X

ראשון לציון נפרדת מיקיר העיר- אל"מ משה פרנקל, ז"ל

אל"מ משה פרנקל, יקיר העיר ראשון לציון, הלך לעולמו בגיל 91. ראש העיר רז קינסטליך, ספד לו

ראשון לציון נפרדת מיקיר העיר- אל"מ משה פרנקל, ז"ל
צילום: עיריית ראשון לציון

אתמול (שני), הלך לעולמו אל"מ משה פרנקל, יקיר העיר ראשון לציון כשהוא בן 91.

פרנקל, היה תושב העיר למעלה מ-70 שנה במהלכן היה פעיל ונמרץ ובין היתר כאיש ספורט, הקים את מועדון שיכון המזרח בשכונה בה התגורר והיה שותף להקמת הקאנטרי בעיר.

ראש העיר רז קינסטליך, ספד לחברו:  "תושבות ותושבים יקרים, היום הלך לעולמו איש וחבר יקר שלי, יקיר העיר שלנו, אל"מ משה פרנקל ז"ל.

משה ז"ל, היה ראשוני אמיתי. תושב העיר למעלה מ-70 שנה, שבמהלכן היה שותף ליוזמות קהילתיות שונות למען הנוער, להקמת מועדון הכדורגל של הפועל שיכון המזרח ואף שימש בהתנדבות כיו"ר מועדון הכדורגל הפועל ראשון לציון.

כחובב ספורט מושבע, היה משה שותף בכיר בהקמת מועדון הקאנטרי של ההסתדרות בעיר, שאותו ניהל בהצלחה במשך 14 שנה. במקביל, שימש כחבר מועצת העירייה במשך שתי קדנציות ומילא שלל תפקידים בוועדות ובדירקטוריונים עירוניים. בשנת 2020 זכה בעיטור "יקיר הסתדרות הגמלאים" על פועלו רב השנים ובהתנדבות מלאה לרווחתם של הגמלאים חברי ההסתדרות במרחב ראשון לציון.

בזכות תרומתו הרבה לעיר ולטיפוח תחומי הספורט העממי והתחרותי בעיר, זכיתי להעניק לו באופן אישי את אות ״יקיר העיר״ לפני כשנתיים - ולא היה ראוי ממנו לקבל את התואר.

משה ז״ל, שהיה ניצול שואה, אף השתתף בקמפיין העירוני שלנו ליום השואה תחת הכותרת: ״הילד שברח מאוקראינה מבקש מהעולם לא עוד״.

ואם לא די בכך, משה הוא גיבור של לא מעט מלחמות ישראל, החל מפעילותו יחד עם סא"ל דוד לסקוב ז"ל ביחידת יפת"ח, ועד להשתתפותו במלחמת ששת הימים וביום כיפור. משה ז"ל הוכיח שוב ושוב שהוא איש של אהבת הארץ, גיבור, לוחם וחבר.

פעילותו של משה ז"ל במרוצת השנים מלמדת מהי רוח של התנדבות ושורשיות, ומציירת דיוקן של אדם שמפעל חייו הוא עזרה לאחרים, או במילותיו של משה ז"ל עצמו: "אני רואה בהתנדבות ובסיוע לאחרים ערך עליון ועושה זאת באהבה".

משה ז"ל הותיר אחריו רעיה, ילדים, נכדים ונינים. אין מילים שיתארו כמה תחסר, חבר יקר."

עיריית ראשון לציוןרז קינסטליך ומשה פרנקל ז"ל בטקס יקיר העירצילום: עיריית ראשון לציון
​​​​​​​

משה פרנקל יקיר העיר ראשון לציון

art