תושבת בת ים תובעת מיליונים בעקבות טיפול כושל בלייזר
מתלמדת ללא הכשרה גרמה לכוויות קשות בפניה של מטופלת תושבת בת ים, במהלך טיפול להסרת שיער בלייזר
- מערכת האתר
- כ"ז סיון התשפ"ה

אישה כבת 45 מבת ים, שביקשה לעבור טיפול פשוט להסרת שיער בלייזר בפניה, לא דמיינה כי תצא מהטיפול עם נזקים חמורים, צלקות קבועות ונכות נפשית משמעותית. כך נטען בתביעה לפיצויים שהוגשה לאחרונה על ידי עו"ד מורן אברהמי יום טוב, בשם המטופלת, נגד מרכז לטיפול באקנה ובעור הפנים בפתח תקווה.
על פי כתב התביעה, בחודש ינואר בשנה שעברה הגיעה האישה, מלווה בבתה, למרכז בפתח תקוה לפגישת ייעוץ לקראת טיפול להסרת שיער באזור הפנים.
לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, האם ובתה הביעו רצון לעבור את הטיפול ושילמו סך כולל של 9,500 שקלים. הן התבקשו להמתין כ-20 דקות, אך בפועל המתינו כשעה, עד שהתפנו עובדות במקום לטפל בהן. הנציגה שליוותה אותן התנצלה על כך שחסרות במקום עובדות ועל כן ההמתנה מתארכת.
במהלך הטיפול שנערך מיד לאחר הפגישה, הופתעה התובעת לגלות כי מי שמבצעת בה בפועל את ההליך היא מתלמדת, חסרת הכשרה וניסיון מתאים לטיפול בלייזר.
לטענת התובעת, במהלך הטיפול סיפרה לה המתלמדת כי היא עובדת במקום חודשיים בלבד, ותחום התמחותה הוא למעשה פגישות ייעוץ, ולא ביצוע בפועל של טיפולי לייזר.
וכך, על פי התביעה, הטיפול התארך הרבה מעבר למקובל, והמתלמדת עברה שוב ושוב על אותם אזורים בפני התובעת תוך שימוש בעוצמה גבוהה במיוחד של מכשיר הלייזר. על פי הנטען, המתלמדת פעלה כך, חרף תלונות חוזרות ונשנות של התובעת על תחושת צריבה קשה וכאבים עזים.
לעדות התובעת, רק כשהכאב הפך בלתי נסבל, עצרה המתלמדת את הטיפול והודתה בפניה כי כוויות חמורות התפשטו על פניה.
בנקודה זו מיהרה המתלמדת להזעיק עזרה, אך קודם לכן, כך טוענת התובעת, היא מיהרה להנמיך את עוצמת המכשיר, בניסיון לכאורה להסתיר את הרשלנות החמורה בפעולתה.
המטפלת מהחדר הסמוך שמיהרה למקום, מרחה על פני התובעת משחת הרגעה, והבטיחה לה שמצבה ישתפר במהירות, אולם בפועל הבטחה זו התבררה כבלתי מבוססת לחלוטין.
בהמשך אותו יום פנתה האישה למוקד לרפואה דחופה בקופת חולים 'מכבי' משם הופנתה בדחיפות לבית החולים, שם אובחנה כסובלת מכוויות בדרגה 2.
התובעת שחשה מרומה, פנתה למרכז בבקשה להחזר כספי מלא. נציג המקום שחזר אליה, התנה את ההחזר הכספי בחתימה על התחייבות כי לא תגיש תביעה נגד המקום על נזקיה, התחייבות עליה לא הסכימה התובעת לחתום. לדברי התובעת, בהמשך, היא פנתה למרכז על מנת לקבל לידיה את הרישומים הרפואיים, אך כל בקשותיה זכו להתעלמות.
בחודשים הבאים ניסתה המטופלת להקטין את הנזקים בעור פניה באמצעות סדרה של טיפולים אצל מומחה לכירורגיה פלסטית, אך למרות מאמציו הרבים, הוא קבע לבסוף כי הצלקות שנותרו על פניה לא ניתנות להסרה.
