X

תערוכה חדשה ומיוחדת בבת ים

"שונה ודומה, כולנו שווים" - תערוכה חדשה של אמני אקים ישראל מוצגת בבית משפט השלום בבת ים

תערוכה חדשה ומיוחדת בבת ים

תערוכת "שונה ודומה, כולנו שווים" של אמני אקים ישראל מוצגת בבית משפט השלום בבת ים כחלק משיתוף פעולה של צוות קשרי קהילה בבית משפט השלום בבת ים ומוזיאון מורשת בתי המשפט עם אקים ישראל - ארגון ארצי לאנשים עם מוגבלות שכלית ולבני משפחותיהם.

התערוכה, שאותה יצרו אמנים ואמניות עם מוגבלות ממערך הדיור בת ים של אקים ישראל,  עוסקת במושג "שוויון" כשברקע המשמעויות החברתיות הנלוות לערך זה כלפי ובעבור אנשים אלה.

בתערוכה מציגים האמנים את ה"שוויון", מה הוא מסמל עבורם, האם למונח יש משמעות בחייהם ומה זה אומר בראייתם דרך ציור.

ביצירות השונות מביעים האומנים את נקודת מבטם ופרשנותם לערך "שוויון". באמצעות חומר וצבע הם מעלים עולם פנימי של מחשבות, תחושות ותקווה גדולה. בתערוכה הצופים יוכלו להיכנס לעולמם של אנשים עם מוגבלות המבטאים מהו שוויון בעבורם.

77 (7)צילום: 77 (7)

ד"ר אורנה יאיר, אוצרת מוזיאון מורשת בתי המשפט : "תפיסת העולם העומדת בבסיס ערכיה של הרשות השופטת ועליה מכוננת פעילותו של מוזיאון מורשת בתי המשפט היא חיבור והעמקת האמון ההדדי והקשר בין בתי המשפט לחברה תוך התייחסות לערכי המשפט, הצדק והשוויון ותוך שיתוף פעולה עם אוכלוסיות מגוונות. מכאן נוצר שיתוף הפעולה הנוכחי עם ארגון אקים ישראל שיש לו חשיבות רבה בעיני המערכת".

77 (5)צילום: 77 (5)

האמנים והאמניות שיצרו את התערוכה: אביב וולף, אביבה יקוטי, אדם סיידון, אולגה מירוצ'ניק, אירנה דייפט, אסתר ערנג'י, בועז רבוי, רן בן זאב ושוקי אביגדור. אוצרת: ד"ר אורנה יאיר. הפקה: מוזיאון מורשת בתי המשפט, ד"ר אורנה יאיר, הילה רוז, תמר וקסלר. התערוכה תוצג בבית משפט השלום בבת ים, החל מיום שני ה-21.5.2024 למשך כארבעה חודשים. הכניסה חופשית.

צילומים: דוברות הרשות השופטת

עמוד הבית ראשי חדשות בת-ים בת ים תערוכה אקי"ם שונה ודומה כולנו שווים הרשות השופטת

art