X

זהב ישראלי ראשון: נדב דן תמרי מרמת גן זכה במקום הראשון באולימפיאדת המתמטיקה הבינלאומית

נדב גבר על 609 משתתפים מ-108 מדינות שונות מכל רחבי העולם. אימו הדס מספרת: "עוד לפני שנדב ידע לדבר הוא ידע לספור"

זהב ישראלי ראשון: נדב דן תמרי מרמת גן זכה במקום הראשון באולימפיאדת המתמטיקה הבינלאומית
צילום: דוברות

תלמיד כיתה י"א בתיכון אהל שם ברמת גן זכה השבוע במדליית זהב באולימפיאדה הבינלאומית למתמטיקה  (IMO), בתחרות שנערכה בעיר באת' באנגליה וכללה מבחן מאתגר במיוחד של 4.5 שעות, הכולל שאלות ברמת קושי גבוהה בתחומי אלגברה, קובינטוריקה, גיאומטריה ותורת המספרים.

הנבחרת הישראלית כללה 6 תלמידים מובילים בתחומי המתמטיקה והפיזיקה, מתוך 609 משתתפים מכל העולם. הישגו המרשים של נדב תרם למיקומה הגבוה של ישראל בתחרות היוקרתית – מקום 16 מתוך 108 מדינות שהשתתפו באולימפיאדה.  

אימו של נדב, הדס תמרי, אמרה כי: "נדב הוא בנינו הבכור. אני, אבא שלו והאחים הצעירים שלו אסף, גילי וינאי גאים בו מאד. מגיל צעיר גילינו את החיבה שלו למספרים - עוד לפני שהוא ידע לדבר הוא ידע לספור. בכיתה ו' הוא זכה באולימפיאדה של המתמטיקאי הצעיר ובזכות הטלפון שקיבלנו מהמארגנת שלו, מריה גריזנלז הבנו שיש לו כשרון מיוחד. נדב תמיד זכה לתמיכה ועידוד מכל המורים שלו, בעתיד, הלל ואוהל שם, וכמובן מכל הצוות של נבחרת ישראל במתימטיקה. נדב גם מדריך בכנפיים של קרמבו  סניף צפון רמת גן ומקדיש שעות רבות לנתינה שם".

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן,  בירך את נדב על הישגו המדהים ואמר: "מדליית הזהב של נדב היא תוצאה של עבודה קשה ורבת שנים, התמדה וכישרון יוצא דופן. אני מברך את נדב על הישגו האדיר, יחד עם כל חברי נבחרת ישראל. זו גאווה גדולה לעיר רמת גן ולמדינת ישראל כולה. הזכייה של תלמיד רמת גני במדליית הזהב באולימפיאדת המתמטיקה היא הוכחה נוספת להובלה של החינוך הרמת גני המצוין. אצלנו החינוך במקום הראשון וכך גם התוצאות של התלמידים והתלמידות"

נדב תמרי רמת גן

art