X

מזל טוב! ראשון לציון בת 142!

העיר ראשון לציון חוגגת היום, 142 שנים להיווסדה!

מזל טוב! ראשון לציון בת 142!
צילום: דוברות ראשון לציון

מזל טוב ראשון לציון! את בת 142! 

החלוצים שלנו הגיעו לכאן בט"ו באב תרמ"ב, הפכו את אדמת עיון קרא לעיר הכי שווה בישראל. בלי מים, בלי תנאים – רק עם המון רוח קרב ונחישות! 

זלמן דוד ליבונטין (לבונטין) והברון רוטשילד סידרו את העניינים, החלוצים התמקמו בפסגת גבעה שוממה והחליטו לקרוא למקום ראשון לציון, ככתוב: "ראשון לציון הנה הינם ולירושלים מבשר אתן" (ישעיהו מ"א, כ"ז), מצאו מים והמשיכו קדימה כמו גדולים 

ומה יצא לנו מזה? דגל ישראל, ההמנון ובית הספר העברי הראשון – הכל התחיל כאן!  מאז, ראשון לציון השתבחה והשתדרגה בכל כך הרבה תחומים!

מהגידול באוכלוסייה ועד לפיתוח תשתיות, מהחינוך החדשני ועד לתרבות העשירה – העיר שלנו מתפתחת ומתעצמת כל הזמן. וזה הרבה מאוד בזכותכם – התושבות והתושבים הנפלאים שלנו שאוהבים את העיר בדיוק כמונו!

ראש העיר רז קינסטליך: "היום אנו מציינים תאריך מרגש מאוד, דווקא כי בצירוף הזמנים המפתיע הזה של ט"ו באב, העיר האהובה שלנו מציינת 142 שנים. מי היה מאמין? ממושבה קטנה ופסטורלית שנוסדה אי שם ב-1882 והוכרזה רשמית כעיר ב-1950, הפכנו לעיר הרביעית בגודלה בישראל!

כמי שחי בעיר כל חייו ומגדל בה את ילדיו, לפני הכל – אני תושב גאה של העיר הזו. גאה לקום בבוקר ולדעת שכאן הקמתי בית, וגאה עוד יותר להגיע כל בוקר לעבודה, בידיעה שאני עושה כל שביכולתי כדי לאפשר לתושבי ותושבות העיר הזו ליהנות מכל הטוב שיש לעיר שלנו להציע.

העיר שלנו היא פלא היסטורי שמספר סיפור של שנים רבות שלא מפסיק להתחדש. כפי שתוכלו לראות כאן בכמה תמונות נוסטלגיות - אמנם השנים חלפו, אך שמרנו על האתרים ההיסטוריים שלנו - ממגדל המים העתיק ועד בית הכנסת הגדול. ראשון לציון שופעת בהיסטוריה, זיכרונות ועשייה אינסופית של תושבים נפלאים שכבר למעלה מ-100 שנים, מעניקים לעיר את החותמת הייחודית רק לה, וזר לא יבין זאת.

מזל טוב עיר אהובה שלנו, שתמשיכי לגדול ולהשתבח ככה כמו שאת

מי ייתן ונדע רק בשורות טובות, ובשנה הבאה נזכה לחגוג לעיר שלנו 143 שנים, כאשר אנו מאוחדים וחזקים בימי שלום ולא מלחמה ולאחר שכל חטופינו חזרו אלינו. אמן"

ראשון לציון יום הולדת 142

art