X

בת ים: הגינה להנצחת טליה אמיתי נחנכה ב"אברבנאל"

בטקס מרגש נחנכה במרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל, גינה יפנית חדשה - שתשמש לרגיעה בטבע. הגינה שתקרא "גינת טליה" הוקמה בתרומת העמותה להנצחת טליה אמיתי

בת ים: הגינה להנצחת טליה אמיתי נחנכה ב"אברבנאל"
צילום: אברבנאל

גינה יפנית חדשה נחנכה לרווחת מטופלי המרכז לבריאות הנפש אברבנאל המסונף למרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי, איכילוב.

הגינה הוקמה בחצר מחלקת הנוער שבמרכז, ביוזמת המנהל האדמינסטרטיבי של אברבנאל, מר זיו עייני. הוא רתם לנושא את אגודת ידידי נפש אברבנאל, ואת “העמותה להנצחת טליה אמיתי שהוקמה לזכר טליה אמיתי, שאחיה ערן, היה מטופל במרכז לבריאות הנפש אברבנאל בשנתיים האחרונות לחייו. על עיצוב והקמת הגינה הופקד אדריכל הגנים מר יניב בדוש.

האירוע התקיים בנוכחות ראש העיר בת ים מר צביקה ברוט,  מנהל המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל פרופסור יובל מלמד, יו"ר עמותת  ידידי נפש אברבנאל הגב' דפנה נחושתן, יו"ר העמותה להנצחת טליה אמיתי, גב' רוני פדרמן,  הנהלת המרכז, ד"ר מורן גרוס מנהלת מחלקת הנוער, צוות המחלקה ובי"ס שחף, משפחות ומטופלי אברבנאל.

אברבנאלגן טליהצילום: אברבנאל
​​​​​​​

זיו עיני, המנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל:

"ד"ר סורין מגד שהיה מנהל מחלקת הנוער ואני מאוד אוהבים את התרבות היפנית. המחשבה על גינה יפנית התחילה ממחשבה על פינה קטנה תרפויטית שתיתן מענה לנערים במחלקה. אז חיברנו את עמותת ידידי אברבנאל, שחיברו את עמותת טליה. וכולם הסכימו שזה חלום שצריך להפוך למציאות. החלום  אכן הפך למציאות של גינה יפנית עם מספר פינות מיוחדות שייתנו לנערים  שלווה ורוגע".

ד"ר מורן גרוס מנהלת מחלקת הנוער במרכז לבריאות הנפש אברבנאל :

"גנים יפנים הם מרחבים מינימליסטים מעוצבים בקפידה עם אלמנטים המדגישים את יופי הטבע, יוצרים סביבה של הרמוניה ושלווה, חוויה חושית מעודנת. השהייה בגן יפני יכולה לתרום לבריאות הנפשית על ידי הפחתת מתח ושיפור מצב הרוח בזכות תחושת הרוגע והאיזון שהגן משרה. הגן מעודד אפשרות להתמקדות ברגע הנוכחי, לקחת פסק זמן לחוויה של שקט פנימי. עבורנו זה גם סמל לחיבור למסורת של ריפוי עתיק יומין דרך עדינות, כבוד וחמלה. שמחים שזכינו לגינה יפנית בנוף הייחודי שלנו לרווחת המטופלים".

פרופ' יובל מלמד מנהל המרכז לבריאות הנפש אברבנאל

"אין ספק שמדובר בחזון שהתגשם. הגינה תסייע למטופלים לחוות חוויות חיוביות כל האפשר, להעשיר את הטיפול בהם, ולאפשר להם להנות מהחיבור לטבע. תודה לכל העוסקים במלאכה

ותודה  מיוחדת לראש העיר בת ים, מר צביקה ברוט שתומך ומלווה את בית החולים לאורך כל הדרך, אנו נמשיך לקדם בשיתוף אגודת הידידים יוזמות נוספות לרווחת המטופלים והצוות המסור".

דפנה נחושתן יו"ר ידידי נפש אברבנאל:

"הקמת גינה יפנית היתה אחד החלומות של דר' סורין מגד מנהל מחלקת נוער שפרש לגמלאות. אנו אגודת הידידים משתדלים להגשים חלומות ובעיקר חלום מאד מיוחד. זו הגינה היפנית הראשונה בארץ בבית חולים לבריאות  הנפש. אנו מאמינים בשילוב טיפולים חדשניים וייחודיים אשר מקדמים את תהליך ההחלמה. אנחנו מאמינים שבעזרת עמותת טליה אמיתי, אחת השותפות המשמעותיות לפעילותינו ,נגשים חלומות נוספים".

גב' רוני פדרמן, מייסדת העמותה על שם טליה אמיתי:

"העמותה שלנו בחרה לקדם פרויקטים לטובת מתמודדי הנפש ומתמקדת במרכז לבריאות הנפש אברבנאל, שם ערן היה מטופל בשנתיים האחרונות לחייו.

אנו נמצאים בתקופה שבריאות הנפש היא אתגר לא פשוט לכל אחד מאתנו .תקציבים ותקנים שמוקצים לרווחת מתמודדי הנפש מאז ומעולם ניתנו במסורה ועכשיו על אחת כמה וכמה.

רעיון הגינה היפנית ,שתשרה רוגע ואיזון בתוך מתחם שבמהותו מהווה גורם לחץ, עלה באחת הישיבות והתקבל פה אחד. בינתיים פרצה פה מלחמה, אלפי משפחות חוות שכול פליטות וקריסה נפשית וכלכלית, 115 אחים ואחיות שלנו עדיין במנהרות בעזה ונראה שרבים מאתנו היו שמחים לקושש קצת שלווה בגינה יפנית.

תודה לכל מי שעזר בקידום וביצוע הפרויקט .הלוואי ישוחררו  כל חטופינו והמלחמה הנוראית הזאת תסתיים".

אברבנאלגן טליהצילום: אברבנאל

גן טליה אברבנאל טליה אמיתי בת ים איכילוב

art