטליים מגוונים; התנסות בעיצוב ושיווק ולמידה של כלים לתכנון, ביצוע בקרה ופתרון בעיות.

לאחרונה, יצאו העירייה, אשכול הפיס וידיד לחינוך בקול קורא לאזרחים ותיקים ולאנשי עסקים ואקדמיה בעלי כישורים מתאימים להצטרף ולהתנדב לשמש כמנטורים בתהליך ולהוביל קבוצה של 6 תלמידי כיתות ט' בתהליך החשיבה, הביצוע וההצגה של מיזם. אירוע השיא יערך ב – 17 בינואר 2022 , ט"ו בשבט באשכול פיס רחובות בין השעות 10.00 – 22.00, ומובטח הפנינג ססגוני ומרתק של חשיבה וחוויה כשברקע מוזיקה, פינוקים, הרצאות והרבהה כיף.

המתעניינים להצטרף כמנטורים להאקתון, אנא פנו ל – רחלי כהן סמסון 050-6283032
להצטרפות לקבוצת רחובות – מירי רגירר 050-6911515
להצטרפות כמרצים בתחומי המדעים וטכנולוגיה – ד"ר אדריאנה כץ 0503961058

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מחלקים תווי שי למשפחות נזקקות

רגע לפני חג פסח: עיריית רחובות השלימה את מבצע 'קמחא דפסחא'

תפריט נגישות