X

רפורמת החשמל החלה, כמה כבר הצטרפו בחולון וראשון לציון?

בסוף חודש יולי יצאה לדרך רפורמת החשמל אבל נראה שהתושבים די אדישים לעניין שחוסך לכל משק בית מאות שקלים בחשבונות החשמל

רפורמת החשמל החלה, כמה כבר הצטרפו בחולון וראשון לציון?
צילום: PIXABAY

רפורמת החשמל, הרפורמה הגדולה ביותר מאז רפורמת הסלולר, יצאה לדרך בסוף חודש יולי. נכון לתחילת אוגוסט עברו לחברות השונות המספקות חשמל, קצת יותר מ-30 אלף איש. חברת נגה, המנהלת את מערכת החשמל בישראל, צופה כי עד סוף השנה יעברו כ-100 אלף לקוחות.

העיר ראשון לציון, מדורגת במקום ה-4 בטבלת התושבים שעברו לספק חשמל חדש עם 1255 משקי בית שהצטרפו. מקדימות אותה בסדר יורד: תל אביב, ירושלים ופתח תקווה.

העיר חולון סוגרת את העשירייה עם 779 משקי בית שכבר בחרו לנצל את הרפורמה החדשה. בין ראשון לציון לחולון, נמצאות הערים: חיפה, רמת גן, רחובות, נתניה ואשדוד.

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: זו הרפורמה הגדולה ביותר במשק מאז רפורמת הסלולר. אנחנו שוברים את מונופול חברת החשמל, פותחים את משק החשמל לתחרות ומחזירים לאזרחים לפחות 2 מיליארד ש״ח. אני מברך את למעלה מ-30,000 הלקוחות שעשו את הצעד הנכון, הצטרפו לרפורמת החשמל והחליטו לחסוך עד אלפי שקלים בשנה. גם אני עברתי לספק פרטי, ואני קורא לכל אזרחי ישראל: תשוו, תעברו ותחסכו.

שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה: "פתיחת שוק התחרות באספקת החשמל לכולם של השר אלי כהן היא בשורה גדולה שיכולה לחסוך בשנה מאות שקלים ואף יותר למשפחה באופן מיידי. אנו בנגה, עבדנו לילות כימים בכדי לעמוד בזמנים המאוד קצרים שהשר הקצה הן לבניית טכנולוגיה מתוחכמת שתדע לנתב את החשבונות של המונים הבסיסיים (אנלוגים) לצרכנים שיעברו למספקים הפרטיים, והן את תהליך הסחר אל מול אותם מספקים. אני מקווה שעד סוף שנת 2028 אכן חברת החשמל תסיים להתקין לכל בתי האב את המונים החכמים ואז החיסכון לכל בית בישראל יהיה גדול יותר וגם במקביל נגרום לשינוי ההתנהגות הצרכנית של הציבור בחשמל."

רפורמת החשמל חולון ראשון לציון נגה

art