X

החל השלב הראשון בפינוי מחנה "מטווח 24"

משרד הביטחון ועיריית ראשון לציון חתמו על הסכם לפינוי הנפלים במטווח 24, שיבוצע באמצעות הרשות הלאומית לפינוי מוקשים ונפלים (רלפ"מ)

החל השלב הראשון בפינוי מחנה "מטווח 24"
צילום: עיריית ראשון לציון

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, סמנכ"ל וראש אגף אמון במשרד הביטחון ארז צידון, ראש הרשות הלאומית לפינוי מוקשים ונפלים במשרד הביטחון שחר בק וראש חטיבת שיווק מחנות אבי שקד, חתמו אתמול (שני) על הסכם לתחילת פינוי הנפלים במטווח 24 בראשון לציון.

הסכם פינוי הנפלים הינו השלב הראשון במימוש ההסכם לפינוי שטח מטווח 24, שנחתם בסוף שנת 2022, שעיקרו שילוש רצועת החוף של ראשון לציון והקמת שמורת טבע רחבת ידיים ברובו של השטח.

הבסיס הצבאי של יחידת נס״א בחטיבה הטכנולוגית ליבשה נמצא בשטח העיר ויושב על כ-7,500 דונם ליד חוף ימה של ראשון לציון. לאחר פינוי המטווח, יתווספו לרצועת החוף של העיר עוד לפחות 2 ק"מ, דבר אשר ישלש את גודלה של רצועת החוף. רוב השטח צפוי להפוך לשמורת טבע פתוחה לציבור בה ישמרו על ערכי טבע מוגנים ותתאפשר נגישות לחוף הים. 

בתקופה הקרובה יחלו אנשי הרלפ״מ בפינוי של הנפלים ביבשה על פי השלביות המוסכמת ובמחקר מקיף ומעמיק לפינוי יעיל של הנפלים בים. זאת על מנת לאפשר את פתיחתה של רצועת החוף בהקדם האפשרי.
פינוי הנפלים והמחקר יבוצעו ללא פגיעה בפעילות יחידת נס״א ומטווח 24.

עיריית ראשון לציוןראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך וראש אגף אמון במשרד הביטחון ארז צידוןצילום: עיריית ראשון לציון
​​​​​​​

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: ״לפני כשלוש שנים, לא היה ברור אם בכלל נצליח לחתום על הסכם לפינוי המטווח והיום אנו כבר מתקדמים אל עבר השלב השני והחשוב במימושו. לפני כשש שנים עם כניסתי לתפקיד, שמתי לי למטרה לממש את החזון ולהחזיר את הים ואת השטח הנפלא הזה לתושבי ולתושבות העיר ואנו ממשיכים אל עבר הגשמת החזון. ההסכם שנחתם היום הוא נדבך חשוב ואקוטי להסכם הפינוי, ובעזרתו נחל בהכנות לפינוי השטח. אני רוצה להודות לשותפים שלנו במשרד הביטחון וברלפ״מ, על שעות של עבודה למען קידום הפינוי ועוד בעת המורכבת הזו שכולנו חווים״.

ארז צידון, ראש אגף אמון במשרד הביטחון: "על אף התקופה המורכבת, משרד הביטחון פועל לשחרור שטחים למען הציבור . פינוי הנפלים והפיכת השטח לשטח פתוח מהווים צעד משמעותי בשיפור איכות החיים של התושבים ובהגנה על ערכי הטבע. בשיתוף פעולה עם עיריית ראשון לציון והרלפ"מ, אנו מתקדמים בביצוע הפינוי תוך הקפדה על בטיחות, במטרה לאפשר את העברת השטח לציבור בהקדם האפשרי״. 

לדברי מנכ״ל מנהלת ה-1000, ראשון איילון, אגמים, צריפין ומטווח 24 - עדי ברוק: ״אנו מציינים אבן דרך חשובה ומשמעותית בהתקדמות פינוי המתחם ושחרור החוף למען תושבי ראשון לציון. מדובר בהסכם היסטורי שנחתם לפני כשנתיים וכעת אנו מתקדמים עוד שלב אל עבר מימושו. אני רוצה להודות לנציגי משרד הביטחון ולאנשי הרלפ״מ על הסיוע בקידום הוצאת ההסכם לפועל, הלכה למעשה״.

עייריית ראשון לציון.צילום: עייריית ראשון לציון

מטווח 24 ראשון לציון

art