X

ראשון לציון קיימה בפעם השמינית את הפנינג "אבטיח על גלגלים"

בפעם השמינית ברציפות: עיריית ראשון לציון קיימה את ההפנינג ״אבטיח על גלגלים״ לאנשים עם מוגבלות

ראשון לציון קיימה בפעם השמינית את הפנינג "אבטיח על גלגלים"
צילום: דוברות ראשון לציון

עיריית ראשון לציון קיימה אתמול (ד') בפעם השמינית ברציפות את אירוע "אבטיח על גלגלים" – הפנינג פתיחת הרחצה בחוף המונגש (תל יונה) לאנשים עם מוגבלות, שהפך כבר למסורת בעיר. 

דוברות ראשון לציוןאבטיח על גלגליםצילום: דוברות ראשון לציון
​​​​​​​
 
בהפנינג לקחו חלק ילדים ובוגרים שנהנו מאבטיחים וממגוון פעילויות בליווי מוזיקה ודוכני הפעלה ויצירה שהופעלו על ידי תנועות נוער בעיר. 

כמו כן, הילדים והבוגרים נכנסו למים בזכות עגלות נכים ייחודיות ובעזרת מצילים ועוזרי מציל של אגף חופים ואגמים, ובני נוער ממרכז הנוער "גלים" שעברו הכשרה מיוחדת כעוזרי מציל. במהלך חופשת הקיץ (בימים שני-רביעי, בין השעות 19:00-14:00) יסייעו בני הנוער לאנשים עם מוגבלות להיכנס למים בחוף תל יונה באמצעות העגלות הייחודיות.

גם השנה הובילו את האירוע המרגש אגף נוער וצעירים במינהל קהילה, האגף לשיקום נכויות במינהל לשילוב חברתי ואגף חופים ואגמים.

דוברות ראשון לציון.צילום: דוברות ראשון לציון

 
המיזם "אבטיח על גלגלים" קם בעקבות מפגש עם הורים לילדים עם מוגבלות שסיפרו על הצורך בהנגשה פיזית ואנושית בים. האירוע הראשון התקיים בשנת 2016, ומאז הפך למסורת בעיר. 
 
נציין, כי לאורך כל השנה פועלת עיריית ראשון לציון כדי להנגיש את חוף הים לכולם. אנשים עם מוגבלות יכולים להיכנס עם כיסא הגלגלים או עם העגלות הייעודיות עד למים בזכות שביל סלול. כמו כן, בכל תחנות ההצלה יש עגלות לאנשים עם מוגבלות תנועה שניתן להשתמש בהן בחינם, זאת בנוסף לעגלות הנגשה ימיות שנמצאות בסוכות המצילים. 

דוברות ראשון לציוןאבטיח על גלגליםצילום: דוברות ראשון לציון

 
ראש העירייה, רז קינסטליך: "אני גאה במיזם 'אבטיח על גלגלים' שמתקיים זו השנה השמינית ברציפות כאן בעיר ומעניק הזדמנות שווה לכולם לבלות ברצועת החוף היפה שלנו. מרגש לראות את האושר והשמחה על פניהם של הילדים והבוגרים, שלחלקם זאת הפעם הראשונה שהם זוכים להיות במים, ששוברים את המגבלות והפערים, נכנסים למים ונהנים – בדיוק כמו כולם. 
 
"לאורך כל השנה אנו פועלים למען שוויון ושילובם של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים – ונמשיך לעשות זאת למענם ולמעננו". 

דוברות ראשון לציון.צילום: דוברות ראשון לציון

המשנה לראש העירייה, מחזיק תיק נוער וצעירים - איתי מתתיהו: "המיזם המבורך הזה מהווה השראה אמיתית ומוכיח שוב עד כמה זה חשוב להנגיש את הפעילויות לכלל האוכלוסייה. החיוך הענק על הפנים של הילדים והבוגרים שווה הכל. גם הצעירות והצעירים המדהימים שלנו מבינים זאת, ופועלים כדי שכולם יוכלו ליהנות יחדיו".

מחזיקת תיק חופים ואגמים – קרן דנה: ״אני גאה לקחת חלק במסורת הנפלאה הזו ולפעול למען הנגשת חוף הים כדי שכולם יוכלו ליהנות ביחד ללא כל הגבלה או קושי. כשרואים כמה אושר הדבר גורם לילדים ולבוגרים מבינים עד כמה חשובה העשייה הזאת למענם. היום, בחגיגה הזו, כל המצילים ועוזרי המצילים הנגישו את הכניסה למים  למען אנשים עם מוגבלות - ועל כך תודתי לאגף חופים  ואגמים״.

דוברות ראשון לציון.צילום: דוברות ראשון לציון
​​​​​​​

 

אבטיח על גלגלים ראשון לציון

art