המוסד הוותיק של ראשון לציון – נאקו, כך נראית אהבה לאופנה
יש חנויות שמוכרות בגדים. יש חנויות שמוכרות סגנון. אבל יש גם חנויות שמוכרות תחושה – התחושה שמישהו חשב עליך, מבין אותך, יודע מה יחמיא לך, ואפילו מה יפתיע אותך. חנות האופנה NAKO ששוכנת במערב ראשון לציון היא בדיוק כזו. חנות משפחתית שצמחה עם הקהילה שסביבה, התפתחה יחד עם עולם האופנה, ושמרה כל הדרך על הגחלת – החיבור האישי, המקצועיות, והאהבה לפריטים איכותיים עם סטייל בינלאומי.
- מערכת - פרסום ממומן
- ז' סיון התשפ"ה

מאז שנפתחה לראשונה אי שם בשנות השבעים, הספיקה נאקו לעבור לא מעט שינויים – אך הליבה נותרה זהה: חנות שמתמחה באופנה יומיומית עדכנית, עם נוכחות מרשימה של מותגים מוכרים מהעולם, תוך שמירה על חוויית קנייה נגישה, אנושית ומוקפדת. כיום, החנות מושכת אליה לקוחות מכל רחבי הארץ, וכן מתפעלת אתר חנות אונליין שמשרת ישראלים וישראליות מכל קצוות הארץ. והתחושה? עדיין מרגישה מקומית, חמה, ומלאת אופי.
מותגים בינלאומיים – בסטייל מקומי
אין צורך לטוס לפריז, מילאנו או ניו יורק כדי למצוא מותגים בינלאומיים נחשקים – בחנות הבגדים והמותגים NAKO מביאים אותם עד אליך. החנות מציעה מבחר פריטים עדכניים ממותגים נחשבים כמו Steve Madden, Replay, Vans, Crocs, Converse All Star, The North Face ועוד.
כל מותג נבחר בקפידה, תוך מחשבה על הלקוח המקומי וההתאמה לאקלים, לטעם הישראלי ולרוח התקופה.
אבל זה לא רק עניין של מותג. היכולת להרכיב אוסף פריטים שיוצרים קולקציה חכמה, עדכנית ונעימה ללבוש היא אמנות בפני עצמה. בנאקו יודעים לזהות את הפריטים שיגרמו ללקוחות להרגיש שהם "בדיוק מה שחיפשו", גם אם לא ידעו את זה כשהגיעו. זו אולי אחת הסיבות לכך שהלקוחות חוזרים שוב ושוב – הם יודעים שתמיד ימצאו פה משהו טוב.
חוויית שירות שמרגישים בה הבדל
יותר ויותר חנויות שכובשות את האונליין הופכות למעין 'אוטומטיות' וקרות, נאקו ממשיכה להשקיע בחוויית שירות אנושית, חמה ואכפתית. הצוות במקום רואה כל לקוח כעולם ומלואו – בין אם מדובר בצעירה שמחפשת זוג נעלי סניקרס חדשות או אם לשלושה שמחפשת ביגוד אופנתי עבור הקטנטנים. הייעוץ ניתן בגובה העיניים, עם חיוך, ובלי לחץ – פשוט כי זה ה-DNA של המקום.
גם בעידן האונליין, נאקו לא מוותרת על השירות. לקוחות שמעוניינים לרכוש דרך האתר נהנים ממענה מיידי בוואטסאפ, אפשרות להחלפות והחזרות בקלות, ומשלוחים מהירים לכל הארץ. מדובר בשירות לקוחות שמרגיש הרבה יותר אישי מזה של מותגים בינלאומיים גדולים – וזו אולי הסיבה שלנאקו יש קהל לקוחות נאמן, שלא מחליף את החנות באף אחת אחרת.
קהילה שנבנתה לאורך השנים
קשה להסביר במילים את תחושת הקהילה שנוצרה סביב נאקו. זה לא עוד "קהל יעד" או "פלח שוק" – אלו אנשים אמיתיים שצמחו יחד עם החנות. יש מי שהכיר את נאקו כשעוד למד בתיכון, והיום קונה בה לילדים שלו. יש מי שזוכר את ההתרגשות של זוג הנעליים הראשון שקנה שם – והפך את זה למסורת של כל עונה.
הלקוחות של נאקו משתפים המלצות, מתייגים ברשתות החברתיות, חוזרים לביקור גם אחרי שעברו לעיר אחרת – ובמובנים רבים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהמותג. זה קשר שנבנה לאט, באהבה, ועם הרבה הקשבה. ומעל הכול – זו תזכורת לכך שאופנה היא הרבה מעבר למה שלובשים – היא גם הדרך שבה אנחנו מרגישים.
רכישה מהירה אונליין
לצד החנות הפיזית כאמור, מפעילה נאקו אתר מתקדם ונוח לשימוש, שמאפשר לבצע רכישות בקלות מכל מקום בארץ. האתר כולל קטלוג עשיר שמתעדכן לעיתים תכופות, עם פילטרים נוחים, אפשרות לראות זמינות לפי מידה, וכלי סינון שמקלים על החיפוש. מעבר לכך, ממשק השירות בוואטסאפ פעיל גם לרוכשים דרך האתר – כך שהשירות האישי נשמר.
ללקוחות שבראשון לציון מדובר ביתרון כפול: הם יכולים לבחור אם לקפוץ פיזית לחנות וליהנות ממדידה חיה, או להתרשם מהפריטים מהבית ולהזמין במשלוח מהיר. עבור מי שגר רחוק – מדובר בהזדמנות ליהנות מהאיכות והטעם של נאקו גם מבלי לצאת מהבית.
לא עוד חנות בגדים – אלא חוויה
במבט ראשון, נאקו נראית כמו חנות בגדים מצליחה במיוחד. אבל כשנכנסים לעומק, מבינים שזו הרבה יותר מכך. מדובר בחלל שגדל עם האנשים שסביבו, מגיב לתקופות משתנות, ומתעקש לשמור על תודעת שירות שלא רואים בכל יום. היא חנות, היא בית, והיא השראה לעסקים מקומיים – איך עושים את זה נכון, עם רגש.
אם עוד לא ביקרתם – זה הזמן. ואם אתם כבר מכירים – אתם בטח מבינים למה כל כך הרבה לקוחות ממשיכים לחזור, ולמה נאקו היא חלק בלתי נפרד מהפסיפס של ראשון לציון.
** פרסום ממומן