X

ראשון לציון: חובשי מד"א, הצילו את חייו של יעקב, בשדה התעופה בגרמניה

יעקב לקה בדום לב והתמוטט בשדה התעופה במינכן: חובשים בכירים במד"א מיכאל ואטי להב שהיו במקום הצילו את חייו

ראשון לציון: חובשי מד"א, הצילו את חייו של יעקב, בשדה התעופה בגרמניה
צילום: דוברות מד"א

מיכאל (73) ואטי (71) להב מהישוב נירית, מתנדבים במד"א כבר 13 שנים כחובשים בכירים. לכבוד חגיגות 50 שנות הנישואים שלהם, הם טסו לטיול מאורגן באירופה בליווי מדריך ישראלי.

אחד מחברי הקבוצה היה יעקב פרגמניקוב (76), מראשון לציון שטס יחד עם אשתו, רעיה לחופשה. ביום האחרון לטיול, שעות אחדות לפני המראת המטוס חזרה לישראל, כשהם נמצאים בשדה התעופה במינכן, יעקב לקה בדום לב והתמוטט.

למרבה המזל, מי שהייתה לידו באותו הרגע הייתה אטי, שניגשה במהירות ובדקה אותו. היא זיהתה שהוא ללא דופק ונשימה וקראה למיכאל להתחיל בעיסויי חזה. השניים פעלו בשיתוף פעולה, מיכאל ביצע עיסויים וביקש מהמדריך להזמין אמבולנס ואטי תפעלה את המפעם (דפיברילטור) שהיה בשדה התעופה. לאחר מתן שני שוקים חשמליים, אמבולנס הגיע ופינה את יעקב לבית החולים כשקצב ליבו יציב. 

יעקב היה מאושפז תשעה ימים בבית החולים במינכן ולאחר מכן חזר לארץ והמשיך בשיקום. היום הוא נפגש עם מיכאל ואטי כדי להודות להם ולהיזכר בחוויות מהטיול. 

חובשים בכירים במד"א, מיכאל ואטי להב: "לפעמים הצלת חיים תופסת אותך במקומות הכי לא צפויים. כל הניסיון והותק שלנו במד"א התרכז לרגע הזה שתפעלנו לבד. אנחנו שמחים שהייתה לנו את הזכות להיות במקום הנכון ובזמן הנכון להציל את יעקב. היה מאוד מהנה בטיול, אבל אין יותר מספק מלהציל חיים. חשוב לנו להעביר את המסר שכולם צריכים לדעת איך לבצע פעולות החייאה, זאת דוגמה מעולה לכך שאי אפשר לדעת מתי ואיפה הידע הזה יהיה שימושי ולכן הוא חובה".

יעקב פרגמניקוב: "הם פשוט היו שליחים שהגיעו כדי להציל אותי. במהלך הטיול לא הרגשתי שונה והכל היה רגיל, מי היה מאמין שככה הוא יסתיים. אין לי מילים כדי להודות למיכאל ואטי שהיו שם להציל אותי. כנראה שגם לעולם לא יהיו לי מספיק מילים כדי להודות. הזיהוי והתגובה המהירה שלהם הצילה אותי ואני שמח להיות כאן היום מולכם".

דוברות מד"איעקב פרגמניקוב עם אטי ומיכאל להבצילום: דוברות מד"א
​​​​​​​

מד"א אטי ומיכאל להב ראשון לציון

art