X

נרשמתם לקייטנה של עיריית ר"ג והיא בוטלה בגלל המלחמה? לא תקבלו את הכסף בחזרה

בחוברת של העירייה נכתב כי היא רשאית שלא להפעיל את מסגרות הקיץ בשל מלחמה, מזג אוויר, מגיפה וכו', כל זאת מבלי להחזיר תשלומים להורים. חבר המועצה, ליעד אילני: זה חמור ביותר

נרשמתם לקייטנה של עיריית ר"ג והיא בוטלה  בגלל המלחמה? לא תקבלו את הכסף בחזרה
לא יאמן: עיריית רמת גן לא תשיב כסף להורים שרשמו את ילדיהם לקייטנות העירוניות זאת במידה ויהיו "נסיבות הנובעות מאירועים שאינם בשליטתה". ממכתב ששלחו השבוע עו"ד ד"ר מתן גוטמן ועו"ד ניר פרידמן, באי כוחו של ליעד אילני, חבר מועצת העיר ויו״ר האופוזיציה, עולה כי בחוברת שחילקה החברה העירונית "מפעלי בית עמנואל" נכתב כי במקרה של מלחמה, מזג אוויר, מגיפה ועוד, העירייה לא תשיב להורים את התשלום עבור הקייטנות. "מר אילני נדהם לגלות כי בשורות האחרונות ממש של החוברת נכתב כי החברה תהיה רשאית שלא להפעיל את מסגרות הקיץ בשל נסיבות הנובעות מאירועים שאינם בשליטת החברה, זאת מבלי להחזיר תשלומים להורים בגין הימים שבהם המסגרת לא פעלה. כלומר, ישלמו לחברה גם אם לא תהיה פעילות בשל הנחיות חירום", כך נכתב במכתב שנשלח לעינב בר כהן, יו"ר חברת מפעלי בית עמנואל, ולמוטי כהן, מנכ"ל עיריית רמת גן. "בכל הכבוד, לא ברור מה אמורות לעשות אלפי משפחות אשר הן שבויות של החברה והעירייה. לכל אותן משפחות אין ברירה אלא לרשום את ילדיהם למסגרות הקיץ, בהיעדר כל חלופה אחרת מצד העירייה, כאשר באותה נשימה מציבה אותם החברה בפני תנאי מקפח בחוזה אחיד אשר אין להן כל יכולת להתנגד לו. כלומר, לאותה משפחה אין כל יכולת להתנגד לאותו סעיף שקובע, שחור על גבי לבן, ובצורה כוחנית ולא חוקית, כי היא לא תקבל החזרים כספיים בגין ביטולים של ימי פעילות. כל זאת, כאשר באותם ימים ייאלצו אותם הורים לקחת ימי חופש מעבודתם ובמקביל לשלם על ימי קייטנה שאינם מתקיימים".
צילום מסך 2024-06-20 ב-14.29.49צילום: צילום מסך 2024-06-20 ב-14.29.49
באי כוחו של אילני מוסיפים וכותבים: "דברים אלה חמורים ביתר שאת בשים לב לכך שמאות אלפי אנשים עדיין מגויסים למילואים, אינם עובדים באופן סדיר והנטל במשפחות רבות מוטל על הורה אחד. "אבסורד נוסף בא לידי ביטוי בכך שהחברה לא השכילה להציע כל חלופה מידתית יותר. אפילו לא כדוגמת המתווה שקבעו משרד המשפטים והרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן בתקופת הקורונה". "כאשר מדובר בחברה עירונית המפעילה את הקייטנות ישנה חובה מוגברת להבטיח כי המשפחות ברמת גן לא יפגעו כלכלית, ומתווה שנכון למסגרות פרטיות, נכון בוודאי למסגרות המופעלות על ידי תאגיד עירוני. "בנסיבות אלה החברה נדרשת בזאת לבחון מחדש היבט זה בתנאי ההרשמה למסגרות הקיץ, ולא לכפות תנאים מקפחים בהסכם ההתקשרות". אילני אמר השבוע ל"גל גפן": "לצד הגזרה של ההעלאה החדה של הארנונה, מגיעה גם ההתניה החצופה הזו, שמשאירה את ההורים הרמת גנים חסרי אונים כקהל שבוי מול החברה העירונית בית עמנואל. ככל וחלילה יבוטלו הקייטנות, על עיריית רמת גן שהיא הבעלים היחיד של בית עמנואל, לדאוג לתשלום שכר לעובדים ולפיצוי משמעותי להורים.ככל ופנייתם של עורכי דיני לא תיפול על אוזן קשבת, אעלה בישיבת המועצה בשבוע הבא הצעה לבטל בין היתר את תקציב הנופשים בארץ ובחו"ל של ראש העירייה ומקורביו לשנה הקרובה ולהקצות את התקציב הזה לטובת תשלום שכר לעובדים אם חלילה תבוטל הפעילות". יש לציין כי גורמים בעירייה ציינו כי המדובר בסעיף גנרי שנמצא בתקנון כבר מספר שנים והוא מחויב משפטית. ״בסעיף העובדות - עד כה העירייה תמיד החזירה מה שהיה נדרש ולא פחות מאף עיר אחרת, ולראיה הזיכוי על ימי צהרון שבוטלו באוקטובר כתוצאה מהמלחמה הגיעו להורים כבר בנובמבר״ ציינו אותם גורמים.
עמוד הבית ראשי

art