ארבעה דברים קטנים שמשדרגים אתר אינטרנט – ולא כולם שמים לב אליהם
שיפור חוויית המשתמש, מיקומים טובים יותר בגוגל ואפילו יותר פניות – לפעמים הצלחה של אתר אינטרנט מתחילה מהדברים הקטנים. אז הנה ארבעה מהם שכדאי מאוד לזכור
- מערכת - פרסום ממומן
- י"ז אב התשפ"ה

בעלי עסקים רבים משקיעים כסף וזמן בלתי-מבוטלים באתר האינטרנט שלהם: בוחרים תבנית יפה, כותבים טקסטים מושקעים, מעלים תמונות טובות ומפרסמים. אבל ברגע שהאתר באוויר, לא תמיד ברור מה צריך לעשות הלאה – כיצד משפרים אותו לאורך זמן והופכים אותו למקור אפקטיבי של תנועה, אמון ולידים?
כאן נכנסת לתמונה האופטימיזציה לאתרים, שהיא חלק מעולם קידום האתרים (SEO). במסגרת האופטימיזציה, מבוצעת התאמה של האתר לגולשים ולמנועי החיפוש גם יחד. לצורך כך נדרשים כמובן מהלכים אסטרטגיים עמוקים, כמו מחקר מילות מפתח ובניית פרופיל קישורים, אך לעיתים דווקא השינויים הקטנים והפשוטים יכולים ליצור הבדל משמעותי – גם בחוויית המשתמש וגם בתוצאות בגוגל.
הנה ארבעה שכדאי להכיר:
1. פירורי לחם (Breadcrumbs): ניווט פשוט שעושה סדר
פירורי לחם (Breadcrumbs) הם רכיב ניווט קטן שמופיע בדרך כלל בראש הדף, ומציג את מיקומו של המשתמש בתוך מבנה האתר. לדוגמה:
דף הבית > קטגוריה > תת-קטגוריה > עמוד נוכחי
הרעיון הגיע מעולם האגדות (זוכרים את עמי ותמי?), ובעולם הדיגיטלי הוא נועד לעזור לגולשים להבין היכן הם נמצאים באתר, לחזור אחורה בקלות ולנוע בין קטגוריות – באמצעות הקישורים המוטמעים בפירורי הלחם.
גם גוגל משתמשת בפירורי לחם באתר על מנת להבין את מבנה האתר, ולפעמים היא אף מציגה אותם בתוצאות החיפוש. ואם תוסיפו סכמת מבנה נתונים של פירורי לחם לדפי האתר – תקלו על גוגל אפילו יותר, ותוכלו לשפר את הנראות שלכם בדפי התוצאות שלה.
2. פביקון (favicon): הסמל הקטן שמשדר מקצועיות
ה־favicon הוא האייקון הקטנטן שמופיע בלשונית הדפדפן, ולרוב הוא כולל את הלוגו של העסק. אותו הפביקון מוצג גם בתוצאות החיפוש בגוגל, לצד כתובת הדף, הכותרת והתיאור שלו. הפביקון הוא דוגמה נפלאה לשינוי קטן מאוד שיכול ליצור שינוי ברור – בנראות. ועדיין, בעלי אתרים רבים שוכחים להוסיף אותו, וזה ממש חבל. הפביקון יוצר מראה מקצועי ומבודל והוא מסייע בזיהוי מהיר של האתר בלשוניות פתוחות או בסימניות.
את הפביקון אפשר להעלות לאתר דרך הגדרות מערכת הניהול – פעולה פשוטה שמוסיפה רבות למיתוג.
3. טופס יצירת קשר ידידותי
אם אתם רוצים להמיר גולשים לפניות ולידים, הטופס ליצירת קשר באתר הוא אחד הכלים המרכזיים בעבורכם. ועדיין, רבים שוכחים לבדוק אותו ולוודא שהוא עובד בצורה מיטבית.
עליכם לזכור כי לגולשים אין זמן וסבלנות לבזבז על טופס שאינו נוח לשימוש. אם הטופס עמוס מדי, לא מותאם למובייל או לא ברור – הגולשים פשוט יוותרו וימשיכו הלאה. טופס טוב כולל שדות קצרים וטקסט מניע לפעולה ("כיצד נוכל לעזור?") ועליו להיות זמין במיקומים אסטרטגיים באתר, ולא רק בדף צור קשר.
4. דף שגיאה 404 מותאם אישית
כשמשתמש מגיע לדף שאינו קיים באתר – זוהי לא בהכרח בעיה אלא דווקא הזדמנות. דף שגיאה 404 ידידותי, מעוצב ואפילו מותאם אישית יכול לעודד את הגולש להישאר באתר ולמצוא את מבוקשו בדף אחר, שכן קיים.
אז אל תסתפקו בלהציג לגולש "סליחה, העמוד לא נמצא" – הציגו לו קישורים שיחזירו אותו לדפים שימושיים, הציעו לו לבצע חיפוש באתר והפתיעו אותו במסר קליל או משעשע. זה מחזק את התדמית של המותג, משאיר את הגולש באתר ומונע נטישה.
לסיכום: שיפורים קטנים – תוצאות גדולות
בין אם האתר שלכם חדש או קיים כבר שנים, תמיד אפשר לשפר אותו. והבשורה הטובה? לא כל פעולה מחייבת מתכנת או יועץ חיצוני. אם אתם מנהלי או בעלי אתרים, יש שיפורים קטנים רבים מאוד שאתם יכולים לבצע לגמרי לבד, במיוחד כשמבינים מה מחפשים המשתמשים ומה גוגל אוהב לראות. אתם מזומנים ללמוד עוד ולקבל כלים פרקטיים לשיפור האתר וקידומו במסגרת קורס SEO שנועד בדיוק לכם.
** פרסום ממומן