X

פעילויות לעובדים

חלק מאוד מהותי בתרבות הארגונית של כל חברה (לפחות ככה זה בעשור האחרון) המחפשת לשפר את יחסי צוות המשרד הן פעילויות לעובדים, כך למעשה ניתן לשבור יותר את השגרה היום יומית שעשויה להיות לפעמים קצת שוחקת ובהתאם לכך גם לחזק את המוטיבציה של צוות העובדים. על ידי פעילויות המותאמות לצרכים של הארגון, ניתן להציע מגוון חוויות שיסייעו בפיתוח תחושת השייכות בקרב עובדי המשרד. מהי חשיבות קיום פעילויות לצוות עובדי המשרד? אילו רעיונות לפעילויות שונות יש?

פעילויות לעובדים
צילום: FREEPIK

מהי החשיבות של פעילויות לעובדים?

החשיבות רבה מאוד - על מנת לשמור על צוות מגובש לאורך זמן, ישנה חשיבות רבה בכל הנוגע לשילוב של פעילויות לעובדים המוגדרות כמחוץ למסגרת שעות העבודה ואינן במקום העבודה בתדירות מסויימת (למשל פעם בחודש, פעם ברבעון, פעם בשנה…), שכן, הפעילויות הללו מספקות לעובדים זמן כיף ונוחות להכיר בצורה טובה ורגועה יותר האחד את השני, באווירה יותר נעימה, לפתח יחסים אישיים וכך גם להבין (בעקיפין) איך יכול כל אחד מבין צוות העובדים לתרום להצלחת הארגון בצורה טובה יותר.

דמיינו סיטואציה - עובד חדש הגיע למשרד, לא מכיר אף אחד, זה גם יכול לקחת זמן, חיבורים לא תמיד באים בקלות. יכול להיות שעבר חודש או חודשיים, העובד מגיע לעבודה, מחתים כניסה ויציאה. חלק מהעובדים מכירים, חלק מהעובדים עם יחסי עבודה בלבד. זה לא המצב שארגונים וחברות רוצים אצלהם. צוות מגובש מרגיש מחובר יותר לחברי המשרד ולמקום העבודה, קיימת נטייה רבה יותר למעורבות ולתחושת שייכות, בהתאם לכך גם עולה המוטיבציה, מתחים מופחתים ולחצים בעבודה מקבלים תפנית כאשר פתאום מבינים כיצד להתמודד איתם טוב יותר.

איך בוחרים פעילויות לעובדים?

בחירת הפעילויות מצריכה תכנון ומחשבה, הן על העדפות הצוות והן מבחינת דרישות החברה / הארגון. לכן, חשוב קודם כל להגדיר את המטרות של הפעילות, כלומר האם הארגון רוצה לשפר את התקשורת בצוות? האם הארגון רוצה לשלוח את הצוות להכשרות? לעודד יצירתיות? או פשוט רק להניק זמן איכות מחוץ למשרד?

לאחר מכן קחו בחשבון את הרכב הצוות וגודלו משום שיש פעילויות שמתאימות לקבוצות גדולות וכאלו המתאימות לקבוצות קטנות - שלבו פעילויות מגוונות בתחומי עניין ויכולות פיזיות.

אל תשכחו לבדוק מהן ההעדפות של צוות העובדים, האם יש העדפה לסוג מסויים של פעילויות?

רעיונות לפעילויות מחוץ לעבודה

  • פעילויות מים - שחיה במעיינות, רפטינג, תחרויות ספורט ימי, משחקי מים למיניהם
  • גיבוש בתנועה - סיורים רכובים ברחבי העיר, סגווי, טיול ברכב חשמלי
  • טעימות יין, סדנאות בישול, ארוחה על האש, עיסוי גוף, סדנת אפיית פיתות

חשוב לבחון מול צוות העובדים את הפעילויות על מנת לבחון מה הכי יתאים, כך שכולם יוכלו להנות בפעילויות, כך שתיווצר חוויה מגבשת ומהנה התורמת לשיפור הדינמיקה והמוטיבציה בצוות.

 

אם אתם מחפשים דרכים לשפר את האוויר במשרד ולחזק את הקשרים בצוות שלכם, הגיע הזמן לבחור בצורה נכונה את הפעילויות המתאימות ביותר וכך לתכנן את יום הגיבוש הבא - היצע הפעילויות גדול, הכל עניין של התאמה והגדרה נכונה של המטרה והפעילויות המתאימות ביותר על מנת ליצור חוויה מאוזנת ומהנה עבור כל המשתתפים בארגון / חברה שלכם.

 

** פרסום ממומן

פרסום ממומן פעילויות ימי כיף תעסוקה

art