X

פקחי עיריית חולון יוסמכו לתת דו"חות לרוכבי דו גלגלי

הורחבו סמכויות המפקחים העירוניים בנוגע לאכיפת עבירות הנוגעות לכלי רכב חשמליים דו-גלגליים.

פקחי עיריית חולון יוסמכו לתת דו"חות לרוכבי דו גלגלי
צילום: עיריית חולון

כדי לשמור​ על בטיחות הולכי הרגל ועל בטיחות הרוכבים בעיר, מבצעת העירייה מגוון מהלכים, ביניהם: תגבור אכיפה, הסדרת אזורי מיתון תנועה כולל הגבלת מהירות נסיעה ואזורים אסורים למעבר כלי רכב חשמליים דו גלגליים, סלילת שבילי אופניים, קביעת מקומות חנייה ומתקני חנייה מותאמים ועוד.

לצד פעולות ​העירייה, ישנה חשיבות עליונה לשמירה על חוקי התנועה על ידי הרוכבים. לאחרונה, בהנחיית ראש העירייה הורחבו סמכויות המפקחים העירוניים בנוגע לביצוע אכיפה בנושא כלי רכב חשמליים​ דו-גלגליים.

מפקחי העירייה יק​יימו סיורים באופן שוטף. החל מחודש נובמבר 2024, יירשמו דוחות אזהרה למשך חודש ימים. לאחר מכן, בחודש דצמבר 2024, תחל אכיפה מלאה.

על רוכבי רכב ד​ו-גלגלי להכיר את החוקים והתקנות ולפעול על פיהם. בין הכללים והחוקים המרכזיים: חובת התקנה של לוחית זיהוי אישית, נסיעה בנתיבים מותרים ולא על מדרכות, רכיבה רק מהגיל המותר- גיל 16, חבישת קסדה, נהיגה במהירות המותרת ועוד. אי עמידה בתקנות תוביל לרישום קנסות כפי שקבוע בחוק.

ראש העירייה שי קינן: "אני קורא לכל הרוכבים להקפיד על הכל​​לים ולשמור על החוק. השימוש בכלי רכב חשמליים דו גלגליים נמצא במגמת עלייה ולכן נדרש לאכוף את החוק באופן נמרץ למען ביטחונם של הרוכבים והולכי הרגל. לצורך כך, הנחיתי להרחיב את סמכויות האכיפה של המפקחים העירוניים, שמעתה יבצעו אכיפה מוגברת, ירשמו דו"חות וימנעו עבירות תנועה מסוכנות".

קורקינט אכיפה עיריית חולון

art