X

גאון המחשבים מחולון שעקץ מיליונים מחשבונות בנק

צעיר על הספקטרום בן 21 מחולון שנחשב לגאון מחשבים, הקים אתר אינטרנט המתחזה לבנק ועקץ מאות חשבונות של הבנקים הגדולים בישראל

גאון המחשבים מחולון שעקץ מיליונים מחשבונות בנק
צילום: PIXABAY

תוכנית עוקץ מדויקת של גאון מחשבים מחולון ושני שותפיו, שילשלה לכיסם קרוב לשני מיליון שקלים בתוך שבועות ספורים.

כך עבדה השיטה: הצעיר בן ה-21 מחולון תכנת אתר אינטרנט המתחזה לאתר בנק הפועלים ויחד עם שני שותפיו מחולון ומיבנה, שלחו מסרונים למאות לקוחות והובילו אותם אל הדף המזויף, בו הזינו את פרטיהם האישיים ומשם הדרך אל החשבונות, הייתה סלולה. 

השלושה נכנסו אל האתר האמיתי של הבנק וכשנדרשו להכניס קוד אימות, היו מתקשרים אל הקורבנות ומזדהים כעובדי הבנק. בדרך זו קיבלו את קוד האימות שנשלח אל הלקוח שלא חשד בכלום מכיוון ש"עובד הבנק" ידע את פרטיו האישיים.

וכך משכו השלושה מאות אלפי שקלים תוך זמן קצר בתקופת הזמן שבין סוף שנת 2022 ועד ינואר 2023. זהו לא תרגיל העוקץ הראשון של הצעיר הגאון מחולון. כבר בגיל 18, ביצע עוקץ כרטיסי אשראי וגנב קרוב ל-70 אלף שקל, בהמשך ביצע עוקץ נוסף כשהתחזה לעובד חברת אשראי ועוקץ פישינג נוסף על בנק גדול אחר.

העוקץ האחרון הוא גם הגדול מכולם ולמרות כל התיקים הפתוחים והעובדה כי ביצע חלק מהפשיעות כשהיה במעצר בית ובמהלך חקירות, גזר דינו של הצעיר מחולון הוא 3 שנות מאסר בלבד. השותפים "זכו" לעונשים דומים ולקנסות של עשרות אלפי שקלים. הנאשם המרכזי מחולון צפוי לקבל גם תביעה אזרחית מבנק הפועלים, שתעלה לו הרבה מאוד כסף.

עוקץ חולון פישינג בנק

art