X

סיפור גבורתו של ד"ר (סרן במיל') טל נתיב,  קצין ולוחם שנרתם למען פצועי צה"ל בעקבות אירועי ה- 07 באוקטובר

ד"ר טל נתיב, בוגר התמחות על בכירורגיה של היד ומיקרוכירורגיה במרכז הרפואי איכילוב, נחשב למומחה מהשורה הראשונה בניתוחי כף היד, המרפק, האמה, שורש כף היד והאצבעות. לצד פועלו המקצועי המרשים, הוא משרת כרופא במילואים בדרגת סרן, קצין רפואה של גדוד שקד בחטיבת גבעתי.

סיפור גבורתו של ד"ר (סרן במיל') טל נתיב,  קצין ולוחם שנרתם למען פצועי צה"ל בעקבות אירועי ה- 07 באוקטובר
צילום: יחצ

 

ד"ר טל נתיב, קצין ולוחם קרבי בן 41, נשוי ואב לשלוש בנות קטנות, התגייס בבוקר ה- 07 באוקטובר עם תחילת מלחמת "חרבות ברזל". הוא היה בכוח החלוץ שנכנס לעומק עזה שם העניק טיפול ראשוני לחיילים פצועים תחת אש חיה. 

ד"ר נתיב פעל בתאג"ד קדמי בתוך הנמ"ר, אשר הוביל את הכוחות אל תוך השטח, תוך ליווי צמוד של לוחמי הגדוד, ובאחת הפעולות הקריטיות, טיפל בשטח בקצין שחטף כדור בשריר הזרוע – פעולה מהירה ומדויקת שאפשרה לו להמשיך להילחם.

עם תום השירות בשדה הקרב, שב ד"ר נתיב למרכז הרפואי איכילוב, שם המשיך את שליחותו בטיפול בחיילים שנפצעו בקו החזית. בין המקרים שטיפל בהם היה לוחם מיחידת עוקץ שנפגע מירי באצבע האמה, וגם הרופא הגדודי ששירת לצדו בקרבותשנפצע מנפילת נ"ט עם חדירה של יותר מ- 20 רסיסים בכף ידו, והוטס בפינוי מסוק ישירות מהשטח אל המרכז הרפואי איכילוב שם טופל על ידי ד"ר נתיב. 

במקביל, המשיך להעניק מהידע והניסיון שלו גם לחיילי כוחות הביטחון שטופלו במרפאתו במהלך השנה האחרונה, מאז השבת השחורה.

עם בואה של השנה החדשה וציון שנה לאירועי הטבח של ה-7 באוקטובר, החליט ד"ר נתיב, כחלק ממחויבותו העמוקה וההערכה הרבה שלו לחיילים ולכוחות הביטחון שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", להציע ייעוץ ראשוני והכוונה מדויקת ללא עלות לנפגעות ונפגעי המלחמה, הסובלים מפגיעות בכף היד, שהיא המומחיות שלו. 

בנוסף, במקרים מורכבים בהם יש צורך בהתערבות כירורגית, ד"ר נתיב יעניק טיפול בעלות מיוחדת, מתוך רצון לסייע לחיילים להתמודד עם האתגרים שהפגיעות הללו מציבות בפניהם.

"במהלך השנה האחרונה, נאלצו רבים מהלוחמים להתמודד עם פגיעות גפיים קשות" מדגיש ד"ר נתיב. "כמומחה לכירורגיה כף יד, אני נפגש עם צעירים וצעירותשחזרו מהשטח וזקוקים לטיפולים מתמשכים, ניתוחים מורכבים ושיקום ארוך טווח בכף היד. אני מחויב להירתם להמשך הטיפול באנשים שהקריבו למען ביטחון מדינת ישראל."

ד"ר נתיב מסכם: "ראש השנה הוא הזדמנות לאחל שנה טובה לכל חיילי ישראל, ולכל המשפחות שממתינות לשובם. אני מאחל שכל החטופים יחזרו במהרה, ושנזכה לשנה של בריאות, שלום ואחדות."

 

art