X

ראשון לציון נערכת לגשם הראשון

עיריית ראשון לציון נערכת לגשם הראשון. ראש העירייה, רז קינסטליך, הנחה להתחיל את ההיערכות מוקדם ככל האפשר

ראשון לציון נערכת לגשם הראשון
צילום: עיריית ראשון לציון

עיריית ראשון לציון החלה בהיערכות לעונת הגשמים, באמצעות תחזוקה מונעת של חברת המים העירונית "מניב", הכוללת שטיפת קווים וכן סריקה וניקוי של קולטני ושוחות הניקוז. כחלק מתהליכי החדשנות במניב משולב רובוט חדשני לצילום קווים והותקנו מכסי ביוב מכניים שמונעים הצפות ותאונות דרכים.

עבודות ההכנה ברחבי העיר החלו כבר בחודש יולי והן צפויות להימשך במהלך החורף כולו. גם השנה, בוצע תהליך מיפוי של אזורים רגישים שבהם הצטברו כמויות גדולות של מים בשנים קודמות, לצורך שיפורים במערכות הניקוז העירוניות. 

נציין, כי בעיר ראשון לציון קיימים למעלה מ-15,000 קולטנים הפזורים לאורך 300 ק"מ צנרת ניקוז. על מנת לנקות אותם באופן מיטבי, מפעילה מניב רובוט חדשני שנכנס לקווי הניקוז, סורק ומצלם אותם כדי לוודא שהם תקינים. השטיפות חשובות במיוחד להפחתת הסיכויים לסתימות והצטברויות מים במערכת העירונית. 

בשבועות האחרונים בוצעו שטיפות ממוקדות לקווים באזורים רגישים. בנוסף, תוגבר מערך הניקוי ונרכשו שתי משאבות מים לטיפול בהצטברויות בעת הצורך. 

עיריית ראשון לציון.צילום: עיריית ראשון לציון
​​​​​​​

על מנת למנוע התרוממות מכסי ביוב באירועי גשם משמעותיים  העלולים לסכן  את משתמשי הדרך, רכשה מניב מכסי ביוב מיוחדים המיוצרים בגרמניה ומופעלים בטכנולוגיית לחץ על מנת להתמודד עם הבעיה – כך שכאשר ישנו עומס חריג על מערכת הביוב, המכסה מתרומם באופן אוטומטי לגובה נמוך, ומשחרר את הלחץ העודף ויורד שוב בחזרה למקומו כאשר הזרימה החריגה פוסקת. חשיבותם של המכסים המיוחדים היא כפולה – שכן מלבד מניעת הצפות ביוב הם מסייעים בצמצום פגיעה בכלי רכב ומונעים מפגעים בדרך. 

כמו כן, במהלך בשבועות האחרונים ביצע מינהל שפ"ע טיפול בקולטנים, בגגות ובמרזבים במוסדות החינוך ברחבי העיר; ומנהלי האגפים במינהל איכות הסביבה עברו הדרכות ורענון נהלים לקראת עונת החורף, כאשר הוגדרו משימות לעובדי העירייה ועובדי הקבלן לתגבור צוותי הכוננות לאירועים חריגים.

מנכ"ל העירייה, דורון מילברג: "בעקבות שינויי האקלים, החורף בישראל בשנים האחרונות מאופיין באירועי גשם קצרים אבל עם כמות משקעים רבה בפרק זמן קצר יחסית. גם השנה, כמו בכל שנה, התחלנו בהיערכות מקדימה למזג אוויר סוער כדי להבטיח את ביטחונם של התושבים שלנו. אני מאחל לכולנו חורף חם ובעיקר בטוח".

דוברות ראשון לציון.צילום: דוברות ראשון לציון

ראשון לציון מניב תחזוקה חורף

art