X

חגיגות הקונצרט ה-100 במרכז לבריאות הנפש בבת ים

במרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל, חגגו אתמול את קיומו של הקונצרט ה-100 שנערך עבור המטופלים. הקונצרטים מתקיימים במסגרת תכנית "מוזתיקה" באמצעותה מגיעים מוזיקאים צעירים מצטיינים אל המחלקות השונות ומנגנים קונצרטים חיים של מוזיקה קלאסית

חגיגות הקונצרט ה-100 במרכז לבריאות הנפש בבת ים
צילום: המרכז לבריאות הנפש- אברבנאל

השבוע התקיים במרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל המסונף לאיכילוב, מופע מוזיקלי מרגש במיוחד- חגיגות הקונצרט ה-100

הקונצרטים מתקיימים באברבנאל  במסגרת תכנית "מוזתיקה" שפועלת בבית החולים ובה לוקחים חלק סטודנטים מצטיינים למוזיקה.

במסגרת הפרויקט ושיתוף הפעולה בין הנהלת המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל ומוזתיקה, מגיעים הרכבים קאמריים קלאסיים  המנגנים בתוך המחלקות רפרטואר קלאסי ברמה הגבוהה ביותר, ומאפשרים למטופלי בית החולים ליהנות מהחוויה של האזנה למוזיקה קלאסית באופן ישיר ובלתי אמצעי.

במסגרת שיתוף הפעולה עם מוזתיקה שפועלת באברבנאל מזה מספר שנים, מתקיימים בתוך המחלקות השונות קונצרטים של מוזיקה קלאסית המביאים אל תוך כותלי בית החולים מנגינות ורגעים קסומים של הנאה ורוגע.

פרופסור יובל מלמד מנהל המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל: "ברצוני להודות לעמותת מוזתיקה אשר שמה את המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל בראש המקומות בהם התקיימו הקונצרטים. הכניסה של מוסיקה קלאסית בביצוע חי ע"י נגנים מכל העולם, אשר נכנסו למחלקות עם כלי הנגינה היתה חוויה מרגשת מאד, למטופלים, לצוות, ולנגנים עצמם .

למוסיקה כוחות משלה; היא מסירה מחסומים, מרחיבה את הדעת, ומהווה עוד צעד מרפא בכיוון של החלמה ושיקום. נמשיך לקדם את חווית המטופל ולדאוג לחזרתו לקהילה מהר ככל הניתן"

לימור נפתלי מנהלת חוויית השירות במרכז לבריאות הנפש אברבנאל"תחילת הפרויקט לוותה בהרבה חששות שנמוגו עם הצלילים הראשונים והשבוע זכינו לחגוג את הקונצרט ה100 שנוגן בתוך כתלי בית החולים. המטופלים מגיבים מיד כשהצליל הראשון נשמע. מתנועות של אי שקט, באופן הדרגתי המטופלים נעים בשלווה, תנועותיהם מתעדנות וקצב הנשימה מאט ונעשה עמוק. חלקם מצטרפים בתנועות ניצוח ונגינה, חלקם יושבים פעורי פה ורובם מביטים בעיניים פתוחות בפליאה מרגשת. בזכות הפרויקט הייחודי  הם זוכים ליהנות ממוסיקה קאמרית באיכות גבוהה בביצוע נגנים בעלי שם עולמי".

אורית נאור, מנהלת מוזתיקה ישראל: "החיבור של מוזתיקה עם המרכז לבריאות הנפש אברבנאל, הודות ללימור, יצר קשר מיוחד עם צוות העמותה, המוסיקאים הצעירים והמטופלים במרכז. הקונצרטים יצרו מעין הפרייה הדדית בין הנגנים לקהל. הקהל מקבל קונצרטים ברמה הגבוהה ביותר, כמו באולם קונצרטים והנגנים מקבלים הזדמנות להופיע במספר רב של קונצרטים, לתרגל את אמנות הנגינה מול קהל ולתרום למאזינים שפריבילגיית ההאזנה למוסיקה הקלאסית אינה מנת חלקם בשגרה.

מהתגובות המרגשות של המטופלים למדנו שהקונצרטים מרגיעים ומשמחים אותם ונותנים להם תחושת ערך. הם אסירי תודה ומקבלים אותנו תמיד בחום והתלהבות.

 הקשר המיוחד שנוצר בין המוסיקאים לקהל מעניק חוויה רגשית חברתית ייחודית לכלל משתתפי התכנית וכולם מרוויחים: הקהל, המוסיקאים והחברה הישראלית בכללה".

אודות מוזתיקה:​​​​​​​ מוזתיקה הינה תכנית להכשרת מוסיקאים מצטיינים במוסיקה קאמרית, המובילה רעיון חדשני בחינוך המוסיקלי הקלאסי, ולפיו המעורבות של מוסיקאים צעירים לקהילה היא חלק מהותי ובלתי נפרד מהכשרתם למצוינות.

במסגרת פעילותה מנגנים המוסיקאים, בהדרכתם של נגנים בכירים מעל 140 קונצרטים בשנה, ללא תשלום, לקהלים מכל המגזרים ובכל קבוצות הגיל, במוסדות חינוכיים, טיפוליים ושיקומיים לצד קונצרטים לקהל הרחב בקהילה. מאז היווסדה בשנת 2014 קיימה מוזתיקה כ- 1340 קונצרטים ללא תשלום בפני כ-54,700 מאזינים בכל רחבי הארץ.

בעוד חלק מהקונצרטים מתקיימים באולמות הקונצרטים המובילים, רובם מוקדשים לאוכלוסיות שאינן נגישות לאולמות הקונצרטים ובדגש על בעלי צרכים מיוחדים.

מוזתיקה מכשירה ומקדמת מוסיקאים צעירים מצטיינים, מנגישה את חווית ההאזנה למוסיקה הקלאסית לחברה בכללותה, ומחוללת שינוי חברתי תוך טיפוח חיבור בלתי אמצעי בין מוסיקאים צעירים לבין קבוצות אוכלוסייה שונות ומגוונות בכל רחבי הארץ.

בכל היבטיה מעלה מוזתיקה על נס את השיתוף, הדיאלוג וההקשבה – ערכים מובהקים של המוסיקה הקאמרית, מחד גיסא, ושל חברה סולידרית מתוקנת, מאידך.

אברבנאל בת ים קונצרט מוזתיקה

art