במצוקתה, פנתה האישה לעורכת הדין מורן אברהמי יום טוב, העוסקת בתביעות רשלנות רפואית, אשר הגישה בימים אלה תביעה, בשמה של המטופלת, נגד המרכז, לבית משפט השלום בראשון לציון.
אל התביעה צורפה חוות דעת רפואית של מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית. בחוות דעתו מותח המומחה ביקורת קשה על המרכז, וטוען כי הטיפול שבוצע בתובעת נעשה ללא פיקוח רפואי מתאים, על ידי מתלמדת חסרת כל הכשרה רפואית, במכשיר בלתי ברור וללא אישורי משרד הבריאות.
לדבריו, המקום שיווק את המכשיר כייחודי, הפועל בטכנולוגיה שכונתה 'בי סיגמא', אך נמנע מלספק פרטים מהותיים על מקורו של המכשיר, והטכנולוגיה שעליה הוא מבוסס, דבר המהווה הטעיה חמורה של ציבור הלקוחות.
לדברי המומחה, התובעת לא הוחתמה על טופס הסכמה מדעת לקבלת הטיפול, ולא קיבלה כל הסבר על הסיכונים הכרוכים בטיפול, דבר המהווה חריגה משמעותית מהוראות משרד הבריאות.
לדברי המומחה, עקב הכוויות והצלקות שנותרו על פניה של התובעת כתוצאה מהטיפול, היא סבלה מנכות זמנית בשיעור של 30% במשך מספר חודשים, וכעת נותרה עם נכות קבועה של 20%.
על פי הנטען, בנוסף לנזקיה הגופניים, מצבה הנפשי של התובעת הידרדר משמעותית לאחר האירוע.
לתביעה צורפה חוות דעת פסיכיאטרית לפיה בעקבות האירוע החלה האישה לסבול מדיכאון חמור, מחשבות אובדניות ופוסט-טראומה קשה, ובתקופה שלאחר הטיפול אף שקלה לשים קץ לחייה. רק התערבות בתה מנעה ממנה לבצע את הצעד הטראגי. לדברי המומחית, אין ספק שמצבה הנפשי של התובעת מחייב טיפול פסיכיאטרי אינטנסיבי, ואף אשפוז.
לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, התובעת נאלצת להוציא סכומים גבוהים על טיפולים קוסמטיים ואיפור כדי להסתיר את הנזקים שנגרמו לפניה, וחוותה ירידה תלולה בביטחונה העצמי ובדימוי הגוף שלה.
בתביעה מבקשת עו"ד אברהמי יום טוב מבית המשפט להורות למרכז לפצות את התובעת על כל נזקיה בסכום המקסימלי שבסמכותו (עד 2.5 מיליון שקלים). התביעה הוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בראשון לציון. טרם הוגש כתב הגנה.
תגובת החברה: "לצערנו המטופלת בחרה באופן מודע להסתיר מידע רפואי קריטי ומשמעותי מהחברה, למרות שנשאלה על כך מפורשות, מספר פעמים בכתב ובעל פה. אילו הייתה המטופלת מגלה את מלוא המידע על מצבה מראש - החברה לא הייתה מבצעת את הטיפול. בנוסף יש לציין כי החברה פועלת בהתאם לנהלים מחמירים ולסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות מקצועית."
"כלל המכשירים הטכנולוגיים קיבלו את אישורי משרד הבריאות ומכון התקנים וכל המטפלות עוברות הכשרה מקצועית, מקיפה וקפדנית. למרות הכל, מיד עם היוודע המקרה, נציגי החברה פנו למטופלת פעמים רבות והציעו להעמיד לרשותה את שירותיהם של רופאי העור הטובים ביותר בישראל, זאת בנוסף לליווי מקצועי קפדני, אך היא סירבה לכל ההצעות".
עורכת הדין מורן אברהמי מסרה בתגובה: "טענות המכון מופרכות. המכון התרשל בכך שכלל לא בדק את הצהרת הבריאות ולא תישאל את א' וזאת בנוסף להעסקת עובדת בלתי מוסמכת. יש לדחות כל ניסיון להטיל אחריות על א'. והצעות המכון בדיעבד אינן פוטרות אותו מאחריות המלאה לכוויות שנגרמו".
