n
דף הבית / עסקים בכותרות / מה ההבדל בין פסי האטה קבועים לפסי האטה מודולרים

מה ההבדל בין פסי האטה קבועים לפסי האטה מודולרים

במאמר זה נציג לכם השוואה בין פסי האטה קבועים לפסי האטה מודולרים, אך ראשית, נסביר לכם מה הם פסי האטה ולשם מה הם נועדו.

פסי האטה
צילום : ארבל שטראוס

את פסי האטה נפגוש במקומות בהן יש לדאוג כי מהירות הנסיעה תהיה מבוקרת. אז נכון שיש תמרורים המורים על מהירות הנסיעה המותרת, אך עדין לא תמיד זה מה שמספיק. לכן, ברגע שיהיו פסי האטה, הנהג ברכב יהיה חייב להאט את נסיעתו על מנת לא להרוס את גחון הרכב. משמע, מדובר במוצר שהוא ממש גורם להאטת הרכב, באופן פיזי ולא באופן ויזואלי בלבד כמו תמרורים. בנוסף ניתן לשים לפני פסי ההאטה תמרור המזהיר מפני הפסים על מנת שהנהג לא יבהל ברגע שמגיע לפסים ואז יאלץ לבלום בחוזקה. כעת, נסביר מעט על ההבדל בין פסי האטה.

 

מה ההבדל בין פסי האטה קבועים לפסי האטה מודולרים

פסי האטה קבועים

פסי האטה קבועים הינם פסי האטה אשר מגיעים כיחידה אחת ביד עם המשטח שעליו הפסים נמצאים. כלומר, פסי האטה בנויים אספלט, בטון או אבנים משתלבות כאשר, אלו אותם פסים שכולנו מכירים מרחובות הערים. מכיוון והם עשויים אותו החומר, גם הצבע שלהם אותו הצבע, לכן לרוב יצבעו פס בצבע צהוב על מנת שיראו אותם ממרחק. החסרון הגדול של פסים אלו, הוא שיש צורך בתחזוקה שוטפת וצריך כל כמה זמן לצבוע אותם מכיוון והצבע דוהה. חסרון נוסף הוא שבדרך כלל פסים אלו מגבילים למהירות של 50 קמ"ש, אז מה עושים כאשר רוצים להאט את הנסיעה למהירות נמוכה אף יותר? לדוגמא בכניסה / יציאה מחניון, או כניסה למושבים וקיבוצים או בקרבת גני ילדים ובתי ספר? במקרה כזה, כדי מאוד שנשתמש בפסי האטה מודולרים.

פסי האטה מודולרים

פסי האטה אלו, עשויים לרוב חומר פלסטי, או גומי ממוחזר ובניגוד לפסי האטה הקבועים, אותם נצטרך להתקין על המשטח שבו נרצה אותם. היתרון הגדול בפסי ההאטה הללו, שניתן להתאים אותם לאיזו מהירות שנרצה. כלומר, יש פסי האטה שמתאימים למהירות ל10, 20, 30, 40 ו50 קמ"ש. ככה שכל פס האטה מתאים לצורך אחר. יתרון נוסף הוא שבניגוד לפסים הקבועים, הפסים המודולרים לא מצריכים תחזוקה שוטפת ואין צורך לצבוע איתם מכיוון והם מגיעים מראש בצבעים צהוב ושחור כך שרואים אותם ממרחקים. חלק מהפסים האלו גם מגיעים עם מחזירי אור מובנים.
לסיכום
במאמר זה סיפרנו לכם על קצה המזלג על אותם יתרונות וחסרונות של פסי האטה. כמובן שישנם עוד המון יתרונות לפסי האטה מודולרים ואותם תוכלו לקרוא במאמר זה.

 

 

פסי האטה
צילום : ארבל שטראוס

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות