X

מופע מחול, מוזיקה חיה ווידאו ארט בהשראת אירועי אוקטובר

מופע מחול מוזיקה חיה ווידאו ארט "אנדרטה בתנועה" יעלה ב27.6.24- במוזיאון תל אביב.  הפרויקט בהשתתפות קהל ומוסיקה חיה של גיא גלם ולירון פלורה משולם.  

תמונה מתוך מופע אנדרטה בתנועה צילום אורן אלון
תמונה מתוך מופע אנדרטה בתנועה צילום אורן אלון
  היצירה עוסקת בצורך האנושי הבסיסי בתמיכה, חיבור ובקשרים משמעותיים.   זאת קריאה לנוע לחופש ולשגשג עם ולמרות 'האנדרטאות' שלנו כאנשים, כחברה וכעם.   "אנדרטה בתנועה" של היוצרת והמטפלת רוני ברנדשטטר נוצר בעקבות אירועי אוקטובר מתוך צורך לחזור  למקום הכי בסיסי - לגוף.   כפי שנאמר בפילוסופיה האקזסטינציאליסטית אנחנו "היות -גוף" כל הלמידה הראשונית נעשית דרך הגוף ודרך  החושים.   רוני ברנדשטטר: "האימה של המאורעות באוקטובר יצרה אצלי תחושה עמומה של קיפאון הבנתי שאני  מרגישה מעט מאוד מעצמת גודל האירוע והזוועות. מבחינתי הדרך לנחם ולהתנחם, היא להתחבר ולמצוא  דרך לתת משהו בעל ערך לעצמי ולקהילה שאני חלק ממנה. אנדרטאות לפיה נועדות לתת מקום לאובדן  ולזכרו והן עושות זאת באופן מוצק וסטטי במרחב. ביצירה הזאת בחרתי לבנות אנדרטה מהחומר הכי חי  שיש - מהגוף האנושי".   מיכאל מיליס , שותפה ומפיקה של הפרויקט אומרת: "בהמשך למיזמים שהוצאתי בעקבות המלחמה שתמכו  בלוחמים ומפונים בארץ, השתתפתי בשיעורי תנועה עם רוני ושם נוצר החיבור בינינו. התגייסנו לטובת יצירת  הפרויקט הזה. פרויקט "אנדרטה בתנועה" הוא חלק מהמיזמים האחרים שלי, אחרי שנחשפתי לסיפורים  הקשים של המפונים וניצולי הנובה התגבר בי הרצון לגייס משאבים מקהילות ומעגלי תמיכה נוספים ולתת  מענה אומנותי טיפולי, שהפך לצורך חשוב עבורם ו עבור המתנדבים שלי".  הפרויקט נולד משיעורי תנועה שעשתה רוני לקהילה בתקופת האזעקות התכופות באיזור המרכז על מנת  לאפשר למשתתפים "להפשיר" את הגוף מהקיפאון שהטראומה הפעילה.   עם מעט כוחות בגוף נשאלה השאלה כיצד אנחנו אוספים את עצמנו מנקודת שבירה שאנו נמצאים בה ?  האזעקות לא הגיעו לחלל של הסטודיו שנמצא מתחת לאדמה ובכך רוני משתפת: "בתוך השקט של הזמן  בסטודיו הבנתי שאני רוצה ליצור עדות מאין אנדרטה הפוכה וחיה לכל מה שהתרחש ומתרחש מאז ה7-  באוקטובר. דמיינתי בראשי ממבט הציפור ערימת גופים שנמצאים באי תנועה וחוזרים באיטיות לתוך החיים."   ביחד עם איריס נייס שהיא יוצרת עצמאית רב תחומית,יזמית ומובילת "גוף בטבע" העמקנו את הרעיונות  וחיברנו את העבודה לטבע שבו צולם הוידאו ארט.   בהתחלה עבדתי עם כמה רקדנים שיחד חקרנו את הרעיונות בסטודיו ואז יצאנו עם קריאה להשתתף במיזם  שצולם ב"חווה של צביקה" בדרום הארץ וכך נוצר הוידאו- ארט בהשתתפות כ 100- אנשי תנועה.   רוני מספרת:" היצירה המלאה של המופע נולדה מתוך צורך שאנשים יחוו חוויה מלאה ולא רק יצפו מרחוק  בסרט ובדימויים שנוצרו, חיפשתי ליצור התרחשות שבו הקהל חווה קשר וקירבה לגוף על חולשותיו, פגיעותו  וכוחותיו."   המופע יעלה לראשונה ביום חמישי, בתאריך ,27.6.24 נציג את הפרויקט בהשתתפות קהל ומוסיקה חיה של  גיא גלם ולירון פלורה משולם.  
defaultצילום: default
צילום: אורן אלון ההסכמה המשותפת המונחת בבסיס הפרויקט, היא להניע ולפתוח אפשרויות חדשות, לחבר, לקרב,לעורר  ולאוורר אותנו.   זאת אפשרות להבריא ולתחזק את הכוחות היצירתיים ולשגשג עם ולמרות 'האנדרטאות' שלנו  כאנשים,כחברה וכעם.  לוידאו ארט הצטרפו שלושה צלמים אורן אלון, עומר מסינגר וערן פז שהיה אמון על הוידאו, אומן ובמאי דוקו  מעורר השראה.   דודי פלג, ראש אגף תוכן ופיתוח עסקי, ממוזיאון תל אביב לאומנויות פתח את כל הדלתות והחלונות והציע  להציג את הפרויקט בערב בכורה לקהל הרחב.   המופע יערך ביום חמישי, ,27.6.24 בשעה ,21:00 משך המופע כשעה, עלות כרטיס 100 ש"ח, "מוזיאון תל  אביב לאומנויות ". פרטים לרכישת כרטיסים: ,0528458080   https://www.tamuseum.org.il/he/event/moving-memorial/2024-06-27/  לינק לטריילר מתוך הוידאו  https://www.youtube.com/shorts/sexpXrSjh-w
טיולים וארועים

art