X

תושב בת ים נפגש עם צוות מד"א שהציל את חייו

לאחר שלקה בדום לב והתמוטט בבת ים: הגופ נפגש עם צוות מד"א שהצילו את חייו

תושב בת ים נפגש עם צוות מד"א שהציל את חייו
צילום: דוברות מד"א

זה היה נראה עוד יום חמישי רגיל עבור הגופ הובהנסיאן בן 71 מבת ים. הוא יצא מביתו בבוקר לבדיקה שגרתית בקופת חולים. בזמן שהמתין בלובי המבנה, הוא לקה בדום לב והתמוטט.

הצוות הרפואי במקום החל בטיפול רפואי וחייג למוקד החירום 101 של מד"א על מנת להזעיק ניידת טיפול נמרץ. וכעבור רגעים בודדים הגיע למקום חובש בכיר ונהג אמבולנס במד"א, חגי נתני שהחל בפעולות החייאה מתקדמות תוך מתן שוק חשמלי אחד על ידי מכשיר מפעם (דפיברילטור).

דקות ספורות לאחר מכן, הצטרפו לחגי צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א בראשות פאראמדיקית שקד רון-טל והחובשים משה בורודצקי ורינה אטרצקי ובנוסף גם סגן מנהל מרחב איילון במד"א, פראמדיק רמי מאושר. במשך דקות ארוכות נלחמו הפראמדיקים והחובשים של מד"א יחד עם הצוות הרפואי בקופת החולים על חייו של הגופ וכשליבו שב לפעום פינו אותו לבית החולים וולפסון להמשך טיפול.

לאחר התאוששות, הגופ חזר לביתו ושם, בערב חג סוכות, נפגש עם צוות מד"א שהציל את חייו כדי להודות להם ולשמוע על האירוע שעבר מנקודת מבטם.

הגופ הובהנסיאן: "הדבר האחרון שאני זוכר מהאירוע הזה הוא שנכנסתי לקופת החולים ומשם הכל נעלם לי עד שהתעוררתי בבית החולים. תודה לכם שהגעתם וסיפרתם לי מה שעברתי שם ובמיוחד תודה שהצלתם לי את החיים".

חובש בכיר ונהג אמבולנס במד"א, חגי נתני: "הגעתי לשם כשהיית מחוסר הכרה, ללא דופק ונשימה. התחלתי בפעולות החייאה ונתתי לך שוק חשמלי אחד שלאחריו ליבך חזר לפעום. הבנתי באותו הרגע שמצבך מתייצב ואבן גדולה ירדה מהלב שלי. יחד עם הצוותים הנוספים של מד"א ועם צוות המרפאה המשכנו את הטיפול הרפואי ופינינו אותך לבית החולים. דאגתי לך ועקבתי אחרי ההתאוששות שלך. להגיע אליך היום הביתה בערב החג ולראות אותך עומד על הרגליים ומחייך זה מרגש מאוד. מאחל לך עוד שנים ארוכות של בריאות ואושר".

הגופ הובהנסיאן מד"א דפיברילטור בת ים

art