X

בדרך לעיר נקייה: עיריית רחובות בשיתוף פעולה מבורך עם פורום השכונות

בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בלשכת ראש העיר, בין הנהלת העירייה לנציגי פורום השכונות בנושא ניקיון העיר, הוצגה תמונת המצב הנוכחית בשקיפות מלאה וכן לוח הזמנים ליציאה מהמשבר עד לתוצאות בשטח. הפגישה התקיימה ברוח טובה ומתוך ההבנה כי על העירייה והתושבים לשלב ידיים על מנת להגיע יחד לשינוי המבורך.

בדרך לעיר נקייה: עיריית רחובות בשיתוף פעולה מבורך עם פורום השכונות
צילום: דוברות

משבר הניקיון ברחובות הוא אירוע מתגלגל אשר נמשך שנים רבות, והתעצם ביתר שאת לפני מספר חודשים, כאשר אחד מקבלני הניקיון בעיר נעצר לחקירה, ומשימת ניקיון העיר כולה הוטלה על קבלן אחד בלבד, והתוצאות בשטח ניכרות. 

בפגישה, שנערכה בין נציגי פורום שכונות לסגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר, זהר בלום, סמנכ"ל העירייה הנכנס דודי אשכנזי, ח"מ ומחזיקת תיק שירות לתושב מיכל וולקני ודוברת העירייה רינת אלון, הוצג סטטוס מכרז הניקיון החדש, אשר צופן בחובו מספר בשורות; המשמעותית מכולן היא כי לראשונה מדובר במכרז איכות, בו ניתן משקל רב לאיכות העבודה על פני המחיר, בניגוד לשנים עברו, בהן המחיר הזול הכריע. שנית, במכרז ייבחרו 3 קבלנים והעיר תתחלק ל-3 מתחמים, לעומת 2 עד היום, דבר שישפר את הפיקוח והבקרה, שכן כל קבלן יהיה אחראי על שטח מצומצם יותר מבעבר. כמו כן, המכרז החדש שם דגש רב על שימוש במכונות על פני כוח אנושי. 

הקבלנים שייבחרו יידרשו לעבוד לפי תכנית עבודה, ויצטרכו לעמוד במדדים שייקבעו. זאת בנוסף לתנאיי המכרז, לפיהם לא תתאפשר העסקת קבלני משנה, וכן תוצבנה מצלמות על גבי המשאיות המשדרות לחדר בקרה ופיקוח. מכרז הניקיון צפוי להיסגר ב-24.11, ההחלטה בגינו צפויה להתקבל באמצע חודש דצמבר, וכניסת הקבלנים החדשים לעבודה – בחודש ינואר 2025.

חידוש משמעותי נוסף - העירייה תשכור את שירותיה של חברת פיקוח חיצונית שתפקח על פינוי הגזם והאשפה ועל עבודת הקבלנים בשטח.

עוד עודכנו הנציגים כי במקביל למכרז הניקיון, עובר אגף שפ"ע כולו ריענון ושדרוג, לרבות הקמת צוותי ריינגר'ים שצפויים להיכנס לפעילות מלאה עד לחודש ינואר. הריינג'רים, נרכשו בעבר למטרת שטיפת המדרכות ולא היו בשימוש, בתקופה הקרובה הם צפויים לחזור לפעילות מלאה.

שיפורים נוספים צפויים - הגדלת מספר משאיות הפינוי מ-8 ל-10 וכניסת קבלנים חדשים שזכו במכרז. נושא הפח הכתום נמצא גם הוא בתהליך מכרז חדש, ובינתיים נערך הסדר עם הקבלן הנוכחי להגדלת מספר ימי העבודה מ-4 ל-6 ימים.

לאחר קבלת הסקירה המקיפה, הציפו נציגי פורום השכונות שאלות ובעיות נוספות, על רובן קיבלו מענה ועל חלקן קיבלו הבטחה לבדיקה ומעקב. 

ראש העיר מתן דיל: "אנו נחושים לפתור את משבר הניקיון בעיר ולהביא לשינוי אמיתי בשטח. אין לי ספק כי המהלכים שאנו מובילים לצד שיתוף הפעולה הפורה עם התושבות והתושבים, יביאו לתוצאות שכולנו מצפים להן. אני מודע לכך שהתושבים זועמים, ובצדק, ואנו פועלים במלוא המרץ כדי להביא פתרון כולל ומקיף."

סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר זוהר בלום: "השינוי שאנו מובילים, לרבות חלוקת העיר ל-3 קבלנים במקום 2, הצבת מצלמות על המשאיות והגברת הפיקוח, יביא לשיפור משמעותי בניקיון העיר. אנחנו משדרגים את מערך הניקיון כולו, ויחד אתכם, תושבות ותושבי העיר, נביא את רחובות למצב של עיר נקייה כפי שכולנו רוצים לראות."

יו"ר פורום שכונות, אלי בן ברון: "הצגת התוכניות לשיפור הניקיון מעוררת בנו תקווה גדולה לעתיד נקי וטוב יותר. אנו מעריכים את המאמצים של העירייה והעומדים בראשה לפתור את בעיית הניקיון בעיר ולשיתוף פעולה הדוק עם הפורום וכל תושבי העיר. אנו בטוחים שעם נחישות משותפת נצליח להשיג את המטרה המשותפת של כולנו: עיר נקייה ומזמינה לכולנו."