X

גבר ואישה נרצחו ו-2 נפצעו קשה בפיגוע דקירה בחולון

מחבל דקר מספר אזרחים ונוטרל בירי ברחוב משה דיין בחולון

גבר ואישה נרצחו ו-2 נפצעו קשה בפיגוע דקירה בחולון
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

פיגוע דקירה הבוקר (ראשון) בשכונת בן גוריון בחולון. מחבל הגיע אל הפארק סמוך לתחנת דלק "היובל" שם דקר צעיר שטייל עם כלבו, סמוך למתקני כושר. הוא המשיך ודקר למוות זוג בשנות ה-70 לחייהם. הוא נוטרל על ידי שוטר שהוזעק למקום בדרך משה דיין.

המחבל, תושב סלפית (דרומית לאריאל), שהה בישראל ללא אישור. הוא עצמו נוטרל בירי ומת מפצעיו בבית החולים

בשעה 07:29 התקבל דיווח במוקד החירום 101 של מד״א במרחב איילון על פיגוע דקירה ב-3 זירות בחולון: אחת בכניסה לפארק ברחוב משה דיין, השנייה בתחנת אוטובוס סמוך לתחנת הדלק והשלישית בכניסה לחניון האוטובוסים ברחוב דן שומרון. למקום הוזנקו כוחות גדולים של מגן דוד אדום הכוללים אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד״א רכובים על אופנועים. 

החובשים והפראמדיקים של מד״א, יחד עם צוותי רפואה של איחוד הצלה, העניקו טיפול רפואי מציל חיים ופינו אל בית החולים וולפסון 3 נפגעים עם פצעי דקירות בהם:  גבר כבן 70 במצב אנוש תוך ביצוע פעולות החייאה שהיה בתחנת אוטובוס, גבר בן 68 במצב קשה בהכרה, צעיר בן 26 במצב בינוני.

לאחר ביצוע פעולות החייאה, נאלצו פראמדיקים של מגן דוד אדום לקבוע את מותה של אישה בת 66 שהייתה בכניסה לפארק. זמן קצר לאחר מכן, נקבע גם מותו של הגבר בן ה-70.

סגן מנהל מרחב איילון במד"א פראמדיק רמי מאושר וחובש בכיר במד"א מיחידת האופנועים של מד״א ערן כרמל סיפרו: "מדובר בפיגוע קשה ומורכב, הנפגעים היו ב-3 זירות שונות מרוחקות כ-500 מטר אחת מהשניה. בכניסה לחניון אגד ברחוב דן שומרון ראינו גבר בן 26 בהכרה עם פצעי דקירה כשמצבו בינוני. בפארק סמוך הייתה אישה כבת 70 מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה, ביצענו פעולות החייאה ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה. גבר נוסף בסמוך אליה נפצע באורח קשה ופצוע נוסף גבר כבן 70 היה ברחוב משה דיין, ופונה לבית החולים במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה."
 

דוברות זק"אהמקום בו נרצחה האישהצילום: דוברות זק"א
​​​​​​​

שמואל משולם ואיציק אגאי חובשי איחוד הצלה מסרו: "עוברי אורח סיפרו כי בתוך הגינה (פארק הכלבים) ישנם גבר ואשה במצב אנוש. למרבה הצער נקבע מותה של הגברת כבת 70 עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלה וגבר נוסף פונה במצב אנוש לבית החולים וולפסון. פצוע נוסף אותר ליד התחנת הדלק ברחוב משה דיין במצב קשה וצעיר בן 26 אותר בהכרה עם פצעי דקירה בכניסה לחניון אגד ברחוב דן שומרון ומצבו בשלב זה מוגדר בינוני".

תיעוד מבצעי מד"אזירת הפיגוע בחולוןצילום: תיעוד מבצעי מד"א
​​​​​​​​​​​​​​

מבית החולים וולפסון נמסר: "פצועים באורח קשה ואנוש בדרכם אל המרכז הרפואי וולפסון. פצוע ראשון מזירת הפיגוע הגיע כעת וצוותי הטראומה שלנו נלחמים על חייו. צוות רב תחומי - הכולל רופאי טראומה, מנתחים/ות, אנשי רפואה דחופה וסיעוד - המתין לפצועים במלר"ד (מיון) בית החולים.

תיעוד מבצעי מד"א.צילום: תיעוד מבצעי מד"א
​​​​​​​

כוחות גדולים של משטרה, הגיעו אל הזירה וערכו סריקות נרחבות עם מסוק ואמצעים נוספים. במהלך הסריקות, נתפס אדם בחשד לסיוע למחבל, סמוך לזירה הקשה.

תיעוד מבצעי מד"אזירת הפיגועצילום: תיעוד מבצעי מד"א
​​​​​​​

אל המקום הגיעו גם מתנדבי זק"א ועם הגעתם חברו לכוחות המשטרה וההצלה וסייעו לטפל בפצועים.

דוברות זק"א.צילום: דוברות זק"א

המתנדבים הלל חמאוי ר״צ חולון. ושי מזרחי נהג אמבולנס: "עם קבלת הקריאה ע״י מוקד זק״א הגענו לזירה וחברנו לכוחות ההצלה והמשטרה שפעלו בזירות השונות, בזירה ברחוב משה דיין כוחות ההצלה פינו מספר פצועים לבית החולים, בזירה בתוך הפארק כוחות ההצלה קבעו את מותה של אישה כבת 70, מדובר בזירה קשה וטראגית, בזירה היה המון ממצאים שהתפרסו על שטח רחב, סייענו גם פה לחוקרי המז״פ וכוחות הביטחון בזירה, ולאחר סיום החקירה וקבלת האישור העלנו את הנרצחת על אמבולנס זק״א והיא נלקחה למכון הלאומי לרפואה משפטית להמשך בדיקה וחקירה. 

קמב״צ זק״א יחיאל גולדמן שהיה בזירה הוסיף: מדובר באירוע שמצטרף לתקופה קשה מאוד שעוברת על כולם, מתנדבי זק״א במוכנות מוגברת לתת את המענה המהיר ברגע האמת, ולצערינו הבוקר הזה הגענו לחולון לדאוג לכבוד המת ולסייע לכוחות המז״פ בכל הנדרש. 

דוברות זק"א.צילום: דוברות זק"א
​​​​​​​

אל זירת הפיגוע הגיעו השר לבטחון לאומי- איתמר בן גביר, וממלא מקום מפכ"ל המשטרה- אבשלום פלד

ניצב אבשלום פלד: "אני שולח תנחומים למשפחת הנרצחת והחלמה מלאה לפצועים. זמן קצר לאחר תחילת הפיגוע, אנשי משטרה ניטרלו אותו. כשמגיע מחבל בודד וביוזמה אישית, זה אתגר גדול יותר. אני פונה לציבור להיות עירניים ולדווח למשטרה על כל אירוע פח"ע. נמשיך לתת לאזרחים תחושת ביטחון אישי"

דוברות איחוד הצלהזירת הפיגועצילום: דוברות איחוד הצלה
​​​​​​​

השר איתמר בן גביר: "המלחמה שלנו היא גם כאן ברחובות ולא רק מול איראן. פתחנו מאות כיתות כוננות וחיזקנו את המשטרה, אני חייב להגיד יישר כוח גדול לשוטרים הגיבורים שחתרו למגע ומנעו אסון גדול יותר. לאזרחים אני רוצה להגיד, שאו נשק! זה מציל חיים!"

art